A Volvo vezérigazgatója, Hakan Samuelson nézett bele a varázsgömbjébe, és jósolta meg, hogy a jövő már Európában is a benzin-elektromos hibrid hajtásoké. Azt mondja, nagyjából tíz év kell a váltáshoz.

A dízelmotoros autók ugyan valamelyest visszaszorultak a VW-botrány hatására, de az eladások csökkenése még mindig nem drámai. A Volvo vezére szerint viszont csak idő kérdése, és a változás észrevehető lesz. Samuelson szerint a következő tíz évben a hibridek előretörésének lehetünk tanúi Európában is, mivel ezek hasonlóan alacsony fogyasztást kínálnak mint a dízelek, ez utóbbiakat viszony sokkal szigorúbb szabályok kötik majd, így egyre drágábbak és drágábbak lesznek.
A dízelmotorok Európában annak köszönhették a sikerüket, hogy a benzineseknél sokkal hatékonyabban égetik el az üzemanyagot, miközben a 90-es évek közepétől folyamatosan nőtt a fajlagos teljesítményük. Mára bőven meg is haladta a régebben használt benzines szívómotorokét. Ugyanakkor vannak nehezen kiküszöbölhető hátrányaik, a magas nitrogén-oxid kibocsátás és a szilárd részecske-kibocsátás, amelyet a részecskeszűrők nem szüntettek meg, csupán láthatatlanná – és ezzel a látható koromnál sokkal egészségkárosítóbbá – tettek. A szigorodó környezetvédelmi normák mellett pedig egyre több kiegészítő berendezés alkalmazása válik szükségessé, hogy tisztán tartsák a dízelek kipufogógázait. A részecskeszűrők mellett adalékkal működő redukciós katalizátorra, és még erőteljesebb kipufogógáz-visszavezetésre is szükség lesz. Ezek a megoldások pedig drágábbá teszik a gyártást, sőt, az üzemeltetést is, emellett rontják a teljesítményt – a Volvo igazgatója szerint a komplikált berendezések többletköltsége a dízelek áraiban is megjelenik, és ez a hibridek felé hajtja majd a vásárlókat.
Samuelson persze haza is beszél a jóslattal, hisz a Volvo az utóbbi években hatalmas összegeket költött hibrid-fejlesztésre. A nagyobb SPA platformhoz is készült ilyen hajtáslánc – ilyet építenek például a 400 lóerős névleges teljesítményű T8 modellekbe – a kisebb CMA padlólemezhez fejlesztett hibrid rendszert pedig nemrég mutatták be. Ez egy 1,5 literes, 180 lóerős, háromhengeres benzines turbómotorból, egy 75 lóerős villanymotorból és egy 9,7 kWh-s akkumulátorból áll. Így 250 lóerő összteljesítményt, és 50 kilométeres, tisztán villamos hatótávot ígér. Ám ennek a rendszernek a fejlesztési költsége csak akkor térülhet meg, ha nagy mennyiségben adnak el vele autókat. Vagyis a Volvónak is érdeke, hogy a dízelek helyét szép lassan az ilyen vegyes hajtások vegyék át.
A kis Volvo sem lesz kínai dorkó
Ellenben kínai pénzből fejlesztik. A 2017-től érkező új 40-es modellek nem a nagyok lekicsinyített másai, nagyon nem.
A Volvónál ez be is következhet, hisz a prémium-modellek vásárlóit nyilván nem zavarja majd a komplikált hajtásrendszer felára, de valószínű, hogy a tömeggyártók kisebb, olcsóbb modelljeihez más megoldást kell majd kitalálni. Bármi is lesz ez – gázüzem, hatékonyabb benzinmotor, esetleg olcsó elektromos hajtás, vagy nagyon leegyszerűsített hibrid rendszer – biztos, hogy olcsóbban gyárthatónak és fenntarthatónak kell lennie a ma használt hibrid hajtásláncoknál.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

