Bevallom őszintén, eddig észre sem vettem a Zafirát. A stílus távol áll tőlem - nekem a családi egyterűek láthatatlanok. Az új Zafira viszont annyira illeszkedik az Opel arculatába, hogy most még a felismeréssel is lesznek gondok.
Jó jó, persze nem fogom összetéveszteni a Astrát és a Zafirát, de anyám az azonos stílusjegyek miatt már nem biztos, hogy azonosítaná. Persze ez egyáltalán nem baj, én mindig örülök, ha egy márkának van arculata, és nem csak a levesestál nagyságú embléma hirdeti az azonosságot.
Az elődjénél 15 centivel hosszabb, 3,4 centivel szélesebb Zafira vonalvezetése a márka többi típusához hasonlóan szögletesebb lett, vagyis ahogy a sajtótájékoztatón mondták, "dinamikus vonalakat és sportosabb külsőt kapott". A trapéz hűtőmaszk, a krómcsík elöl-hátul, és az új világítótestek a leginkább szembeötlő változások. Az első lámpa szinte tökéletes Astra-lámpa. Mondanom sem kell, hogy most xenonfénnyel és kanyarba világító rendszerrel is kapható.
Nézegettem a formát, és megpróbáltam egy többgyermekes - mondjuk, kettő - családapa szemével figyelni, akinek épp egy gyáva labrador póráza tekeredik a bokájára. Eddig minden stimmel, az arányokhoz képest óriási ajtón még a gyerekülést is könnyedén berakhatja, miközben a kutya a hátsó fejtámla elpusztításával küzd.
A Zafirában a Flex7 fantázianevű, valóban könnyen kezelhető, zseniális ülésrendszer van. Amíg hátul 645 liternyi térben garázdálkodhat a kutya, addig előtte öten kényelmesen elférnek. A csomagtér 1820 liter is lehet, ha a gyerekek otthon maradnak, és a hátsó - pontosabban a középső - üléssort is előre hajtjuk.
Hátul a padlóból egy-egy mozdulattal további két ülés penderedik ki. Még én is meglepődtem, mily' egyszerű. Nem maga a luxus, de a nagyobbacska gyerekeket nyugodtan kárhoztathatjuk a hátsó üléssorra. Igaz, ekkor a csomagokkal már lehetnek bajok, mert csupán 170 liter marad.
A családapa is egész jól elfér elöl. Érdekes, hogy míg a Lexus RX 400h középkonzolja nyomta a térdem, ilyesmit a Zafiránál nem tapasztaltam. Pedig az új modellben a váltó is a középkonzolra került. A kézifék U alakú lett, így a két ülés közötti egység átalakult.
A műszerfalat is az új Opelek hangulatában tették újba. Aki kedvelte a stílust, nem fog csalódni, aki idegenkedik a formától, ezt is utálni fogja. Szerintem nincs vele baj, csupán a központi LCD grafikájával nem voltam megelégedve, alaphelyzetben kicsit igénytelen. Olyan, mintha már nem lett volna idő befejezni. Ha már beindul a navigáció, és előkerül a térkép, nem vészes.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
