Peugeot 806 (1999)
Peugeot 806 (1999) törésteszt
A Fiat Ulysse és Citroen Synergie-vel közös karosszériaelemeket megosztó 806-os stabil kialakítású, biztonságos buszlimuzinnak bizonyult a teszteken.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 7(44%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 22(65%)
A frontális ütközéstől hátramozduló kormánykerék, és a mellkasra magas terhelést leadó biztonsági öv növelték a sofőr sérülési esélyeit. A lábteret is erősen deformálta az ütközés, ez a kormányoszlop körül elhelyezkedő kemény és éles szerkezeti elemekkel együtt a lábakat érő sérülés súlyosságát befolyásolta negatív irányban. A sofőr fejtámlája kijött helyéből és kirepült az ablakon. A hátsó középső biztonsági öv kétpontos, ráadásul le lehet szerelni, amit az NCAP különösen rossz megoldásnak talált.
Általánosságban az oldalsó védelem jó volt, mivel az ütközés az autó alacsonyabb részeit érte. A sofőr feje nekiütődött a B-oszlopnak és a rajta található övvezető huroknak, de ez nem volt különösebben balesetveszélyes. A legnagyobb veszélyt az ajtón található könyöktámasz jelentette.
A Peugeot által javasolt gyermekülések nagyon jó védelmet nyújtottak a benne ülő gyerekeknek, de az utasoldali légzsák miatt sokkal komolyabban kellene venni a megfelelő figyelmeztető címkék minőségét. Gyalogosgázolás szempontjából van még javítanivaló a 806-oson, mindössze az alacsonyan elhelyezkedő szélvédő kíméletesebb kicsit az orr többi részénél. A 94-ben bemutatott autón a két első légzsák, az előfeszítős, överő-határolós biztonsági övek és a szervokormányzás alapáron járnak minden vásárlónak.