Remélem, hogy csak a tesztautó volt beteg. Hogy a rossz futómű és a bizonytalan úttartás nem minden Navara sajátossága. Az autóért több mint hatmilliót kell a szalonban hagynunk, ezért egy kicsit többet vártam.

Parkoláskor akkorát csattant valami elöl, hogy riadtan lestünk az orra alá, nem történt-e nagyobb baj. Látszólag semmi. Amikor az autó átadásánál említettem a jelenséget a márkakereskedőnek, megnyugtattak: "Semmi gáz, csak újra kell zsírozni a futóművet". Hogy mondták? Zsírozni? Ez biztos?
Nem vagyok nagy specialista, de úgy tudom, a modern futóműveket nemigen kell zsírozni. A bronzperselyes zsírzásigényes csapszeg - mint amilyen a Nysa mentőautóban volt - már csak Freddy Kruegerként tér vissza a szerelők rémálmaiban. Olyanról már hallottam, hogy a hátsó laprugókat zsírozzák - illetve a rutinosak motorlánc sprével fújják be - és tulajdonképpen a Navarrában is laprugók voltak hátul, de jelen esetben nem erről volt szó. A csattanás elölről jött.
Egy kis zsírzás biztos nem javítja meg a bizonytalan úttartást sem, amit a Navara alakított. A kormány egyenesen haladva is körülbelül harminc-negyven fokban elfordítva állt, a kocsi pedig ment, amerre látott. De leginkább jobbra lefelé az útról. Ez a sebesség növelésével vált kritikussá.
Ha ez a probléma a Navara sajátossága, akkor nagy a gáz, ha pedig műszaki hiba, és a forgalmazó figyelmetlensége, akkor is baj van. Egy ilyen dolog az alapjában kiváló tesztautó megítélését borzalmasan lerontja. Nem arra emlékszünk, hogy micsoda nyomatékos a motor, vagy hogy csodás az első lámpa: Navara? Ja, a borzalmas futóművel.
Semmi sem indokolná a futómű hibáját. A Navarának jól bevált, kissé teherautós futóműve van. A masszív létraalvázra szerelt kettős keresztlengőkaros felfüggesztés elöl, merevtengely és az említett laprugó hátul.
A plató oldalán óriási Off-Road felirat volt, így hát a sóskúti dombság felé is elnéztünk. A feliratot azért nem vettük komolyan, és nem vittük igazi terepre, csak a Katalin-hegy személyautóval nehezen járható utcáiban keveregtünk. Mindenhol nagyszerűen teljesített, igazából itt érezte jól magát. Hasított az autópályán, ügetett a városban, de az otthona a poros, sziklás domboldal.
![]() |
|
Egy autó vásárlásakor pozitív tényező lehet a kiszemelt áldozattal elért bármilyen sportsiker. A Nissan Pickupok nevét még az is megismerte, aki csupán csak egy Dakar összefoglalót látott. A sikeres gyári csapatok mellett Magyarország színeiben Kis Sándor és Czeglédi Péter is Nissan Pickuppal teljesített.
Tíz ember közül nyolc első ránézésre nem tud különbséget tenni a konkurens pickup márkák között. Tudják ezt jól a cégek is, és igyekeznek minél inkább a márka típusjegyeivel felruházni a gépeket. A klasszikus forma megtartásával ez a lehetőség csupán az orron adatik meg. A történet szerint a tervezőket a boxkesztyű formája ihlette meg, és valóban ez a különleges forma köszön vissza az autó oldalnézetéből. Gömbölyded, kicsit inkább mosottszappanos orr, fényezett lökhárító, nagy lámpatestek. Ha azt mondják, legyen hát boxkesztyű.
A bozótrácsok - a hatályos biztonsági rendelkezések miatt - már nem engedélyezettek, így végre láthatóvá válnak a pickup arcok. A Navara a nagyobbik testvér, a Patrol stíluselemeit örökölte. A nissanos hűtőmaszk, a ködlámpák, a síküveges fényszórók szemből összetéveszthetetlenné teszik.
A motorháztető tetején a kidudorodás reményeket ébreszt. A turbó töltőlevegőjének hűtője - az intelcooler - itt kapja a levegőt, alatta a 2,5-ös turbódízel motor munkálkodik. Az új dízel négyhengeres, 16 szelepes és a Nissan M-Fire égésfolyamata segítségével 133 lóerős.
|
A gyári adatok szerint a 2488 cm3-es motor maximális nyomatéka 304 Nm, amit már 2000-es fordulaton lead. Ez figyelemfelkeltő adat, és a gyakorlati használatban is érezhető. Mindezek mellé az általunk mért fogyasztás - szélsőséges körülmények között - 11 liter körüli volt. A Navara motorja elismerést érdemel, bár olajfolyást láttam a turbó környékéről, amit szintén nem szabadna figyelmen kívül hagyni.
A váltó terepjárós: felezővel, kapcsolható öszkerékhajtással, részlegesen önzáró differenciálművel. Sajnos többen is pontatlannak ítéltük.
A Navara a Nissan Pickupok legfelszereltebbike. Az alapnál például a napfénytővel, a gyári vonóhoroggal, az ülésfűtéssel és - figyelem - gyári rádióval gazdagabb. Ahogy a többi Nissan Pickupnál, itt is kilenc szín közül választhatunk.
Hátulra a platóra - szintén a Navara felszereltség részeként - bukócsövet szereltek. Ez nem csak jól néz ki, hanem igazán hasznos extra. Boruláskor is védi a bent ülőket, ezen kívül a hosszabb tárgyak szállításakor is elengedhetetlen.
A plató a nagy fülke miatt egy kicsit kicsi. Hossza 1395 mm, szélessége 1390 mm, magassága 435 mm. Kollegám egy ízléstelen fekhelyet erőltetett a platóra, és - mint a képek is bizonyítják - a túlnyúlás tetemes volt. A vásárló igényeit figyelembe véve van lehetőség a hátsó üléssor kényelemvesztése mellett nagyobb platóra is. (1865 mm) Aki hobbizni veszi, az meg lesz elégedve a Navarával, nekem a nagyobb plató kéne, pusztuljon a hátsó utas.
A plató ajtaja egy mozdulattal, egy kilinccsel lenyitható. Ez kiváló megoldás. A lehajtott ajtó a plató meghosszabbított része, és rendkívül stabil, így a KRESZ szabályok figyelembevételével a cipelt áru hátrafele is kilóghat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
