Jobb, mint a Suzukik
Európai kisautók már egy ideje futószalagon szállítják az ötcsillagos eredményeket, viszont a japánoknak ez eddig nem nagyon jött össze. Az új Toyota Yaris a kivétel, ami erősíti ezt a szabályt, meg egy ideje a Mazda2. Így most már nincs is szabály.
Fiat Grande Punto , Peugeot 207, Renault Clio III , Opel Corsa, Seat Ibiza és az új-új Mini. Mi a közös bennük? Igen, igen, mindegyik európai kisautó a legfrissebb eresztésből, amely viszonylag könnyedén hozza az Euro NCAP töréstesztjén az ötcsillagos értékelést. Ezzel szemben a Suzuki Swift, SX4 és Splash, a Nissan Micra, a Daihatsu Sirion és a Mitsubishi Colt is elvesztegetett egy-egy értékes csillagot. De úgy tűnik, lassan elérkezik a japán fordulat ideje is, hiszen először 2005-ben az új Toyota Yaris, majd tavaly a Mazda2 is elérte a mágikus maximális csillagszámot.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 34
Frontális: 16 Oldalsó: 15 Biztonságiöv-emlékeztető: 2 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 37
Gyalogosbiztonság: 18
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Viszont azon vitatkozhatunk egy sort, hogy a csinos kis gyösz mennyire japán. A Ford konszern részeként a Mazda kisautója az új Fiesta igen közeli rokona. Ráadásul az egész cégcsoport hasznosítja a Volvo biztonságtechnikai tapasztalatait, a látványos fejlődés sok esetben a svédek segítségének is köszönhető. De lássuk az eredményt.
Nem kezdődött túl jól a vizsgálat, mivel a frontális ütközésnél rejtélyes okokból késlekedve nyíltak az első légzsákok, így nem is nyújtottak megfelelő védelmet. Miután a Mazda megvizsgálta az esetet, frissítettek a légzsákvezérlés programján, és megismételték a töréstesztet. Az új rendszer már jól működött, a megfelelő pillanatban durrantak a lufik, amelyek így már hatékony védelmet nyújtottak az első ülésre szíjazott dummyknak. A japánok azonnal módosították a sorozatgyártású autók légzsákvezérlőjét is, a már átadott kocsiknál pedig a kötelező szervizek alkalmával frissítik a rendszert. (Ennek érdemes a szervizben utánakérdezni.) A balkormányos, 1.3 GE típusú ötajtós tesztautók 995 kilogrammot nyomtak a mérlegen, hála a Mazda hatékony fogyókúrájának. Szerencsére nem a biztonsági felszereléseken spóroltak, a kocsiban két első-, oldal- és függönylégzsák működik együtt az övfeszítőkkel és överő-határolókkal. Az első ülésekhez az öv bekapcsolására figyelmeztető csipogást adnak, a hátsó szélső ülésekhez pedig járnak a gyerekülések ISOFIX rögzítési helyei.
Ha időben kinyílnak a légzsákjai, a Mazda2 kitűnő védelmet nyújt utasainak. Pedig a kormánykerék az ütközés erejétől 26 milliméterrel került feljebb és 10 milliméterrel vándorolt balra, a vezető feje nem találkozott vele. A kis Mazda utascellája annyira merev és ellenálló, hogy még a szélvédője sem törik össze a csattanáskor, ami azért kisautóknál ritka dolog. Mindössze 4 millimétert mozdult el hátra az A-oszlop, a túlélőtér sehol sem csökkent. A műszerfal alsó része elég puha, így nem jelent sérülésveszélyt a térdnek. Noha a fékpedál 55 millimétert mozdult el hátra és 17 millimétert felfelé, a lábfejek sincsenek még veszélyben.
Ezzel többnyire nem szokott gond lenni, még a kisautóknál sem, de a Mazda2 hátsó ajtaja kinyílt az becsapódáskor, ezért egy pontot levontak tőle. Más említésre méltó nem történt, az oszlopteszten is megfelelő a védelem, a függönylégzsák jól működött.
Mindkét Römer gyártmányú gyerekülést hátra tették be az Euro NCAP-tesztekhez, mivel a jobb első ülés légzsákját csak Mazda márkaszervizben lehet kikapcsolni. Fontos, hogy az anyósülésre a menetiránynak háttal gyermekülést csak akkor szabad beépíteni, miután ez megtörtént. Erre a Mazda2 nem elég harsányan hívja fel a figyelmet, a veszélyt jelző matrica csak felhajtott napellenzőnél látható. További jelölési hiányosságra derült fény az ISOFIX pontoknál. Viszont a másfél és 3 éves kis utasok biztonságban voltak mind a frontális, mind az oldalütközések során, úgyhogy ezért jár a virtuális vállveregetés.
Inkább távolról csodáljuk a Mazda2 vagány formáját, minthogy testi kontaktusba kerüljünk vele. A lökhárító még csak-csak nyújt némi védelmet, de a motorháztető elég kemény, úgyhogy arra vetődni nem túl szerencsés.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
