Gyenge védelmű Suzuki
Suzuki Alto (2009) törésteszt
Csak felár ellenében kapható hozzá ESP és fejlégzsák, szétveri a térdet, és keményen kaszabolva gázol. Az Alto biztonságán volna még mit javítani.
Magyarországon nem kapható az indiai gyártású Suzuki mini, mivel túl drága lenne az esztergomi márkatársakhoz képest, de úgy tűnik, ez nem is baj. Legalábbis az Euro NCAP legfrissebb értékelésében sok jót nem tudtak elmondani az apróságról.
Teszteredmény | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Teszteredmények:
Felnőtt teszt összesítés: 20 (55%)
Frontális ütközés: 10,4
Oldalütközés: 7,1
Oszlopütközés: 0
Ostorcsapás: 2,2
Gyerekvédelem összesítés: 23 (46%)
Gyalogosvédelem összesítés: 13 (35%)
Fejvédelem: 9,5
Medence: 0,0
Láb: 3,3
Biztonsági asszisztensek összesítés: 2 (29%)
Sebességhatároló: 0
ESP: 1,0
Övemlékeztető: 1,0
![]() | ![]() | ![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
![]() | ![]() | |
Sérülés esélye a sofőrön oszlopnak ütközés esetén | Ostorcsapás sérülés veszélye a sofőrön |
A karosszéria strukturálisan elég stabil, nem csuklott össze a 64 km/órás frontális ütközés hatására, és ez például jó pont. Persze azért megérezte a pofont az Alto: a gázpedál 79, a kuplung 27 milliméterrel csúszott hátrébb a becsapódás erejétől. Ennél kisebb az elmozdulás az A-oszlopnál, csupán 11 mm, a kormánykerék pedig nem hátra, hanem balra vándorolt, 19 mm-nyit. Azért balra, mert a teszten egy jobbkormányos, egyliteres, 885 kilogramm tömegű, GL felszereltségű Altót vezettek félátfedéssel a falnak. Jó tudni, hogy az eredmények minden 2009-es modellévű vagy az utáni Altóra érvényesek − persze csak a következő modellváltásig.
A szemből csattanást még egészen jól átvészelték a Suzukiban ülő dummyk, de sérülésveszélyt azért így is rögzítettek. Különösen a láb védtelen. A műszerfal alsó része, a kormányoszlop, a gyújtáskapcsoló és a középkonzol vagdalkozik a térd és a comb magasságában, ráadásul a lábszár környékén is jelentős erőhatások érték a műanyag bábukat.
Oldalütközéskor sem kápráztatta el az Euro NCAP mérnökeit az Alto. A legsúlyosabb gond, hogy az oldallégzsákok Európa-szerte csak feláras extraként kaphatók az Altóhoz. Ráadásul a fejlégzsákot várhatóan csak kevesen fogják megrendelni hozzá, így ilyen nem is volt a tesztautókban, és ezért az oszloptesztet sem végezték el. A normál oldalütközés során a felnőtt utas mellkasának védelmét alacsony szintűnek értékelték, mint ahogy az új teszt, az ostorcsapás elleni védelem vizsgálatakor is nyaktörőnek bizonyult a mini Suzuki ülése és fejtámlája.
A felnőtt utasok védelmének 55%-os szintjéhez képest a gyermekbiztonság 46 százalékos eredménye még nagyobb csalódás. Frontális ütközésnél a hároméves babánál túl nagy a mellkas lassulása, de legalább a fej mozgásai nem olyan mértékűek, ami sérülésveszélyt jelentene. Az oldalütközésnél mindkét apróság fejét jól védték a Britax Römer gyártmányú gyerekülések. Hiba viszont, hogy az első utasülés előtti légzsák nem kikapcsolható, így ide menetiránynak háttal fordított bébiülést nem lehet betenni, és a hátsó Isofix rögzítési helyek jelölése sem bizonyult elég egyértelműnek.
Amilyen pici, olyan keményen kaszabolja a gyalogosokat az Alto. A motorháztető első éle például annyira durva, hogy nulla ponttal jutalmazták az Euro NCAP bírái. A lökhárító se sokkal jobb, ennek védelmi színvonalát is alacsonyra értékelték, és sajnos azok a pontok is nagyon kemények, ahová valószínűleg egy elgázolt felnőtt vagy gyermek feje becsapódik. A mini Suzuki gyalogosvédelme mindössze 35%-os, ezért erősen ajánlott kitérni az útjából.
Ami a kisegítő biztonsági berendezéseket illeti, még ennél is alacsonyabb százalékos eredménnyel végzett az Alto. Mindössze 29%-ot ér, hogy csupán a vezető oldalán figyelmeztet csipogó a biztonsági öv bekapcsolására, és a menetstabilizáló rendszer feláras. Mondjuk még az a szerencse, hogy legalább kapható a Suzukihoz ilyesmi, mert e nélkül még rosszabb, akár nullacsillagos végeredmény is elképzelhető lett volna. Így viszont legalább az összesített 3 csillag megvan.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
