Bevallom őszintén, eddig észre sem vettem a Zafirát. A stílus távol áll tőlem - nekem a családi egyterűek láthatatlanok. Az új Zafira viszont annyira illeszkedik az Opel arculatába, hogy most még a felismeréssel is lesznek gondok.
Jó jó, persze nem fogom összetéveszteni a Astrát és a Zafirát, de anyám az azonos stílusjegyek miatt már nem biztos, hogy azonosítaná. Persze ez egyáltalán nem baj, én mindig örülök, ha egy márkának van arculata, és nem csak a levesestál nagyságú embléma hirdeti az azonosságot.
Az elődjénél 15 centivel hosszabb, 3,4 centivel szélesebb Zafira vonalvezetése a márka többi típusához hasonlóan szögletesebb lett, vagyis ahogy a sajtótájékoztatón mondták, "dinamikus vonalakat és sportosabb külsőt kapott". A trapéz hűtőmaszk, a krómcsík elöl-hátul, és az új világítótestek a leginkább szembeötlő változások. Az első lámpa szinte tökéletes Astra-lámpa. Mondanom sem kell, hogy most xenonfénnyel és kanyarba világító rendszerrel is kapható.
Nézegettem a formát, és megpróbáltam egy többgyermekes - mondjuk, kettő - családapa szemével figyelni, akinek épp egy gyáva labrador póráza tekeredik a bokájára. Eddig minden stimmel, az arányokhoz képest óriási ajtón még a gyerekülést is könnyedén berakhatja, miközben a kutya a hátsó fejtámla elpusztításával küzd.
A Zafirában a Flex7 fantázianevű, valóban könnyen kezelhető, zseniális ülésrendszer van. Amíg hátul 645 liternyi térben garázdálkodhat a kutya, addig előtte öten kényelmesen elférnek. A csomagtér 1820 liter is lehet, ha a gyerekek otthon maradnak, és a hátsó - pontosabban a középső - üléssort is előre hajtjuk.
Hátul a padlóból egy-egy mozdulattal további két ülés penderedik ki. Még én is meglepődtem, mily' egyszerű. Nem maga a luxus, de a nagyobbacska gyerekeket nyugodtan kárhoztathatjuk a hátsó üléssorra. Igaz, ekkor a csomagokkal már lehetnek bajok, mert csupán 170 liter marad.
A családapa is egész jól elfér elöl. Érdekes, hogy míg a Lexus RX 400h középkonzolja nyomta a térdem, ilyesmit a Zafiránál nem tapasztaltam. Pedig az új modellben a váltó is a középkonzolra került. A kézifék U alakú lett, így a két ülés közötti egység átalakult.
A műszerfalat is az új Opelek hangulatában tették újba. Aki kedvelte a stílust, nem fog csalódni, aki idegenkedik a formától, ezt is utálni fogja. Szerintem nincs vele baj, csupán a központi LCD grafikájával nem voltam megelégedve, alaphelyzetben kicsit igénytelen. Olyan, mintha már nem lett volna idő befejezni. Ha már beindul a navigáció, és előkerül a térkép, nem vészes.