Mindhalálig vízszint
Teszt: Subaru Legacy Outback 3.0 - 2014.
A sajtóanyag néha igazi, önfeledt pillanatok forrása, ahogy a marketingesek vérrel-verejtékkel, első olvasásra is képtelen állításokkal próbálják eladni a terméket. Az első próbakör után legszívesebben olyan sajtóanyagot írnék, amiből kinyúl két kéz, és addig fojtogatja az olvasót, míg ki nem próbálja az Outback-et. Finomabban és árnyaltabban is lehetne, de szerintem ez a minimum, amit az autó megérdemel.

Az Outback hasmagassága 20 centi, ez már abszolút terepjáró-szint. A boxermotor viszont lapos, alacsonyan van, alacsony a súlypont, kanyarban tehát kevésbé dől az autó, kevesebb szükség van kanyarstabilizátorra, elektronikusan változtatott jelleggörbéjű lengéscsillapítóra és rafinált menetbiztonsági elektronikára. A kasztni még sportosabb kanyarokban is alig dől, a tömegelosztás pedig egyszerűen tökéletes, ezt hívja a Subaru szimmetrikus összkerékhajtásnak (SWD). Egyébként bár a hasmagaság nagy, a tető hobbiterepjáró szinten alacsony: 1470 mm ( Toyota RAV 4: 1680 mm).
A Subaru boxere külön fejezetet érdemel. Eddig az európai piacon döntően a kétliterest árulták, csak úgy szárazon, magában, vagy különböző töltőnyomással és teljesítménnyel turbo változatban. Amerikában népszerűbb a négyhengeres boxer nagyobb, 2.5 literes hengerűrtartalommal, szívó változatban. A Subaru végre megcsinálta a kézenfekvő fejlesztést, és raktak egy turbót a 2.5-ös blokkra, ami Európában kapható. Egy luxusautóba viszont ritkán szerelnek turbót, abba szép egyenletes teljesítmény- és nyomatékgörbe illik.
Három liter, hat henger és természetesen boxer elrendezés, hála az Úrnak, ez a kifejezetten a csúcs Legacy számára fejlesztett motor, 243 lóerővel (@6600) és 297 Newtonméter nyomatékkal. Ez mind semmi, ennél kicsit erősebb is a 2.5-ös turbo, hanem az egyéb, számokkal bajosan kifejezhető paraméterek, amik egy autót luxuscikké tesznek, az itt a lényeg. Olyan simán jár, mint egy villanymotor, alacsony fordulaton is jól húz, 5000-es fordulattól határozottan táltos, de semmi radikális változás a teljesítménygörbén, így kell ezt csinálni.
Csendes is; egy boxermotor mindig halk, az Impreza WRX-ekből is mindig csak a kipufogó csodás bubu-bububu-ját halljuk. Tehát csendes, a szokásosnál is csendesebb, olyan megoldásoknak köszönhetően, mint például a szinterezett acélöntvénnyel erősített alumínium főtengelycsapágy, minimálisra csökkentve a különböző hőtágulási együtthatókból eredő rezgészajt.
Ha mégis hallani szeretnénk, hát tessék pörgetni! Akkor szól, de még hogy! Boxerhang, de nem Impreza, hanem, bármilyen meglepő, Porsche, mintha egy 911 hajtana minket, azzal a különbséggel, hogy nem hátulról jön a lágy, de határozott prrrrrrrrrrr, hanem mintha egy extra rövid vonórúddal csatlakoztattuk volna a Porschét az Outback elé.
Persze, persze, a konstrukció, hat henger, kétszer három egymással szemben, nem csoda, hogy hasonlít a hangjuk meg a rezonanciájuk, de itt azért többről van szó: két tökéletesen megépített hatos boxer, flat six, lapos hatos. Egy hengerelrendezés önmagában még nem minden, a Zaporozsec hangját se tévesztette még össze senki a Vmaxéval.
A jó aerodinamikával és csendes futóművel együtt ez azzal jár, hogy szabályos sztrádasebesség tartása kizárólag tempomattal képzelhető el. Egyébként az Outback egy-két percen belül felólálkodik 180-ra, és ott is marad, míg a kilométeróra be nem mószerolja. Ha csak az érzékeinkre hagyatkozunk, észre se veszük a száguldást, autópálya szinte-kanyarokban sem. A fogyasztás a katalógus szerint városban 13.7 liter, ennyivel lehet is Outbackezni, de inkább 15-tel. A 7.6-os országúti és 9.8-as vegyes fogyasztást is inkább becsülték alul, mint megfelelően, de másfél tonnás saját tömeggel, automata váltóval ez abszolút méltányos.
Az Outback 4720 mm hosszú, a tengelytávot megnövelték (2670 mm), ezért a hátsó üléseken több lett a hely. Több, mint az előző Outback-ben. Kevesebb, mint a vetélytársakban. El lehet férni, de semmi több. A viszonylagos helyszűkének megvan az oka, hasonlóan, mint az új Maserati Quattroportében: a kanyarképesség és a súlypont miatt a motor a lehető leghátrébb került. Így az Outback a kategória legjobban vezethető és legkisebb lábterű autója.
Az új ötsebességes automata váltó kedves természet. Elindulásnál nem késlekedik, gyorsan vált és a 243 lóerős teljesítmény fényében egész simán. Szép tőle, hogy kézi üzemmódban sem vált feljebb, mint sok Tiptronic jellegű társa, ha elérte a motorleszabályzási fordulatszámot. Hanem ott tartja, míg a hat boxer folyamatosan ugat a 7200-as fordulaton.
Az Outback luxusautónak született, csak a Subarunál sokáig nem tudták, hogy is kell olyat csinálni. Luxus alatt persze nem Maybach-ot értettem, csak az Audi Allroad Quattro színvonalát, de a Subaru formatervezői mintha tudatosan erőltették volna ezt a markáns, bakancsos bumfordiságot, amire néha egész bizarr kampányokat építettek.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
