Jön az elektromos, önvezető Renault Clio
A Renault is az aktuális trendeket követi 2022-ig tartó, Drive to the Future elnevezésű tervében: a kínálatban sokkal több lesz a villanyautó, sokkal kevesebb a dízelmotoros modell, és megjelenhetnek az első önvezetésre is képes modellek. Teljes technológiaváltásra azonban nem készülnek a francia gyártónál sem.

Összesen 21 új típust fejlesztenek ki 2022-ig, amelyek közül nyolc lesz a teljesen elektromos, és további tizenkettőből lesz elektromos változat is. Ezzel párhuzamosan a felére csökken a dízelmotoros típusváltozatok száma, és a jelenleg használt három dízelmotorból csak egyet tartanak meg. Az elektromos modellek nagy része egyetlen, a Nissannal és a Mitsubishivel közösen fejlesztett platformra épül majd, egy könnyen nyújtható és szélesíthető padlólemezre, amelyre Clio, Mégane és Talisman méretű autókat is építhetnek majd.
Az terv egy másik komoly ígérete, hogy 15 típusba kerül valamiféle önvezető rendszer. Ezeknek az önállósági szintje 2-es és 4-es között lesz (a 2-es szintű robotpilóta gyakorlatilag a forgalom követésére képes és a sávjában tartja az autót, a 4-es szintű viszont nagyon extrém helyzeteken kívül mindent megold önállóan), és a legegyszerűbb változatot már 2019-től kínálják majd a városi kisautóikhoz is.
A következő hat évben a Renault összesen 18 milliárd eurót szán kutatásra és fejlesztésre, ami még hat évre vetítve is hatalmas összeg. Természetesen ettől a befektetéstől komoly növekedést is várnak: a tavalyi, közel 3,5 millió helyett 2022-ben már ötmillió Renault-nak kellene elfogynia évente. Ezt a növekedést elsősorban persze Európán kívül tudják elérni: Brazíliára, Indiára, Iránra, Kínára, és persze Oroszországra számítanak, mint a növekedés elsődleges forrásaira.
Egy további érdekes részlet, hogy a Renault árnövelésre is készül: azt mondják, el szeretnének távolodni az olyan tömegmárkáktól, amilyen a Ford, a Hyundai vagy a Škoda. Ez első hallásra jól hangzik – a befektetők szempontjából egész biztosan – hiszen így nőhet a forgalomra vetített nyereség. A kérdés, hogy ez milyen hatással lehet az eladásokra, bár nem csodálkoznánk rajta, ha kiderülne, hogy a Dacia, vagy akár a Lada révén tervezik felszívni az olcsóbb Renault-k eddigi vásárlóit.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
