Amikor bő egy héttel a gépátvétel előtt megtudtam, hogy egy 307 Break-et vezethetek, hirtelen beütött a zöld Trabant-effektus: eleddig láthatatlan nagyfenekű 307-esek tömkelege bújt elő varázsütésre az aszfaltból, megelőztek, visszaelőztem őket és ott voltak mindenütt. Hogy eddig hol bujkáltak, nem tudom, de nem véletlen, hogy ennyire kelendő a típus.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mert a Peugeot 307 nagyon jó autó. Ezt tanúsítja a 2002. év autója cím is. A 307 Break pedig még jobb. Ezt tanúsítom én. Ha márkakereskedő lennék, a 307-eseket kizárólag orral kifelé állítanám a kirakatba. A csak kicsit cicás, szépen formázott szemek között a ragyogó krómoroszlán, a mélyre húzott spoiler, a vigyori alsó, a komoly felső légbeömlő és a domború, elegáns motorháztető szinte már el is adja az autót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mosáskor perverz autóaddikt egyénekben kéjes örömöt kelt a lemezek lágy, szemmel alig érzékelhető konvex és konkáv íveinek és az egyes felületeket határoló erőteljes éleinek simogatása. Én háromszor mostam le együttlétünk nyolc napja alatt 8-) Tesztjószágunk ezüstszíne még inkább kiemeli a karosszéria vonalainak szépségét és egy-egy oktávval lejjebb, illetve feljebb gyönyörűen rímelnek rá az ötágú alufelnik és a krómemblémák. Ha Pöpike az enyém maradna, ízléses krómkipufogóvéget is kapna.
A Totalcar már tesztelte a 307-es család SW elnevezésű kombiját, mint ott is leírtuk, a Peugeot-nál az SW a személyszállítás-orientált, a Break pedig a klasszikus, teherhordó jellegű kombi elnevezése. A Break tehát egy kissé hosszabbra nyúlt 307-es, nagy kufferral. Ez a csomagtér a rövidebb verzió 420 literével szemben alapból 513 literes - az ablakok szintjéig. Ha előrebuktatjuk a hátsó üléstámlákat, kivesszük az ülőlapokat, és felhajtogatjuk a hál'istennek merev, terhelhető kalaptartót, akkor csaknem két köbméteres, 1805 literes, sík padlójú teret kapunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a tér tele van a gyári csomagháló, vagy töméntelen gumipók beakasztására való kapoccsal, én 10 darabot számoltam össze. Van két kis hálós és két kis műanyag zseb a miegymások számára, továbbá a csomagtér aljába süllyesztett üregekben búvik meg diszkréten az elakadásjelző és a mentődoboz. A (teljes értékű) pótkerék sem itt fogja a helyet, hanem a padlólemez alatt, kívül rejtezik, helyes kis hőpajzsokkal elválasztva a kipufogótól. Nagyon debil módon viszont a pótkerék leengedésére szolgáló csavarhoz csak a csomagtér bal oldalának kipakolásával férhetünk hozzá. Szimpatikus dolog a lökhárító tetejét burkoló fémbetét: nagyobb dolgok (esetemben pl. egy kétméteres beltéri ajtó) bepakolásakor nem hagyunk örökké fájó, csúnya karcokat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az óriási csomagtér (és a tesztautó XXX-807 rendszáma) mellett az utastér is hozzájárul ahhoz, hogy a 307 nagyobbnak tűnjön kategóriájánál. A hatalmas fejtér és négy személy számára bőven elegendő hossz- és szélesség mellett az általunk kipróbált, "Premium" felszereltségű jószág négy elektromos, szívet bizsergetően egy nyomásra le-felhúzódó ablakkal (igaz, a hátsó pár nem széria), elektromos tükrökkel, ötlemezes CD-s és magnós, kormányról vezérelhető hathangszórós Blaupunkt rádióval kényezteti utasait.
Automata klíma is került az autóba, ami kiválóan szabályozható és egyszerűen kezelhető, viszont nappal, világítás mellett a kijelzője szinte láthatatlan. Ez a világítás egyébként a Premiumban "follow-me-home", azaz késleltetett lekapcsolás szolgáltatást nyújt a garázs nyitásának-zárásának megsegítésére és sötétedésre magától is bekapcsol, mint ahogy az ablaktörlő is üzemeltethető esőérzékelő AUTO módban. Igazi csemege a böszme nagy ablaktörlőlapátok ellentétes, régi nagy Mercikre emlékeztető mozgása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kormány fel-le és tengelyirányban egyaránt mozgatható, a gyár figyelmessége, vagy inkább ennek hiánya folytán ki-be még reteszelt állapotban is. Ha tehát ráültünk telefonunkra, azt ne a kormányba kapaszkodva végzett húzódzkodással igyekezzünk megkaparintani, mert így csak újra visszaesünk rá. Hogy eme apró bizonytalanság mellett mégis az anyaméhben érezhessük magunkat, kapunk övfeszítőt és hat légzsákot - az utasoldali lufik a kézifék mögötti kulcsos kapcsolóval inaktiválhatók.
Amerre nyúlunk, tárolórekeszek: minimális memóriámnak hála gyakran kerestem fejvesztve a reményvesztetten csengő telefont. A hatalmas és hűtött kesztyűtartó kialakítása teljesen profi: külön pöckök tartják a napszemüveget, a tollat, a szervízfüzetet. Jó ötlet a visszapillantó előtt elhelyezett lenyíló napszemüvegtartó: én alapértelmezésben szemüveges lévén ezt inkább a napellenzők közötti rés kitakarására használtam ellenfényben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
