Hízott jószág
Teszt: Ford Transit - 2000
Biztos ismerik az embert, aki ha megkérem, álljon be a kocsimmal a garázsba, azonnal elállítja a tükröket, az ülést, és újraprogramozza a rádiót. Ez a barátom szokta a tűrőképességem végső határáig szakaszosan kapcsolgatni az ablaktörlőm az amúgy is idegesítő zuhogó esőben.
![]() |
|
![]() |
|
Most elégedetlen. A Transitban tényleg nem sok a kapcsolgatni való. De nem is kell több. Ami azonnal feltűnt: a kilométer óra. A 240 Km/h-s végsebesség kicsit irreálisnak tűnt egy ekkora malacnak. Az is volt.
A végsebesség ismerete nem feltétlen szükséges a teherautóknál, a Transit pedig teherautó. Kényelmes, szép, de teherautó. Minden elemén az egyszerűség uralkodik. Nem rosszalló értelemben vett egyszerűség, hanem maga a funkcionalitás.
![]() |
|
|
![]() |
A vezetőülés és pozíciója személyautós jellegű, a következő pirosig mégis kitűnően kilátni. Nagyon zavaró, hogy pedálok közel vannak egymáshoz. Ráadásul a gázpedál mellett a motortér miatt kevés a hely, és a pedál benyomásával az is egyre szűkül.
Gumicsizmában nem lehet padlógázzal menni. De aki egy ilyen autóba gumicsizmával ül be, az meg is érdemli.
![]() |
|
![]() |
|
Az utastérben minden könnyen tisztítható műanyag. A kerti slaggal nagyszerű belső ápolás végezhető, ez egy teherautónál nem elhanyagolandó szempont. Utasaim a kapaszkodókat hiányolták: valóban, egy sincs, ami segítene beszáláskor, vagy egy éles kanyarban. Van cserébe hárompontos biztonsági öv a középső utasnak is.
Kell is ha nem akar kirepülni.
A két segéderő számára az ülések kényelmesek, ha a culágerek nem nyomnak többet 50-50 kilónál. Ha igen,- ami inkább elterjedt,- akkor csak az egyiknek kényelmes az utazás, a jobb oldalon.
![]() |
|
|
![]() |
Ezért teszteltük hármsban. Középen egy hölgy, két férfiember a szélén. Így kényelmes lenne, a váltókartól eltekintve. A vezető melleti utas nehezen fér el: épp az ülése bal sarka előtt meredezik a váltó.
Hogy a Transitnál miért ragaszkodnak ehhez a klasszikus megoldáshoz, nem értem. A konkurenseknél nagyon jól bevált a dzsojsztik-szerű váltó.
![]() |
|
![]() |
|
Az utastérben rengeteg a tárolóhely. Több üveget és több kötet menetlevelet tudunk elhelyezni anélkül, hogy feltűnő lenne, és szabad életet kezdene utazás közben. Zseniális az utas részére fenntartott, belül gumírozott rádiótelefon tartó, amit azért a vezető is tud használni, persze szabálytalanul.
Sajnos a héten nem volt semmi építkezés vagy költözés a környezetemben, ezért a terhelési próba kimaradt. A nagy 15'-os kerekeknek köszönhetően Budapest hírhedt macskakövein viszonylag nagy sebességgel lehet haladni, ami üres raktérrel felejthetetlen élmény. A flash csak akkor nagyobb, ha van hátul egy létra.
![]() |
|
|
![]() |
Egy úthibánál az üres autó hátulja fel-fel pattan az útról, és úgy tűnik, mintha a hátsó kerék kipörögne. Érdekes az is, ha dinamikus kanyarvétel után egy kövérebb gázadásra a 90 lóerő egy látványos burnout show-t prudukál. Ezek persze szélsőséges esetek, és minden hátsókerekes üres teherautóra vonatkoznak. Nem a Transit hibái, ennek ellenére kíváncsian várom az elsőkerekes változatot.
Kívülről szerintem nagyon szép autó, szerintem a jelenleg kapható mezőnyben a Transit a legszebb. Viseli a mai Fordok stílusjegyeit, de megmaradt Transitnak.
![]() |
|
![]() |
|
Az utolsó három változat óta jól meghízott. Első ránézésre is marha nagy autó. Ha viszont egymás mellé állítjuk őket, kiderül, mekkora a változás. Óriási az oldalsó ajtaja, melyen az új zár szerintem szörnyű. Először az ajtó bal oldalán kell a kulccsal ügyködni, majd jobb oldalon ott a kilincs, amivel nyílik az ajtó. Ha esetleg valami van a kezemben és nem szívesen rakom le, a két szerelvény közti másfél méter nehezítheti a pakolást.
![]() |
|
|
![]() |
A hátsó ajtók egy narancssárga gomb megnyomásával könnyedén nyithatók. A kis ötlet nagyon megkönnyíti a sofőrök életét. Semmi bonyolult kiakasztós/olajos/zsíros mechanizmus. A kocsikísérő is hamar megtanulja a működését.
Pénz:
Tesztautónk alapára jelenleg 3.732.800Ft. 1.5 Tonna teherbírású 2.4 Turbo, 90 lóerős, középhosszú, középmagas dobozos.
Extrák: ABS. (125 840 Ft), villanyablak (33 520 Ft), klíma (226 400 Ft), ködlámpa(16 720 Ft), színezett üvegek (26 080 Ft), teljes tetőkárpit világítással (57 040 Ft), rádiómagnó (46 080Ft). Az ára így 4.265.000Ft Üzemanyag:
A 482 kilomáteres teszt során kizárólag városban és üresen használtam az autót (a létra nem számít jelentôs terhelésnek). Átlagfogysztása 10.4 liter volt.
A vállalkozó: Képes-Harjay Zoltán
![]() |
|
![]() |
|
Több típussal, köztük két régebbi Transittal is szállítunk ebédet a nyugdíjasoknak. A rövid tesztút során azonnal feltűnt, hogy az új Transit minden ízében korszerűbb a réginél.
Az utastér jóval nagyobb, és sokkal kényelmesebb. A tesztautó szériaülése is jóval kényelmesebb, mint az előző típus extraként vásárolt, mindenhogyan állítható ülése. Egy magasabb ember is, mint én, kényelmesen elfér.
A kilátás sokkal jobb, és a holttér-tükrök is használhatóbbak. A motor és a menetzaj szigetelése nagyságrendekkel jobb, eltűnt a klasszikus Transit-hang. Az úton is másképp viselkedik. Üresen jobban pattog, viszont megszűnt az előzőkre jellemző orrnehéz bólogatás.
![]() |
|
|
![]() |
Nekem csak szívódízel Transitjaim vannak, azokhoz nem tudom hasonlítani, de ez a 90 lóerős motor nem egy kirobbanó táltos. Furcsa, hogy a motor nem követi a gázelvételt, egy kicsit tovább pörög, ez nagyon zavaró, főleg az 1-2 fokozat között. Ez a kollégáknak is feltűnt. Lehet hogy csak a tesztautó hibája.
![]() |
|
![]() |
|
Az erőátvitel is rugalmasabb az előző típusokénál. A motor nem rángat annyira. A raktér viszont úgy tűnt, mintha az előző generációnál is magasabb lenne. A magas padlószint miatt nehézkes a pakolás.
Lehet hogy csak az első szériára jellemző, de több helyen csúnya fényezési hibákat találtam. Eddig a Tranzitokkal semmi nagyobb problémám nem volt. Megbízható, takarékos autónak tartom.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
