A tuningcégek funkciója kimondatlanul is az, hogy megcsinálják, amit az üzletpolitika merev szorításában termelő nagy márkák nem mernek. Na, erre egy szemléletes példa a dÄHLer új projektje, az M2-es BMW az M4-es motorjával.
A leghülyébb nevű svájci tuningcég nagy munkába kezdett a motorcserével. A BMW érthető okokból nem piszkálta meg a kínálaton belüli hierarchiát, a dÄHLer viszont nemhogy átpakolta a 431 lóerős hathengerest, hanem nekiállt tovább reszelni a blokkot. Az S55 kódnév alatt futó háromliteres biturbós teljesítményét felhúzzák 540 lóerőre egészen brutális 730 Nm-es nyomatékkal. Azaz az eredetileg 365 lóerővel piacra küldött kis M2 majdnem egy 220i erejét kapja meg plusszban, és száz lóerőt ver rá a nagytestvére.
A dÄHLer ezzel még nem ért célt. Rozsdamentes acél kipufogórendszerük és egy enyhe optikai kitjük már van, de a svájci tunerek végül egy kimondottan pályaautót csinálnának az M2-ből. A nagyobb teljesítményhez igazítják a futóművet is, előre negyven centis féktárcsákat pakolnak nyolcdugattyús féknyergekkel és ahogy van, kicsupaszítanák a belsőt, hogy aztán kerüljön bele bukócső és versenyülés.