Míg a Toyota lassan, de módszeresen szakított a sportkocsi gyártással, a Lexus egyszerre beleerősített. Az új, végletekig sportosított F-széria első darabja az IS F, melynek nem kisebb feladata van, mint porig alázni az M3-as BMW-t.
A Lexus maga a megtestesült nyugalom. A márka tökéletes precizitással és szolid eleganciával kényezteti a vásárlókat. Alulmotorizált autót nem gyártanak, az nem tenne jót a presztízsüknek, de – bár nagyon gyors autójuk több is van – igazi sportmodell nincs a márka palettáján. Ha ezt a pár mondatot fél évvel korábban írtam volna le, nem nagyon lehetett volna belekötni. Többé azonban nincs létjogosultsága, a Lexus ugyanis új, maximálisan sportos szériával rukkolt elő, melynek első darabját akár már most megvásárolhatja bárki, potom 21 millió forintért.
Az IS F minden, csak nem visszafogott; igazi, vérbeli sportkocsi. A szolid elegancia ugyan megmaradt, legalábbis ami a külsőt illeti, az ötliteres V8-asnak a maga 423 lóerejével és 505 Nm-es nyomatékával azonban kábé annyi köze van a visszafogottsághoz, mint Kelemen Annának a harmadik mojito és két csík kokain után. Az új, brutális Lexusszal a tököli repülőtér aszfaltján ismerkedtünk meg.
Az első, amit az autóról megtudhattunk, a rejtélyes F betű eredete. Japán egyik leghíresebb versenypályája, a Fuji Speedway első betűje kerül mostantól a Lexus sportos autóira, ugyanis itt tesztelik, tökéletesítik őket. A sajtótájékoztatón nem hangzott el konkrétum a következő effes Lexusszal kapcsolatban, csak hogy reményeik szerint nem az IS F lesz az utolsó ilyen sportos modell.
Fuji Speedway, a patinás japán versenypálya
A Fuji lábánál, Shizuoka tartományban található Fuji Speedway versenypálya több mint negyven éve, 1966-ban nyílt meg. 1976-ban itt tartották a legelső japán Formula-1-es futamot. Egy évvel később, 1977-ben Gilles Villeneuve irtózatosat bukott és a balesetben két néző életét vesztette. A történtek után tíz évig nem ment a Forma-1 Japánba, és mikor visszatért, már Suzukába tért vissza. Jelentős átépítést követően 2007 szeptemberében azonban újra a Fuji versenypálya adott otthont a Japán Nagydíjnak. A pálya érdekessége, hogy itt található a világ egyik leghosszabb célegyenese (1,5 km), ahol iszonyatos sebességet lehet elérni.
Bár nem kifejezetten hivalkodó, egyértelműen látszik az autón, hogy nem hétköznapi darab. Nagyobb a hűtőrácsa, sportosak a lökhárítói, szép széles küszöböt kapott, hátsó légterelőt és egy kis uszonyt is a tetejére, de a legszembetűnőbb a négy gyönyörű, 19-es kovácsolt könnyűfém felni, melyeket a BBS gyárt. Az elsők 11, a hátsók 12 kilót nyomnak, ami ebben a méretben nagyon kevés. Hogy a hatalmas kerekek elférjenek, kiszélesítették a kerékjárati íveket is. A fékeken ugyan Lexus felirat van, de valójában a Brembo gyártotta őket; elöl hat, hátul két dugattyú dolgozik.
Az utasteret is feldobták, nagy felületeket takar a szép mintázatú alumíniumborítás. Nem hiányoznak a bőr sportülések – még a hátsó üléseknek is van némi oldaltartása. Az F-logót az üléseken és a kormányon is megtalálhatjuk. A kilométerórát 300-ig skálázták, az autó végsebessége ugyanis 270 km/h – itt állítja meg a gyorsulást az elektronika. A műszerek mutatója szép, meleg nefelejcs-kékben pompázik, a pedálok természetesen fémek. Minden sportos kiegészítőt megtalálunk, a beltér mégis inkább nyugodt és elegáns, mint vérpezsdítő. De legalább a felszereltséggel nem kell sokat bíbelődniük a jövendőbeli vásárlóknak, az F-ben ugyanis a Mark Levinson hifitől a navigációig minden benne van alapáron, egyedül a napfénytető opcionális.
A menetpróbáról elöljáróban csak annyit, hogy vrúúúúúúúúúm, vrúúúúúúúúm, íííííííííííííí. LAPOZZON!

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
