Ezért olcsó kint a használt autó
Önfeledt perceiben értelmes és tartalmas író-olvasó párbeszédként képzelem el a munkámat. A szerdai Rulettkerék cikkben elmeséltem, hogyan kutattuk fel a neten a megfelelő autót, hogyan tipródtunk a kiutazás részletein és végül arról is olvashattak, mivel fogunk legózni a következő három hónapban.
Audi A6 olcsón, Németországból
Mit tud egy német vizsgás TDI? Milyen állapotra számíthatunk és milyen buktatóktól kell tartani. A Totalcar nyugaton vadászott autóra.
A cikk után jelentkezett olvasónk, aki elég sokat tud a kinti használtautó-vásárlás gyönyöreiről. Róbert alanyi autóbolond, másoknak is segít vásárolni. Levelében nagyon részletesen leírta, hogy mire kell számítania annak, aki Magyarországon éjszakákon át nézegeti a kinti hirdetéseket, majd lecsap egy kinti használt autóra. Nem rövid írás következik, de ennél életszagúbb összefoglalót soha nem kaptunk még a témában.
Zárójeles megjegyzés és egyben spoiler, hogy a német kereskedő még mindig nem küldte el nekem az Audira kiváltott kiviteli rendszám számláit. Mióta hazakocsikáztunk az A6-tal, kétszer beszéltünk telefonon, de csak az ígéretekig jutottunk. Drukkoljanak, most pedig olvassák Róbert levelét.
Feladó Róbert
Címzett Totalcar
Dátum 2016.08.13.
Tárgy Ezért olcsók kint a használt autók
4 éve élek Németországban, nem messze Bad Aiblingtól, ahonnan az A6-ot hoztátok, és mivel eddig minden Égéstér műsort meghallgattam (Totalcar könyvvel is rendelkezem), ráadásul az újságban elég sokszor előjönnek a németországi dolgok, az Audi megadta a lökést, hogy írjak végre.

Az óratekerésről
Csodák nincsenek, sajnos a jelenség itt is létezik. Láttam nem rég négyéves Audi A4-est dízelt, kereskedőnél, tuti tekert volt, igaz volt szervizfüzete. A rendőrség szerint minden harmadik-negyedik autó kilométer számlálója tekert. Kisebb eséllyel az idősebb egy-két gazdás autóknál. Az átlag német ember valóban becsületes, eszükbe nem jutna csalni.
Kockázatok
Hiába beszélek németül, a fenti audis is azt mondta az autó szép, amikor élőben megláttam a 16 000 eurós autót, két perc tudtam, hogy nem lesz a miénk. Azonnal közölte, hogy ő használt autót árul, nem újat. A dumát ismerem, hagyjuk. Arra utazott, hogy ha megyünk érte 200 kilométert, akkor majd elvisszük úgyis.
Kereskedők és magáneladók
Sok az arab, török, bosnyák, szerb és ukrán kereskedő a piacon. Vannak németek is persze, és nem lehet persze általánosítani, hogy kivel köthetünk végül jó üzletet. Vettem nagyon jó autót arab és török kereskedőtől is, de sem ők, sem a német kereskedők sem mind szentek. Egy-két apróság vagy éppen a rozsda helyszínen derül csak ki.
Néhány költség, amellyel számolni kell
A szolgáltatások ára a többszöröse az otthoninak, tehát, ha valaki véletlenül lerohad, mert megkergette az autópályán az új szerzeményt, több száz eurós költséggel számolhat. Az autómentős itt 30 euróért (9500 forint) az udvarból sem áll ki. A szervizek óradíja 40 eurótól (13 ezer forint) megy felfelé, inkább 60-80 euró (19-26 ezer forint) körül kell számolni. Ezek nem márkaszervizek, azokban ez a nettó ár. Azonnal ritkán tudnak segíteni, ráadásul válogatnak is az autók közt. Van, aki francia, japán autóhoz hozza sem nyúl, szóval más világ, mint a magyar.
TÜV (műszaki vizsga)
Kicsit túl van értékelve szerintem. Most voltam otthon az Autóklubnál, itt meg minden évben van valami autóm amit vinni kell. A német vizsgabázisoknak nincs rázópadjuk, így nem mérnek lengéscsillapítót. Ha nem folyik, akkor jó. Amire harapnak, az a rozsdás szelű vagy felületű féktárcsa, a kézifék, a karosszéria átlyukadt tartóeleme, a izzók, lámpák, gumiharangok épsége, az ablaktörlő, a szélvédő állapota, illetve, hogy ne csöpögjön az olaj sehonnan, valamint nézik a gumi szilentek épségét is. Nagyjából ennyi, és körülbelül 30 ezer forintnyi euróba kerül. Magyarországon elfogadják a német érvényes műszakit, de ezt nem kell szentírásnak venni.
Rentnerfahrzeug, azaz nyugdíjasautó
Ha igaz a hirdetésekben gyakran szereplő állítás, valódi csemege lehet egy ilyen autó, főként az alacsony kilométerfutás miatt. A nagy törzskönyvben még régen lehetett látni a születési dátumot is, mint pl. az én Avensisemben. A tulaj 1937-es születésű volt, és az autót 12 évesen, tavaly áprilisban a Toyotánál vezettet szervizfüzettel 100 000 kilométerrel vettem kereskedőtől, 1 év garanciával.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
