Egymillió eurót egy ronda Ferrariért?
Téved, aki azt hiszi, hogy nem létezik négyajtós Ferrari. Már 1980-ban épített egy prototípust a Pininfarina, csak sorozatgyártásba nem került soha. Talán nem véletlen.
Ha nem tudnánk, hogy miféle fajzat a Ferrari Pinin, akár egy Opel tanulmányautónak is hihetnénk. Az orráról egyből a Senator B ugrik be – legalább most már tudjuk, honnan jött az ötlet. A doboz hátrafelé sem érdekesebb, egyedül a feketített A oszlopos vasalódizájnra csodálkozhatunk rá, hogy ezt már harminc éve kitalálták. Az izgalommentes far és az ötküllős felnik már nem hagynak kétséget afelől, hogy a Pinin bizony a nyolcvanas évek formatervezési mélyrepülésének egyik ékes példája. Jól nézze meg mindenki, aki a mai autók unalmas dizájnjára panaszkodik.
Ha már a forma nem telitalálat, legalább a technika kárpótol. A talán a Honda Prelude-nél is alacsonyabb motorháztető alá egy 180 fokban kiterített, ötliteres V12-est erőszakoltak be, amely elméletben 360 lóerőt és 450 Nm-t tudott leadni, még ha nem is próbálták ki sokan.
Az egyetlen példányban legyártott prototípus most bukkant fel a Mobilén egy modenai kereskedőnél, aki nettó egymillió eurót kér az autóért. Nehéz eldönteni, hogy jó befektetés vagy lúzerség lenne megvenni az első négyajtós Ferrarit.