Egy szürkeimportőr révén ismét kaphatók a Lada 2105 és 2107 típusok Németországban, sőt, még a roncsprémium is jár utánuk.
A bő negyven éves alapkonstrukció ellenére egy hengerenkénti befecskendezőrendszerrel sikerült megoldani, hogy az Oroszországban még mindig népszerű ős-Ladák motorja megfeleljen az Euro4 környezetvédelmi normának, így simán kaphattak típusengedélyt Németországban. Az átdolgozott motor 72 lóerős, és papíron 8,5 liter/100 km-es átlagfogyasztást produkál vegyes ciklusban. Az autók ötsebességes váltóval, kényelmesnek tűnő, formázott ülésekkel és puha közepű, újfajta kormánnyal kerülnek forgalomba.
A 2105-ös és 2107-es típusok a korszerűsített motorral, importvámmal és forgalmi adóval 7000 illetve 7500 euróért, azaz 1,9 illetve 2 millió forintnak megfelelő összegért kaphatók, de a 2500 eurós roncsprémiummal együtt már 1,2-1,3 millióért hazavihetők. A kocka-Lada igazi vonzereje mégis inkább az lehet, hogy egy jó 30 éves autó hangulata élhető át benne, mégis vadiúj.