Tegye fel a kezét, aki csajozott már be a keret nélküli ajtó hathatós közreműködésével! Esetleg valaki a Fuji Heavy Industriesnél? Ugye, nem. A keret nélküli ajtó kedves üzenet a rajongóknak, az exkluzív, kerettelen ajtósok klubjához tartozás meghitt élménye, de a Legacy azért elbírna egy ajtókeretet, meg az azzal járó, várhatóan síri csendet 150-es tempónál.
130-nál 5-ösben 2500-at forog a főtengely, és a motornak semmi hangja. Ugyanez 140-nél, 150-nél, 160-nál. Szélzaj viszont már 130-nál is bőven van. De miért? Mert az Outback magas? Hát annyira azért nem. Igazolatlanul hiányzott a szélcsatornából? Nem úgy néz ki. Hát akkor?
Nem volt könnyű, de a koncepció tarthatatlanságát a Subarunál is belátták. Az új Impreza már keretes ajtókkal készül, a Tribecának eleve az volt, a márciusban érkező Foresternél is elhagyják a keretmentességet, és a Legacy–Outback-páros következő frissítésénél is tekintettel lesznek azokra, akik időnként felhajtanak egy autópályára. Persze akkor majd sírunk, hogy micsoda megalkuvás, hová lett a hagyomány, de szépen kérem, ne tessék ránk hallgatni.
Viszont akkor egy füst alatt elintézhetnék a Legacy másik érthetetlen hiányosságát: ötfokozatú a kézi váltó. Öt: ennél kevesebb autóban ma már nincs. Oké, persze, Bangladesben biztos gyártanak négygangosat, de mi most itt egy prémium középkategóriás autóról beszélünk. Dízelekbe meg pláne illik összehozni hat sebességet.
A fogyasztást először autópályán méricskéltem: 140-150 közötti utazóval, időnként tesztjellegű, erőteljes gyorsításokkal 9,2 liter volt. Ez egy viszonylag magas kombival, állandó összkerékhajtással elég kevés, ráadásul egy kis 130-as tempomatozásra rögtön lement 8,2-re. Ha meg normális ember módjára megyünk országúton, kicsit lesz hat fölött, ami a másfél tonnás súlycsoportban, állandó összkerékhajtással határozottan kevéske. Pedig a boxert sose a takarékosságáért szerettük.
Dízelek közül túráztatni valószínűleg ezt a legjobb; a túráztatásnak természetesen értelme is van. Ha sportosan vezetünk, és visszakapcsolgatunk, megfelelő gázpedálkezeléssel azonnal megkapjuk a megfelelő fordulatszámot. Ki a fene vezet úgy egy dízelt, hogy gázfröccsöket ad a kanyarban visszaváltás előtt? Például mostantól én, ezt. Úgy látszik, gázolajat égetni csak ezzel a kísérőhanggal lehet, ez ellen nincs orvosság, de az alapjáratot leszámítva ez nagyon nem dízeles motor.
A méreten túl a másik Wankel-párhuzam, hogy ez is szürreálisan simán, szinte villanymotorosan pörög, persze nem 9 ezerrel: 4500-nál szabályoz le, de négyezer fölé forgatni sincs értelme. Viszont, mivel ugye Subaru, boxer és turbó, ez nem is különbözik radikálisan a sportos subaruzástól: az Impreza WRX STI-nek se tapossuk ki a belét, mint egy Hondának, hanem nagyjából ebben a tartományban váltogatunk.
Vártam, vártam, bíztam is benne, hogy jó lesz, de erre azért nem
számítottam: ez így az év vicce.
A Subaruban eddig azt szerettük, hogy:
1. jó
2. sportos
3. különleges
Az új dízel mindhármat tudja. Először az Outbacket
próbáltam, ami a magasabbik Legacy, de nekem még mindig kicsit
alacsony, mert én a még magasabb SUV-okat szeretem. Hihetetlen, miket
alakít szűk kanyarokban, mennyire alacsony a súlypontja egy alapvetően
kényelmes autónak. És aztán ebből átülni egy Legacyba, ami
alacsony...
Hogy melyik kéne? Egyértelműen az Outback, mert én 99 százalékban Budapest területén mozgok, és egy Outback pont arra való. A Legacy azoknak jó, akik többet járnak országúton, meg nagyobb távokon, és időnként kanyargós szerpentinre szabadulnak, mondjuk havonta kétszer el kell menniük Krakkóba, ajjaj, látatlanban irigylem is már tőlük a legacyzást. Finom és különleges, nyugis és élvezetes; most így kapásból egy autó se jut eszembe, ami ezeket egyszerre ennyire tudná.
Nagy csodának már csak a saját lelkes várakozásom miatt se neveném, de kis csodának csont nélkül megvettem. És hogy megvan-e Bubu? Szerintem egy kis kipufogónyitogatással azonnal előkerül.
Sajtógaléria
Aki további részletekre kíváncsi, ne
hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!
Adatok
hengerűrtartalom: 1998 cmł
négyhengeres, négyütemű, dupla vezérműtengelyes
teljesítmény: 150 LE @ 3600 1/min
nyomaték: 350 Nm @ 1800 1/min
váltó: 5 fokozatú kézi
sűrítési arány: 16,3
végsebesség: 208 km/h
fogyasztás (gyári): 4,8/5,6 l/100 km

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
