Megszépülve, ugyanúgy
Egy hernyó. Egy szép zöld hernyó, ez jutott először az eszembe, amikor megláttam az új Kia K2500 bemutatójára szóló meghívót. Kedves, barátságos tekintet, vidám zöld szín és egyéb újdonságok csalogattak a normafai sajtótájékoztatóra.

A Kia 1997 márciusában bemutatott K-sorozata - a 2000 decemberi frissítés ellenére - mára megfáradt egy kicsit. A modernebb (és talán európaibb) ízlésvilágot követve ezért most tisztességes átalakuláson ment át. A megújulás a motoron kívül szinte minden elemet érintett, bár az alapkoncepció változatlan maradt: alacsony platós, jó teherbírású, a körülményekhez képes kényelmes igavonó, kívül-belül szebb megjelenéssel.
Az egyik legszembeötlőbb változás a szögletes élek megszelídülése, a lágyabb, személyautós vonalak hangsúlyozása. Az ívesebb szélvédő dőlésszöge meredekebb lett, így a szélzaj és a légellenállási tényező is csökkent. Oldalról az A-oszlop íve több helyen is visszaköszön a haszongépjárművekhez és a funkcióhoz mérten meglepően jól sikerült formatervben. Érdekes, hogy még a plató oldalfalain is megjelennek ezek az ívek, a kerek hátsó lámpák pedig egyenesen piros pontot érdemelnek. A régi hasábkilincsek is íves formájú, jól kezelhető darabok lettek. Az új K sorozat minden porcikájában ellentéte az előd szigorú szögletességének.
A Picanto színkavalkádján vérszemet kapva a tervezők úgy gondolták, a haszongépjárműparknak is elkél egy kis színfrissítés, az unalmas fehér mellett az új K2500-at szavannabézs, világoszöld és tengerkék színekben is választhatjuk. A gagyi műanyag kárpitnak is annyi, igaz, hogy még csak szürkében, de választhatunk a szövet és a műbőr ülés- és ajtókárpitok közül.
A KIA "Élvezze a vezetést!" szlogennel és a vezető kényelmét is előtérbe helyező kampánnyal támad a még nem elkötelezett, bizonytalan haszongépjármű-vásárlókra. Az elv támadhatatlan, a kivitelezés már nem annyira. Kétségtelen, hogy a külső kellemes vonalvezetése belül is folytatódik. A kezelőszervek és a műszerek szépek, jól használhatóak. Az anyagok minőségével sincs gond, ez a belső egy személyautóban is megállná a helyét.
A gondok akkor jönnek elő, ha egy kicsit jobban odafigyelünk a méretekre. Annak ellenére, hogy a fejmagasságot 17 mm-rel, a lábteret 14 mm-rel, a háttámla dőlésszögét - szinte hihetetlen - 4 fokkal növelték, a belső meglepetéseket okozhat a termetes sofőrnek. Egy kolléga bemutatta, hogy neki a kuplung felengedése szinte lehetetlen lenne, ugyanis a teljes felengedés előtt a térde beleütközött a kormányba. Mivel egy métert sem mehettünk a gépekkel, két perc kormány mögötti üldögélés után nem tudom, mennyit ér az átalakított ülés, a Kia - eddigi legszebb - párnázott, 15 fokban dönthető szervokormánya és a többi kényelmi extra. Úgy tűnt, nekem nem lesz gondom a kuplung felengedésével.
A műszerfalon most már fordulatszámmérő is van, a tipográfia is szép, arányos. Műszertervezésből sok konkurensnek, köztük a Nissannak - és főleg a PickUpnak - lenne mit tanulnia. A fűtés kezelőszerveinek vertikális elrendezése megint piros pontot érdemel. A kapcsolók szépen formatetvezettek, nem más-más típusokból vadászott alkatrészek.
Alapfelszerelés a villanyos ablak, ráadásul olyat tud, amit komoly autók is megirigyelhetnének. A gyújtás levétele után még harminc másodpercig működnek. Tehát, ha elfelejtettük zárni az ablakot, nem kell megint visszarakni a kulcsot és gyújtást adni, azonnal korrigálhatjuk a hibát. Én rendszeresen csinálom ezt, úgyhogy nagy örömmel fogadtam ezt az egyszerű, de igen hasznos extrát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
