Sajnos már csak a legutolsó, kabriózásra valóban alkalmas napok után kaptam meg a gépet. Aztán rájöttem, hogy mindegy, mert a CC csukva is szép, és ez a lényege. Neki.

A 307 CC világosszürkében igen helyes autó. Nincs meg benne az a kényelmetlen disszonancia, amit mindig belelátok a 206 CC lenyesett fenekébe, platószerű hátuljába; ez harmonikus látványt nyújt kupéként és kabrióként egyaránt. Voltaképpen tetszik mindenkinek; férfinak és nőnek, öregnek és fiatalnak - csak a hátsó lámpa képes konfliktust teremteni, viszályt szítani, egymás ellen fordítani gyermekkori jóbarátokat.
Szerkesztőségünk tagjai közül Winkler kollégának nincs baja a különleges világítótesttel , ami Karotta szerint a HoMaSiTából származik. Kati elalél a láttán, én pedig azt mondom, jobb lett volna valami olyannal helyettesíteni, mint az Alfa GT csíklámpája. De legalább LED-ek világítanak benne, jó puccos, amilyet leginkább csak luxusmárkák jóval nagyobb autóin látni.
A Peugeot weblapja szerint a 307 CC " az első, valóban 4 személyes coupé-cabriolet". Nem kellett messzire szaladni, hogy megcáfoljam ezt az állítást, hiszen épp a Peugeot kreált már korábban, jóval korábban is ilyen mókás autót. A 402 Eclipse elnevezésű modell teteje ugyanis a 307 CC-énél nem kevésbé rafinált módon, igaz, kézi erővel volt elrejthető a csomagtartóban - már 1935-ben.
Mégsem ez a nagyobb csúsztatás. Az autó valóban négyszemélyes mivoltát mindenki tagadta, aki a teszthét során hátra kényszerült. Jó-jó, a 206 CC-hez képest valóban lehetséges fizikailag beülni maga mögé egy 180 centis embernek (ha az első ülést már kényelmetlen vezetési pozícióba húzta), de hát egy lábon állni, kukoricán térdelni, vagy lábunknál fogva felakasztva lógni is képesek vagyunk, mégsem mondhatnánk, hogy ez a pozíció kellemes és természetes. Maradjunk annyiban, hogy négy átlagos felnőtt - ha a szükség úgy hozza - képes elautózni a CC-vel egy közeli, minél közelebbi célig.
A helyszűkéért a nyitható tető kellene, hogy kárpótlást nyújtson - hiszen amúgy is ennek mechanikája rabolja a teret előlünk a mezei 307-hez képest. "Teljesen automatikusan, 25 másodperc alatt lehajtható merev tetejének köszönhetően két modell tökéletes szintézisét kaphatjuk valóban pillanatok alatt." Írja a sajtóanyag. Ennek a mondatnak nincs sok értelme - ahogy a CC kabrióságának sem igazán.
Nem mondom, felemelő érzés irigykedő pillantások kereszttüzében nyitni vagy zárni a látványosan mozgó tetőt egy piros lámpánál. A kabriózás élményéből aztán körülbelül ennyi is marad, hiszen az elöl ülők feje fölé benyúló vastag szélvédőkeret közel nem nyújtja azt a nyitott, szabad érzést, amit egy klasszikus kis ponyvás kabrió. De a látvány, az átalakulás impozáns folyamata nagyon-nagyon dögös. Amikor a CC elkezdi levenni vagy feltenni kalapját, a környéken mindenkiben szó bennszakad, hang fennakad, lehellet megszegik.
Az extravagancia a CC vezetőüléséből valamivel kevésbé szembetűnő, mint mondjuk a zebránál várakozó gyalogosok szemszögéből. Nagyon szép és sportos a fémbetétes kormány, a fémbetétes középkonzol és légrostélyok; szépek, sportosak a (feláras) bőrülések, szépek, sportosak a műszerek, szép és sportos (és hideg) a fém váltógomb, valamint szépek és sportosak a bőrkárpitok az ajtókon és a kormányon. Nem szépek és nem is sportosak ellenben a PSA autóiról unalomig ismert egyen-kapcsolók a bajuszkaroktól a klíma vezérlőegységén át a fedélzeti számítógép kijelzőjéig.
A sportautózás jegyében információt kapunk az aktuális olajhőfokról, ezt helyes kis folyadékkristályos kijelző mutatja a fordulatszámmérő alján. A szolid, de egyértelmű kis grafikai trükk mellé szolid, de egyértelmű audio-trükk is jár. Igen jól sikerült a kipufogórendszer hangolása; az autó bizonyára minden zajszint-normát teljesít, amit teljesítenie kell, lehet zenét hallgatni és beszélgetni még nagyobb sebességnél is (csukott tető mellett). Mégis, gázadásra olyan halk, de egyértelmű morgást produkál az autó, ami igazán méltó egy oroszlánhoz - még ha ez most egy kicsit patetikusra sikeredett is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
