2004.08.25. 09:29

Kétszer is járt már nálunk Nissan Pickup, mindkét alkalommal a Navara fantázianevű csúcsmodell. Először Égő Ákos kolléga csalódott egy kicsit az egyszerűbb kivitelben, aztán pedig én a Navara Plus nevű automataklímás-CD-váltósban. A mezei alap-Pickupban nem csalódtam, ez a gép nem ígér többet, mint ami benne van.

csik.jpg

Gyerekkoromban a közeli zöldségesnél egy piros színű B2200-as Mazda teljesített szolgálatot, mint személyzet- és áruszállító jármű. Akkor, a Skodák, Ladák, Zukok és Nysák világában még úgy éreztem, ez a világ legjobb autója. Van neki hatalmas csomagtartója, ha levesszük a dobozt, akár zsiráfot is szállíthatunk vele, ugyanakkor ötszemélyes, ráadásul - akkor még a távol-keletiekre is ezt mondtuk - nyugati! Hogy ráadásul még takarékos dízelmotor is hajtja, csak szolidan mért hab volt a tortán a 86-os benzin és az ÁFOR-kutak idején.

Aztán lassan beszivárgott hozzánk az autópiac valamennyi résztvevője. Kiszínesedett a paletta, és a pickupok elfoglalták méltó helyüket a haszonjárművek világában. Néha egy-egy összkerékhajtású, felspoilerezett modell próbálkozik a kitöréssel, és megpróbál visszaigényelhető ÁFÁ-s luxusterepjáróként lopózni a köztudatba, ilyenkor íródnak a csalódott Navara-tesztek. Mostani tesztautónk, a négyajtós-ötszemélyes-hátul hajtott Nissan Pickup szerencsére egy pillanatig sem akar személyautónak tűnni. Őszinteségéért tiszteletet és megbecsülést érdemel!

A legolcsóbb Pickup (3.990 000+Áfa) már külsejében is szerény. A Navarák, krómbozótrácsos Mitsubishi L200-ak hivalkodó metálfénye és színezett lökhárítója után a Pickup butácskán jóindulatú tekintettel bámul ránk. Nincs is értelme a sok csicsának, az 1580 kilós saját tömeg, a kilenc centivel öt méter feletti hossz, az 1,72 méteres magasság és az 1825 mm-es szélesség önmagában is tekintélyt parancsoló. A személyautókhoz szokott ember első használatbavételkor mosolyog az eltúlzott méretű lámpákon és a fényezetlen lökhárítón, ugyanakkor csak oldalvást meri megközelíteni az irdatlan kerekeken terpeszkedő nagy testet.

Jól áll a Nissannak a gyári doboz a platón. Kellemesen arányossá varázsolja a magas kabin mögötti teret, a hátsó ablak szöge szépen zárja az oldalsó sziluettet. Praktikus a külön nyitható, sajnos külön kulccsal zárható üvegajtó és a lebillenő hátfal. Kutyák számára fóliázott, hővédő oldalablakok és nyitható napfénytető varázsolja luxusúttá a Pickupozást. Ha olyan árut szeretnénk elcipelni, ami már nehezen fér be a tetővel lezárt térbe, csak hat pillanatszorító-szerű kapcsot kell leoldanunk. Az ötüléses kabinhoz kapcsolódó kompromisszum a rövid, 1424 mm-es rakfelület: már egy fennhagyott első kerekű mountain bike bepakolása is tetriszes tapasztalatokat igényel.

A Pickup így pucéran, kiegészítő optikai felszerelések nélkül még drabálisabb, mint mindenféle ködlámpákkal, bukókerettel és bozótráccsal tupírozva. Csak meztelen vas mindenfelé, hatalmas mennyiségben. A közlekedőpartnerek számára is riasztó látvány a gép, elöl fényezetlen lökhárító, hátul még az se, reszkessetek, követési távolságot nem tartók! A vezetőülésből is érezni, hogy nagy, nehéz alkalmatosságot terelgetünk - és talán épp ezért olyan könnyű nagylelkűen átinteni a hosszú motorházfedélen trónoló intercooler-fedél felett egy-egy sávváltással, vagy besorolással kísérletező bátortalan autósnak-motorosnak: menjél csak, kis sérülékeny!

A kétkerékhajtásos Pickupban éppen olyan kényelmetlenek az ülések, különösen a hátsók, mint 4WD testvéreiben. Elöl az alacsony padlót és a kényelmetlen kormányállást nehéz megszokni, hátul pedig hogy a térdünk a nyakunknak veszül, a fejünk pedig a kátyúk érkezésének ütemében döngöli a plafont. A hátsó traktus egyetlen pozitívuma a dönthető háttámla mögé rejtett dekoratív szerszám- és tartozékkészlet. A hátul középen ülő készüljön arra, hogy fejtámla híján balesetben egy mozdulattal fejelheti ki az autó és a hátsó doboz üvegét. A 2488 köbcentis, tizenhatszelepes, intercooleres-turbós vérbeli teherautómotor mindent átható csörgése és a szélzaj ott motoszkál folyamatosan minden utazó fülében.

Az oldalról ajánljuk

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

32 perce
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Neked ajánlott