És ezzel Magyarországon kisebbségben vagyok: a vevők 16%-a négy, 58%-a öt ajtóval és lépcsős háttal veszi a 6-ost – de 81%-ban dízellel.
Az új 6-ossal kapcsolatos két újdonság megtekintésére, kipróbálására röptetett el minket a Mazda Olaszországba. Átdolgozták a kétliteres dízelmotort, és kiegészítették a karosszériakínálatot a kombiváltozattal. Ezzel meg is született az a Hatos, amit én vennék. Ha Hatost vennék.
Külsőre nagyon pofás a kombi. Nem az a fajta autó, ami kiragyog a forgalomból, hanem amit egyre szebbnek és szebbnek látok, ha félreállítom valahol, és elkezdem nézegetni. Arányai kellemesek a szemnek, a kombiságot sikerült úgy megoldani, hogy profilból még tán sportosabb is, mint a laposabb seggűek. Jók a részletek, a lámpatestek, a krómkeret az oldalablakok körül, az érdekes ködlámpafészek, a feldolgozhatatlanul bonyolult formájú külső tükör.
Belül is jó az autó, csak az nem tetszett, hogy nagyon rátelepszik a vezető fejére. A bal egyben nagyjából úgy éreztem magam, mint a G. I. Joe-k teljes harci díszben. Tudják: a terroristagyanús elemek között rohangáló, lövöldöző katonák fején szoros sisak, egyik szemük előtt monitor, fülükben rádió. A Mazda 6-ban meg az autópályán az eszement olasz önjelölt Schumik között egyik oldalról a hatalmas belső tükör lóg az arcomba, balra előre pedig a széles A-oszlop és a termetes külső tükör zárja el a kilátást.
De ezt meg lehet szokni, a többi pedig rendben van. Minden úgy működik, ahogy kell. A négyórás műszerfal átlátható és szép, a fedélzeti számítógép logikájára percek alatt rá lehet érezni (egymillió gomb a bal kormányküllőn), az érintőképernyős gyári navigáció kezelése könnyű, grafikája kifogástalan, a fullos változatba szerelt Bose hifi pazarul szól. Az ülésfűtés utólagos kendácsnak ható gombjain kívül még az esztétikával sem volt semmi bajom.
Hely van bőven a kocsiban, ültem mindkét első és az egyik hátsó ülésen a tesztúton; sehonnan sem vágytam el. Pohártartók, rekeszek, üregek terén is erős a Mazda, a karakuri ülésbillentő rendszer, és a nagy újdonság, a csomagtérajtó emelésével firnyákosan felhúzódzkodó kalaptartó láttán pedig felmerül a kérdés: a többi autógyártó ezeket miért nem így csinálja?
"A fejlesztők hosszasan tanulmányozták az íróasztal-fiókok és függönykarnisok finom járású, tartós csúszómechanizmusát. A fejlesztőmunka 2004-ben vette kezdetét, és két év alatt több mint 10 prototípus készült az automatikus csomagtérrolóból, amelyek lépésről lépésre vitték közelebb a mérnököket a végső megoldáshoz. Kezdetben például egy villanymotoros megoldás is felmerült, ám ezt végül (a Mazda szigorú tömegcsökkentési programja, illetve élettartambeli megfontolások miatt) elvetették, és helyette egy egyszerű, strapabíró mechanikus szerkezetet alkalmaztak. Ugyanez volt érvényes a roló anyagára is. Olyan megoldást kellett találniuk, amely használaton kívül jól tárolható, méretében igazodik a Mazda 6 széles csomagtérnyílásához, mégis masszív és tartós, könnyű és hőálló. A mérnökök mindezt megvalósították, ám ez még nem minden: a Mazda 6 kombi automatikus csomagtérrolója olyan hálós szerkezetű anyagból készült, amin a felhasználók átláthatnak, felnyitott hátsó ajtó mellett pedig hőszigetelő pajzsként szolgál az utasok felé."
Az első nap negyven kilométert vezettünk, a reptértől a szállodáig. Hogy ne kapjunk sokkot a túl nagy mennyiségű új információtól, az első tesztautóban még a már korábbról ismert kétliteres benzinmotor zummogott, ötfokozatú automata váltóval. Nem volt rossz, és ez igazán nagy dicséret manapság egy ilyen konstellációnak.
A villámgyors DSG-k, nyomatékos dízel-automata rendszerek, váltás után fixre záró robotizált váltók mellett ugyanis egy ilyen klasszikus, hidrodinamikus automata rendszerint nyúlós borzadálynak tűnik. A Mazdában is: félelmetes, ahogy békésen gurulgatva a gázpedál padlóba nyomására, majd visszaengedésére semmi nem történik azon kívül, hogy a fordulatszámmérő egy kicsit felpörög ötezerig. De ha nyugodtan, öregurasan (ez a célcsoport, ugye) használjuk a kocsit, csendes, békés, finoman kapcsolgató, egész erős és gyors jármű lesz belőle. Padlógázon gyorsítva pedig egy kis zoom-zoomot is kapunk: ilyenkor a mutató szépen el-elkúszik váltás előtt a pirosig (7500!). Csak azt ne akarjuk, hogy az autónak bármire gyorsan kelljen reagálnia.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
