Gyenge védelmű Suzuki
Suzuki Alto (2009) törésteszt
Csak felár ellenében kapható hozzá ESP és fejlégzsák, szétveri a térdet, és keményen kaszabolva gázol. Az Alto biztonságán volna még mit javítani.
Magyarországon nem kapható az indiai gyártású Suzuki mini, mivel túl drága lenne az esztergomi márkatársakhoz képest, de úgy tűnik, ez nem is baj. Legalábbis az Euro NCAP legfrissebb értékelésében sok jót nem tudtak elmondani az apróságról.
Teszteredmény | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Teszteredmények:
Felnőtt teszt összesítés: 20 (55%)
Frontális ütközés: 10,4
Oldalütközés: 7,1
Oszlopütközés: 0
Ostorcsapás: 2,2
Gyerekvédelem összesítés: 23 (46%)
Gyalogosvédelem összesítés: 13 (35%)
Fejvédelem: 9,5
Medence: 0,0
Láb: 3,3
Biztonsági asszisztensek összesítés: 2 (29%)
Sebességhatároló: 0
ESP: 1,0
Övemlékeztető: 1,0
![]() | ![]() | ![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
![]() | ![]() | |
Sérülés esélye a sofőrön oszlopnak ütközés esetén | Ostorcsapás sérülés veszélye a sofőrön |
A karosszéria strukturálisan elég stabil, nem csuklott össze a 64 km/órás frontális ütközés hatására, és ez például jó pont. Persze azért megérezte a pofont az Alto: a gázpedál 79, a kuplung 27 milliméterrel csúszott hátrébb a becsapódás erejétől. Ennél kisebb az elmozdulás az A-oszlopnál, csupán 11 mm, a kormánykerék pedig nem hátra, hanem balra vándorolt, 19 mm-nyit. Azért balra, mert a teszten egy jobbkormányos, egyliteres, 885 kilogramm tömegű, GL felszereltségű Altót vezettek félátfedéssel a falnak. Jó tudni, hogy az eredmények minden 2009-es modellévű vagy az utáni Altóra érvényesek − persze csak a következő modellváltásig.
A szemből csattanást még egészen jól átvészelték a Suzukiban ülő dummyk, de sérülésveszélyt azért így is rögzítettek. Különösen a láb védtelen. A műszerfal alsó része, a kormányoszlop, a gyújtáskapcsoló és a középkonzol vagdalkozik a térd és a comb magasságában, ráadásul a lábszár környékén is jelentős erőhatások érték a műanyag bábukat.
Oldalütközéskor sem kápráztatta el az Euro NCAP mérnökeit az Alto. A legsúlyosabb gond, hogy az oldallégzsákok Európa-szerte csak feláras extraként kaphatók az Altóhoz. Ráadásul a fejlégzsákot várhatóan csak kevesen fogják megrendelni hozzá, így ilyen nem is volt a tesztautókban, és ezért az oszloptesztet sem végezték el. A normál oldalütközés során a felnőtt utas mellkasának védelmét alacsony szintűnek értékelték, mint ahogy az új teszt, az ostorcsapás elleni védelem vizsgálatakor is nyaktörőnek bizonyult a mini Suzuki ülése és fejtámlája.
A felnőtt utasok védelmének 55%-os szintjéhez képest a gyermekbiztonság 46 százalékos eredménye még nagyobb csalódás. Frontális ütközésnél a hároméves babánál túl nagy a mellkas lassulása, de legalább a fej mozgásai nem olyan mértékűek, ami sérülésveszélyt jelentene. Az oldalütközésnél mindkét apróság fejét jól védték a Britax Römer gyártmányú gyerekülések. Hiba viszont, hogy az első utasülés előtti légzsák nem kikapcsolható, így ide menetiránynak háttal fordított bébiülést nem lehet betenni, és a hátsó Isofix rögzítési helyek jelölése sem bizonyult elég egyértelműnek.
Amilyen pici, olyan keményen kaszabolja a gyalogosokat az Alto. A motorháztető első éle például annyira durva, hogy nulla ponttal jutalmazták az Euro NCAP bírái. A lökhárító se sokkal jobb, ennek védelmi színvonalát is alacsonyra értékelték, és sajnos azok a pontok is nagyon kemények, ahová valószínűleg egy elgázolt felnőtt vagy gyermek feje becsapódik. A mini Suzuki gyalogosvédelme mindössze 35%-os, ezért erősen ajánlott kitérni az útjából.
Ami a kisegítő biztonsági berendezéseket illeti, még ennél is alacsonyabb százalékos eredménnyel végzett az Alto. Mindössze 29%-ot ér, hogy csupán a vezető oldalán figyelmeztet csipogó a biztonsági öv bekapcsolására, és a menetstabilizáló rendszer feláras. Mondjuk még az a szerencse, hogy legalább kapható a Suzukihoz ilyesmi, mert e nélkül még rosszabb, akár nullacsillagos végeredmény is elképzelhető lett volna. Így viszont legalább az összesített 3 csillag megvan.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=zkfhkwhhir&fastid=hpepavqmgrzcyhlbwdjybpgpagky&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mínuszba került a kínai autópiac, még durvább verseny várható
Halványra sikeredett a január.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
Vázlatokon a VW legolcsóbb villanyautója, az ID.1 (vagy nem ID.1)
Hamarosan érkezik a koncepcióautó, addig nézegess lendületes rajzokat!
- Közélet
Közlekedési kalauz kollégiumba költözni kívánó leendő egyetemistáknak és aggódó szüleiknek
Aggódsz, hogy vidéken este 8-kor elmegy az utolsó busz? - ez a te cikked!
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Tesztek
Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013
Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
Reggelre már megjelent a hó pár helyen.
- Hírek
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
A kampányuk eddig tartott.
- Sajtóközlemény
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.
- Hírek
Egy Magyarországot bukott a Tesla
Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.
- Hírek
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.
- Hírek
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
Autóból észrevehetetlen a különbség.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)