A Volvo szerint a hibridek kora jön

2016.06.02. 17:32 Módosítva: 2020.07.06. 09:25

A Volvo vezérigazgatója, Hakan Samuelson nézett bele a varázsgömbjébe, és jósolta meg, hogy a jövő már Európában is a benzin-elektromos hibrid hajtásoké. Azt mondja, nagyjából tíz év kell a váltáshoz.

A dízelmotoros autók ugyan valamelyest visszaszorultak a VW-botrány hatására, de az eladások csökkenése még mindig nem drámai. A Volvo vezére szerint viszont csak idő kérdése, és a változás észrevehető lesz. Samuelson szerint a következő tíz évben a hibridek előretörésének lehetünk tanúi Európában is, mivel ezek hasonlóan alacsony fogyasztást kínálnak mint a dízelek, ez utóbbiakat viszony sokkal szigorúbb szabályok kötik majd, így egyre drágábbak és drágábbak lesznek.

A dízelmotorok Európában annak köszönhették a sikerüket, hogy a benzineseknél sokkal hatékonyabban égetik el az üzemanyagot, miközben a 90-es évek közepétől folyamatosan nőtt a fajlagos teljesítményük. Mára bőven meg is haladta a régebben használt benzines szívómotorokét. Ugyanakkor vannak nehezen kiküszöbölhető hátrányaik, a magas nitrogén-oxid kibocsátás és a szilárd részecske-kibocsátás, amelyet a részecskeszűrők nem szüntettek meg, csupán láthatatlanná – és ezzel a látható koromnál sokkal egészségkárosítóbbá – tettek. A szigorodó környezetvédelmi normák mellett pedig egyre több kiegészítő berendezés alkalmazása válik szükségessé, hogy tisztán tartsák a dízelek kipufogógázait. A részecskeszűrők mellett adalékkal működő redukciós katalizátorra, és még erőteljesebb kipufogógáz-visszavezetésre is szükség lesz. Ezek a megoldások pedig drágábbá teszik a gyártást, sőt, az üzemeltetést is, emellett rontják a teljesítményt – a Volvo igazgatója szerint a komplikált berendezések többletköltsége a dízelek áraiban is megjelenik, és ez a hibridek felé hajtja majd a vásárlókat.

Samuelson persze haza is beszél a jóslattal, hisz a Volvo az utóbbi években hatalmas összegeket költött hibrid-fejlesztésre. A nagyobb SPA platformhoz is készült ilyen hajtáslánc – ilyet építenek például a 400 lóerős névleges teljesítményű T8 modellekbe – a kisebb CMA padlólemezhez fejlesztett hibrid rendszert pedig nemrég mutatták be. Ez egy 1,5 literes, 180 lóerős, háromhengeres benzines turbómotorból, egy 75 lóerős villanymotorból és egy 9,7 kWh-s akkumulátorból áll. Így 250 lóerő összteljesítményt, és 50 kilométeres, tisztán villamos hatótávot ígér. Ám ennek a rendszernek a fejlesztési költsége csak akkor térülhet meg, ha nagy mennyiségben adnak el vele autókat. Vagyis a Volvónak is érdeke, hogy a dízelek helyét szép lassan az ilyen vegyes hajtások vegyék át.

Kapcsolódó
A kis Volvo sem lesz kínai dorkó

A kis Volvo sem lesz kínai dorkó

Ellenben kínai pénzből fejlesztik. A 2017-től érkező új 40-es modellek nem a nagyok lekicsinyített másai, nagyon nem.

A Volvónál ez be is következhet, hisz a prémium-modellek vásárlóit nyilván nem zavarja majd a komplikált hajtásrendszer felára, de valószínű, hogy a tömeggyártók kisebb, olcsóbb modelljeihez más megoldást kell majd kitalálni. Bármi is lesz ez – gázüzem, hatékonyabb benzinmotor, esetleg olcsó elektromos hajtás, vagy nagyon leegyszerűsített hibrid rendszer – biztos, hogy olcsóbban gyárthatónak és fenntarthatónak kell lennie a ma használt hibrid hajtásláncoknál.

Az oldalról ajánljuk

Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

tegnap, 19:00
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38