Meghekkelték Peter Schreyert?
A háromhengeres Kia Ceed tesztjében hirdettem egy pályázatot: találják ki az olvasók, mi az ördögnek rakott a Kia egy valódi gombot a műszerfal közepére TEMP felirattal, hogy egyetlen gombnyomással át lehessen váltani a külső hőmérsékletet Celsiusról Fahrenheitre.
A cikk egyébként itt olvasható. A cikk megjelenése óta élőben is nyaggattam sok okos embert, mi lehet a TEMP gomb valódi célja, de senki nem tudott rájönni. Még olyan megfejtés-kísérlet is volt, hogy csak úgy átmenetileg beledizájnolták, hogy majd lesz egy funkciója, és átmenetileg ráírták, hogy TEMP, mint temporary. Az utóbbi tizenöt év trendje, hogy legyen minél kevesebb gomb a műszerfalon, a Kia pedig az autóipar legátgondoltabb beltereit készíti, ez az átkozott gomb nagyon kilóg a főtervező, Peter Schreyer kifogástalan életművéből.
A legvalószínűbbnek továbbra is azt tartom, hogy a cigiszünetben két Kia-dolgozó beszélgetett a frankfurti épület mögött.
- Te Günther, mióta a Schreyert kinevezték a konszern alelnökének, már alig van ideje átnézni a formaterveket.
- Hát ja, állandóan csak röpköd Frankfurt és Szöul között. De azért szerintem a gépen van ideje, ott megnéz mindent, azért van mindig úgy megtömve az aktatáskája.
- Á szerintem azt sem venné észre, ha raknánk egy tök felesleges gombot a műszerfal közepére.
- Oké, szerintem meg észreveszi. Van rá egy karton ukrán Marlboróm, hogy simán átmenne rajta.
- Áll a fogadás! Hé, Hanzi, gyere, vágd el!
De most lássuk, mit tippeltek az olvasók.
Olvasva a tesztet, felmerült bennem, hogy talán az új Kia Ceed egy potenciális bérautó lehet. Ebből adódóan a sokféle bérlő szokásaihoz (mértékegységeihez) igazodva tehették bele a TEMP gombot.
Bérautó esetében senki sem olvasgatja a használati utasítást, hogy egy ilyen beállítást megkeressen, és egy kis egyszerűsítés lehet a gyártó részéről (vagy esetleg általunk nem ismert csatornán jutott el hozzájuk a kérés).
Csak egy tipp.
Üdv:Attila
Kedves Róbert!
Úgy gondolom, hogy a mai autók mindenért képesek csipogni, pityegni, szólni és beszélni, ezek komplett lenémítására tennék gombot, vagy az öv be nem kapcsolás figyelmeztetés kikapcsolására, ami sokakat zavar és kiiktatására mindenféle trükköt bevetnek.
Üdvözlettel:
Papp Szabolcs
Kedves Róbert!
A legéletszerűbb helyzet, amikor azonnal, és rögtön KELL egy Celsius – Fahrenheit váltó az autónk műszerfalára, az a pillanat, amikor a pendriveról megszólal Izzy Stradlin szerintem legnagyszerűbb lemezének címadó dala, a 117 Degrees……és a szerencsés rocker nem a homlokát vakarja és fejszámol, hanem lazán a műszerfalról EGY mozdulattal előhívja, hogy akkor biza Texasban 47 Celsius fok körül izzik a levegő.
Ez a dal ráadásul az autózásról szól, és ha elég meggyőző voltam, akkor legközelebb már egy KIA pen-ről tölti be az autómagnóm, amely képtelen arra, hogy menübebújás nélkül felhomályosítson, mennyi is az annyi… J
Hallgasd szeretettel, ismerve a zenei irányultságotokat, küldöm az egész szerkesztőségnek:
üdv:
Szabó Ervin
Kedves Róbert!
A KIA figyelembe vette a régiónk igényeit is, ahol drága riasztóra nem futja, de a sorozatos autólopások miatt valami mégis csak kell. Az említett gomb az AC pumpát kiiktató "rejtett kapcsoló" gyári szintű előkészítése, az álcázás csimborasszója, amely még a leggyakorlottabb autós mogulokat is zavarba ejti. Fontos, hogy a kapcsoló átkötése előtt be kell állítani a kultúrkörre jellemző skálát ( Celsius vagy Fahrenheit).
Tisztelettel:
Lóránt
Gyula bácsi kicsit fészkelődni kezdett kényelmes várótermi székében, mikor a hangosbemondó már másodszor mondta be, hogy a Lufthansa New York - Budapest járata újabb 10 percet késik. Annyi mindent hall mostanában az ember a rádióban...
Több, mint 10 éve nem találkozott unakaöccsével, Tamással, aki egyetemi évei alatt egy new-yorki ösztöndíj után elfelejtett hazajönni. Ritkán beszéltek, Gyula bácsit zavarta, hogy Tamás egyre furábban helyezte a hangsúlyt, mintha a magyart nemrég tanulta volna (pedig csak nemrég kezdte elfelejteni). És azt is különösnek tartotta, hogy unokaöccse Facebook profilján Tomként szerepel.
Nem sokkal később Gyula bácsi már élőben is hallhatta a fülének szokatlan mondatokat, miközben bepakolták Tamás börőndjeit nemrég vásárolt Cee'djének csomagtartójába.
"Milyen autód van, Gyula bácsi? Kia? Ez valami chinese car? Never heard `bout it."
Csendben robogtak az erős forgalomban Budapest irányába. Az aprócska háromhengeres motor alaposan kihűlt a hosszú várakozás után, és még nem kezdte el átmelegíteni az utasteret.
"Brrr, de hideg van nálatok, Gyula bácsi. NÁLUNK még igazán kellemes, 55-60 fok körül volt, mikor mentem ki az airportra. Hány fok van itt, 30??"
Gyula bácsi szeme a kijelzőre tévedt, ahol gyönyörű vörös betűkkel írta "5°C". Keze akaratlanul is a szellőzőrostély melletti "TEMP" gomb fele mozdult, majd elmosolyodott, visszahúzta a kezét, és így válaszolt:
"Öt fok van, Tamás fiam, ugyanannyi, mint 10 évvel ezelőtt, mikor jöttünk ki Ferihegyre."
A nyertes pedig...
A kölcsönzős teória nekem egyszerűen nem tetszik. Fahrenheitet gyakorlatilag csak az Egyesült Államokban használnak. Ha a sok európai kölcsönző egyikében egy amerikai ügyfél vinné az autót, az úgyis legalább fél óra papírmunka, abba bele kell férnie, hogy egy gyakorlott alkalmazott menüből két perc alatt átállítsa a hőmérséklet-skálát. Így aztán inkább az irodalmi értéket díjaztam az utolsó pályaműben, Istvánéban. A pompás relikviát hamarost küldöm.