A nagyság és az átka

2006.12.28. 08:39

Adatlap Mercedes-Benz R 320 Cdi 4matic - 2006

  • 2987 cm3-es,V 6 hengeres dízel
  • 224 LE @ 3800 rpm
  • 510 Nm @ 1600 rpm
  • 7 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.7 másodperc
  • Végsebesség:
    222 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    12.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.6 l/100km
  • 15 788 000 Ft

Eleinte azt hittem, a Mercedes az Audi után megy, és létrehozza a maga Q7-esét, a nagyon nagy, sportos, összkerekes óriáskombit. Hát nem egészen. A gyilkos pókerjátszmák szellemében kifürkészhetetlen tekintettel ellenfele szemébe nézett, és azt mondta: tartom és emelem tíz centivel.

Érdekes az imidzse. Alaposan megbámulják. Az álmélkodás csak részben szól az újdonságnak, nagy része van benne a dizájnnak. Az R osztály az ingolstadti őstulokkal szemben nem élőlény, a Mercedes nem követte a BMW-t és az Audit az organikus dizájn útján. Az R a B osztályhoz hasonlóan alig észrevehetően, de retró, és nekem egy picit katonai is. Valahogy úgy képzelem, Hitler se fogna gyanút, ha egy időutazó tréfamester az asztalára teszi a makettjét, mint az új csodafegyver titkos vontatóját.

Úgy látszik, ha a Mercedes nem limuzin alakú járművet csinál, más formanyelvet használ, amit lelkesen támogatok. Űr-Blitzkrieg, a régi csőrös teherautók antianyag hajtóművel, de ez csak az összhatás. Az R osztály mellé érdemes leguggolni, különböző helyekről és perspektívákból nézegetni, mert jó fényben rengeteg formai finomságot fel föl.

Egyszerűen fogalmam sincs, hogyan csinálták. Hogy merték ilyen ívesen lekrómozni az oldalablakok keretét, aztán ahogy az oldalvonal már önmagában is szép íven emelkedve végigfut egésze a hátsó lámpáig, ahol a lámpával egybefonódva ha nem is tolakodóan, de határozottan asszonyos fart képez, majd ugyanez a vonal folytatja útját a hátsó ajtót kirajzolva, körbefolyva a másik lámpát és tovább a túloldalon, vissza az első sárhányóig.

A kilincs! Micsoda kilincs, meg hogy van rajta króm, ahogy az egész autón is, de mértéktartóan kevés. Az elején a csipás szem kicsit furcsa, de végre egy Mercedesnek inkább csodálkozó a tekintete, mint fensőbbséges, ami egy ilyen emblémát viselő ekkora járműnél talán előny is.

A belseje is impozáns, de összességében kevésbé átütő, és maradt benne néhány hiba. Nem értem, a sötétdrapp műszerfalborítás hogyan állhat el így a levegőbeömlőket körülvevő világossárga műanyagtól. Biztos volt vele valami tervük, de így mintha egy nagyon részeg kárpitos hagyta volna félbe. Hihetetlenül elegáns viszont az esti kivilágítás. A kilincsek mögötti meleg sárga derengés, a második sor klímavezérlésének fényei - a leghatásosabb sötétben. A műszerfal ravasz fehéreit, pirosait, zöldjeit jó ízléssel válogatták, nem félve feleslegesen a giccsessé válástól. Ennyi giccs a minimum, amit elvárok.

Az R osztály hatalmas, egy kategóriával (tíz centivel) nagyobb, mint a Q7, úgyhogy a szokásos Mercedes-Audi különbségeken, a sportos kontra kényelmesen túl számos egyéb differencia van. A hétüléses Q7-es hagyományos hétüléses, aminek lényege az Opel Zafira óta, hogy a harmadik üléssor a szamárpad a rossz gyerekeknek és középkori büntetés a felnőtteknek. A Q7-esben az első két üléssor kényelmes, a harmadik inkább csak kakasülő, úgyhogy kíváncsi voltam, mire megy a Mercedes plusz 10 centivel. Benéztem hátra, aztán tartottunk egy gyors szerkesztőségi castingot, és a magassági győztesek, két 1 méter 90 körüli dolgozó kényelmesen elfértek egymás mögött. Még fejtér is van leghátul egy 1,96-os illetőnek - oké, pont akkora, hogy a feje fér el, és semmi más, de akkor is, hihetetlen.

A csomagtartó ilyenkor kevés, mondanánk, ha valójában nem maradna még mindig 360 liter, ami egyáltalán nem kevés, csak ha az R osztály külméretét, meg a hat ember elméleti kézipoggyászát vesszük. De ha - magunkon kívül - további öt Bill Gatest fuvarozunk brutális luxusban, csak futja egy plusz Peugeot Partnerre a teherhordáshoz.

A nagyság átka, illetve egyik átka, hogy az R osztály széles, de csak abszolút értelemben. Ahhoz képest, amilyen hosszú, már inkább keskeny, és a végeérhetetlen Zeppelint nem sikerült tökéletesen kimerevíteni. Ha az első üvegtetőt hátratoljuk, az elegáns siklás halk neszébe Mercedesben még soha nem hallott nyöszörgések vegyülnek. Ugyaninnen, a napfénytető háza tájáról halljuk Tiborc panaszait minden apró feszítőerő hatására, amikor például felparkolunk egy nem is magas járdaszegélyre vagy kis rámpára.

Totalcar értékelés - Mercedes-Benz R 320 Cdi 4matic - 2006

9
TC

Pazar vezetési és utazási élmény. Kellemes imidzs. Mercedes szinten mértéktartó ár. Az apró hibák és a nyöszörgés miatt fél csillag levonás jár, de nem több.

Az oldalról ajánljuk

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53