Kétszer is járt már nálunk Nissan Pickup, mindkét alkalommal a Navara fantázianevű csúcsmodell. Először Égő Ákos kolléga csalódott egy kicsit az egyszerűbb kivitelben, aztán pedig én a Navara Plus nevű automataklímás-CD-váltósban. A mezei alap-Pickupban nem csalódtam, ez a gép nem ígér többet, mint ami benne van.

Gyerekkoromban a közeli zöldségesnél egy piros színű B2200-as Mazda teljesített szolgálatot, mint személyzet- és áruszállító jármű. Akkor, a Skodák, Ladák, Zukok és Nysák világában még úgy éreztem, ez a világ legjobb autója. Van neki hatalmas csomagtartója, ha levesszük a dobozt, akár zsiráfot is szállíthatunk vele, ugyanakkor ötszemélyes, ráadásul - akkor még a távol-keletiekre is ezt mondtuk - nyugati! Hogy ráadásul még takarékos dízelmotor is hajtja, csak szolidan mért hab volt a tortán a 86-os benzin és az ÁFOR-kutak idején.
Aztán lassan beszivárgott hozzánk az autópiac valamennyi résztvevője. Kiszínesedett a paletta, és a pickupok elfoglalták méltó helyüket a haszonjárművek világában. Néha egy-egy összkerékhajtású, felspoilerezett modell próbálkozik a kitöréssel, és megpróbál visszaigényelhető ÁFÁ-s luxusterepjáróként lopózni a köztudatba, ilyenkor íródnak a csalódott Navara-tesztek. Mostani tesztautónk, a négyajtós-ötszemélyes-hátul hajtott Nissan Pickup szerencsére egy pillanatig sem akar személyautónak tűnni. Őszinteségéért tiszteletet és megbecsülést érdemel!
A legolcsóbb Pickup (3.990 000+Áfa) már külsejében is szerény. A Navarák, krómbozótrácsos Mitsubishi L200-ak hivalkodó metálfénye és színezett lökhárítója után a Pickup butácskán jóindulatú tekintettel bámul ránk. Nincs is értelme a sok csicsának, az 1580 kilós saját tömeg, a kilenc centivel öt méter feletti hossz, az 1,72 méteres magasság és az 1825 mm-es szélesség önmagában is tekintélyt parancsoló. A személyautókhoz szokott ember első használatbavételkor mosolyog az eltúlzott méretű lámpákon és a fényezetlen lökhárítón, ugyanakkor csak oldalvást meri megközelíteni az irdatlan kerekeken terpeszkedő nagy testet.
Jól áll a Nissannak a gyári doboz a platón. Kellemesen arányossá varázsolja a magas kabin mögötti teret, a hátsó ablak szöge szépen zárja az oldalsó sziluettet. Praktikus a külön nyitható, sajnos külön kulccsal zárható üvegajtó és a lebillenő hátfal. Kutyák számára fóliázott, hővédő oldalablakok és nyitható napfénytető varázsolja luxusúttá a Pickupozást. Ha olyan árut szeretnénk elcipelni, ami már nehezen fér be a tetővel lezárt térbe, csak hat pillanatszorító-szerű kapcsot kell leoldanunk. Az ötüléses kabinhoz kapcsolódó kompromisszum a rövid, 1424 mm-es rakfelület: már egy fennhagyott első kerekű mountain bike bepakolása is tetriszes tapasztalatokat igényel.
A Pickup így pucéran, kiegészítő optikai felszerelések nélkül még drabálisabb, mint mindenféle ködlámpákkal, bukókerettel és bozótráccsal tupírozva. Csak meztelen vas mindenfelé, hatalmas mennyiségben. A közlekedőpartnerek számára is riasztó látvány a gép, elöl fényezetlen lökhárító, hátul még az se, reszkessetek, követési távolságot nem tartók! A vezetőülésből is érezni, hogy nagy, nehéz alkalmatosságot terelgetünk - és talán épp ezért olyan könnyű nagylelkűen átinteni a hosszú motorházfedélen trónoló intercooler-fedél felett egy-egy sávváltással, vagy besorolással kísérletező bátortalan autósnak-motorosnak: menjél csak, kis sérülékeny!
A kétkerékhajtásos Pickupban éppen olyan kényelmetlenek az ülések, különösen a hátsók, mint 4WD testvéreiben. Elöl az alacsony padlót és a kényelmetlen kormányállást nehéz megszokni, hátul pedig hogy a térdünk a nyakunknak veszül, a fejünk pedig a kátyúk érkezésének ütemében döngöli a plafont. A hátsó traktus egyetlen pozitívuma a dönthető háttámla mögé rejtett dekoratív szerszám- és tartozékkészlet. A hátul középen ülő készüljön arra, hogy fejtámla híján balesetben egy mozdulattal fejelheti ki az autó és a hátsó doboz üvegét. A 2488 köbcentis, tizenhatszelepes, intercooleres-turbós vérbeli teherautómotor mindent átható csörgése és a szélzaj ott motoszkál folyamatosan minden utazó fülében.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
