Míg a Toyota lassan, de módszeresen szakított a sportkocsi gyártással, a Lexus egyszerre beleerősített. Az új, végletekig sportosított F-széria első darabja az IS F, melynek nem kisebb feladata van, mint porig alázni az M3-as BMW-t.
A Lexus maga a megtestesült nyugalom. A márka tökéletes precizitással és szolid eleganciával kényezteti a vásárlókat. Alulmotorizált autót nem gyártanak, az nem tenne jót a presztízsüknek, de – bár nagyon gyors autójuk több is van – igazi sportmodell nincs a márka palettáján. Ha ezt a pár mondatot fél évvel korábban írtam volna le, nem nagyon lehetett volna belekötni. Többé azonban nincs létjogosultsága, a Lexus ugyanis új, maximálisan sportos szériával rukkolt elő, melynek első darabját akár már most megvásárolhatja bárki, potom 21 millió forintért.
Az IS F minden, csak nem visszafogott; igazi, vérbeli sportkocsi. A szolid elegancia ugyan megmaradt, legalábbis ami a külsőt illeti, az ötliteres V8-asnak a maga 423 lóerejével és 505 Nm-es nyomatékával azonban kábé annyi köze van a visszafogottsághoz, mint Kelemen Annának a harmadik mojito és két csík kokain után. Az új, brutális Lexusszal a tököli repülőtér aszfaltján ismerkedtünk meg.
Az első, amit az autóról megtudhattunk, a rejtélyes F betű eredete. Japán egyik leghíresebb versenypályája, a Fuji Speedway első betűje kerül mostantól a Lexus sportos autóira, ugyanis itt tesztelik, tökéletesítik őket. A sajtótájékoztatón nem hangzott el konkrétum a következő effes Lexusszal kapcsolatban, csak hogy reményeik szerint nem az IS F lesz az utolsó ilyen sportos modell.
Fuji Speedway, a patinás japán versenypálya
A Fuji lábánál, Shizuoka tartományban található Fuji Speedway versenypálya több mint negyven éve, 1966-ban nyílt meg. 1976-ban itt tartották a legelső japán Formula-1-es futamot. Egy évvel később, 1977-ben Gilles Villeneuve irtózatosat bukott és a balesetben két néző életét vesztette. A történtek után tíz évig nem ment a Forma-1 Japánba, és mikor visszatért, már Suzukába tért vissza. Jelentős átépítést követően 2007 szeptemberében azonban újra a Fuji versenypálya adott otthont a Japán Nagydíjnak. A pálya érdekessége, hogy itt található a világ egyik leghosszabb célegyenese (1,5 km), ahol iszonyatos sebességet lehet elérni.
Bár nem kifejezetten hivalkodó, egyértelműen látszik az autón, hogy nem hétköznapi darab. Nagyobb a hűtőrácsa, sportosak a lökhárítói, szép széles küszöböt kapott, hátsó légterelőt és egy kis uszonyt is a tetejére, de a legszembetűnőbb a négy gyönyörű, 19-es kovácsolt könnyűfém felni, melyeket a BBS gyárt. Az elsők 11, a hátsók 12 kilót nyomnak, ami ebben a méretben nagyon kevés. Hogy a hatalmas kerekek elférjenek, kiszélesítették a kerékjárati íveket is. A fékeken ugyan Lexus felirat van, de valójában a Brembo gyártotta őket; elöl hat, hátul két dugattyú dolgozik.
Az utasteret is feldobták, nagy felületeket takar a szép mintázatú alumíniumborítás. Nem hiányoznak a bőr sportülések – még a hátsó üléseknek is van némi oldaltartása. Az F-logót az üléseken és a kormányon is megtalálhatjuk. A kilométerórát 300-ig skálázták, az autó végsebessége ugyanis 270 km/h – itt állítja meg a gyorsulást az elektronika. A műszerek mutatója szép, meleg nefelejcs-kékben pompázik, a pedálok természetesen fémek. Minden sportos kiegészítőt megtalálunk, a beltér mégis inkább nyugodt és elegáns, mint vérpezsdítő. De legalább a felszereltséggel nem kell sokat bíbelődniük a jövendőbeli vásárlóknak, az F-ben ugyanis a Mark Levinson hifitől a navigációig minden benne van alapáron, egyedül a napfénytető opcionális.
A menetpróbáról elöljáróban csak annyit, hogy vrúúúúúúúúúm, vrúúúúúúúúm, íííííííííííííí. LAPOZZON!