A 180 lovas csúcsmotorral mégsem megy igazán jól az autó. Az 1490 kilós kasztnival keservesen meg kell küzdenie szegény kétliteres szívómotornak, míg képes teljesíteni a katalógus szerinti 9,5 másodperces 0-100-at és a 220 km/h végsebességet. Ezeket a szépen hangzó számokat a Peugeot horribilis pillanatnyi fogyasztás-értékek mellett hozza - és az autó városi üzemben is durván nyeli a litereket. A kíméletes országúti krújzing mellett is 9 l/100 km városban azonnal nekiiramodik és 13-14 literig meg sem áll. A váltó rövid, nagyon rövid: kicsivel 90 felett forog háromezret.
Vannak bosszantó kis hülyeségei is, bőven. Az ablakok ajtónyitás előtt kicsit lehúzódnak, hogy ne akadjanak bele a tetőbe - de ha nem markoljuk elég határozottan és nem kezeljük mégis finoman a kilincset, akkor bizony így is be-beakadnak. A számítógép időnként ötletszerűen sípol párat, ennek egyik okára rá is jöttem; indulásnál a pillanatra leeső fordulat miatt érzékel alacsony olajnyomást. A nyitva maradt tető okán is sípol, de nem mondja meg, mi a baj, tessék találgatni. A legszörnyűbb pedig a kvázi-kardánalagút lötyögő-hajló borítása, ilyet eddig csak bontás alatt álló öreg Fiatokban láttam.
Kabriótól szokatlan módon nagyon jól pakolható a 350 literes, szépen tagolt csomagtartó, legalábbis zárt tetővel. A tető nyitásához már sok-sok literről le kell mondanunk és be kell akasztanunk egy, a puttonyt 204 literesre redukáló kis hálós rolót, hogy a tető össze ne törje a csomagokat és viszont. Erre a műveletre a számítógép "SCREEN NOT IN PLACE" kvízfeladvánnyal próbál rávezetni, szerencse, hogy a manőverre gépátadásnál külön felhívták figyelmemet, különben most is ott vakarnám a fejem a kis képernyő előtt.
Hogy a 307 CC drága-e, vagy olcsó, azt csak a legközelebbi konkurenssel, a Renault Mégane CC-vel való összehasonlítás után lehetne megmondani. Sajnos azt az autót nem vezettük, így csak annyit tehetek, hogy ideírom: az árak nagyon hasonlók, a Mégane egy kicsit olcsóbb, viszont a legerősebb csak 165 lóerős - de van belőle dízel is. De nézzük meg konkrétan azt, amink van: a Peugeot-t.
A legolcsóbb 307 CC Standard 1.6-os, 110 lóerős motorral 5 490 000 forintba lerül. A kétliteres kézi váltóval 5 890 ezer, Porsche-fejlesztésű tiptronic-kal 6 240 000 forint az ára. Tesztautónk, a legerősebb CC - kizárólag ötsebességes manuális váltóval - 6 890 ezret kóstál. Az árkülönbözet nem pusztán negyvenkét pluszlóerőt jelent; a 180 lovas motorhoz Sport álnév alatt gazdag alapfelszereltségi lista társul.
A 307 CC-k eleve kiemelkedő luxusát a Sport elektromosan behajló tükrökkel, automata ablaktörlővel és világítással, elektrokróm, azaz fényre sötétedő belső tükörrel, riasztóval és Benne foglaltatik az árban a tolatóradar, a tempomat, az ötlemezes CD-tár, a 17 hüvelykes alufelni a rávaló gumikkal és széria a bőr-szövet kombinált ülés. Ha az ingyen-extrák listaértékét összeadjuk, azt látjuk, hogy 555 000 forintnyi cuccot kapunk - tehát a kéziváltós kisebbik kétliteres CC és a tesztautó egymilliós árkülönbözetéből a 44 pluszlóerő 445 000 forint többletköltséget jelent.
Kedvenc extrám egy szuperretesz nevű dolog, ami a 180 lóhoz jár, a gyengébb CC-kben pedig 80 000 forintba kerül. Ez a szolgáltatáscsomag egy elektronikai rafinéria, ami a tolvajok életét igyekszik megkeseríteni. Ha a riasztórendszer ablaktörést észlel, letiltja az ajtózárakat, tehát a tolvaj úr kénytelen lesz az ablakon közlekedni ki-be. Ha nem kulccsal, hanem valami egyéb célszerszámmal próbálják nyitni az ajtót, a szuperretesz megszünteti a mechanikus kapcsolatot a zárbetét és a zár között, így az ajtó már csak pajszerrel nyílik. Persze az egész nem ér semmit, ha véletlenül nyitva maradt a tető.
Értékelés: Különleges forma, sok kommersz alkatrész, doromboló hang, lötyögős mechanika, remek ülések, elfogadható dinamika: négy. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
