Ken Block: élni tudni kell

2013.03.29. 06:34 Módosítva: 2013.03.29. 13:50

Péntek este parti Londonban hajnalig, pár perc alvás, ki a reptérre, irány Budapest. Délben landol a gép, egy fél óra nyugi van még a hotelig, aztán nyílik a Kuga ajtaja, és elkezdenek csattogni a tükörreflexes gépek. Kezedbe nyomnak egy Fiesta ST kulcsot, arcodba hat kamerát, és csapó. Hello, Ken Block, ez itt Budapest. Egy klasszikus álomhétvége nem így kezdődik.

Nem irigyeltem Ken Block egyetlen nálunk töltött percét sem. Nehéz hova tenni a srácot - mit srácot, 46 éves - mindenesetre nem egy öt testőrrel őrzött csúcsceleb. Cipő-milliomos? Raliversenyző? Gymkhana-bohóc? Ezekből van összegyúrva valahogy a felületes bulvárhírek alapján, de szerintem leginkább snowboardosnak nevezné magát, ha megkérdeznénk.

Ken robotként követi a rendezői utasításokat, a szombati érkezés után ugyan kicsit szétesett benyomást kelt, de hamar összerántja magát, pedig pihenni nincs idő. Le kell forgatnia egy egész ST-s reklámvideót (bocs), meg mellette még egy tucat pármásodperces mozgóképanyag készül különböző célokra. Meg kell autóztatnia a hétvégi esemény apropójából kiírt videós verseny győzteseit, integetnie kell egy kört a tuning show-n (tudom, már AMTS), huszonhét és fél interjú, nyolcvanhat autogramm, kétszázhatvanöt közös vigyorgós fotó. Lehetőleg úgy, hogy a vigyorgás őszintének tűnjön.

Egy abszurd színjáték statisztájának érzem magam többször is a hétvégén, amikor a Ken előtt lépésenként hátráló fotósok karéjába beépülve kattintgatok, de hát nekem az a dolgom, hogy koveroljam az eseményt, neki pedig a sztárkodás. És itt hadd kérjem kölcsön Rácz Tamás zseniális aforizmáját: aki dubajozni megy, ne sikítson, ha ráterül egy burnusz.

A hotelszobában veszik fel a reklámvideó kezdőjelenetet, én pedig ismét megbizonyosodok arról, mennyi időt el lehet pöcsölni egy profinak szánt forgatással. Vedd a kezedbe, állj oda, nézz arra - Ken birkatürelemmel engedelmeskedik. Aztán irány a műjégpálya, amely ideiglenesen szlalompályává alakult át, hogy legyen egy kis játszótér a Fiesta ST-knek a hétvégére. Néhány óvatos kör tanuló jelleggel, majd egy mókás grimasszal jön a kommentár az autóból kiszálló Kentől: nem lehetne egy kicsit harapósabbra állítani a kéziféket? Na igen, bármilyen ügyes a Fiesta ST, egy elsőkerekes kisautóval nehéz cirkuszt csinálni a népnek.

Az AMTS a legbizarrabb helyszín valamennyi közül. Küldetésük fontosságát átszellemülten sugárzó biztonsági őrök jóindulatának kiszolgáltatva sodródom a sleppel, ami összegyűlt a sztár körül. A főszínpadon a rögtönzött kérdezz-felelekre kíváncsi tömeg érdekes szociológiai tanulmány lenne: a többség nem is nézi, hiszen a sűrűjéből alig látja, mi zajlik éppen, de mindenki nyújtott karral tartja magasba a képrögzítő eszközt. Gondolom, majd otthon megnézik, mi is történt valójában.

Ehhez képest igazi felüdülés a gymkhana-csarnok. A fegyelmezett nézők lelátóról kísérhetik szemmel, ahogy bevonul a sportág Messije a Fiestával, majd az itthoni srácok megmutatják neki két épített Sierrával, hogy a spájzban, két befőttes üveg körül is hibátlan nyolcasokat rajzolnának, ha beférne az autó. Ken arcán őszinte elismerés tükröződik, érkezése óta Budapest építészeti látványosságai után a Sierrák azok, amin igazán felcsillan a szeme. Látszik, hogy nem gondolta volna, itthon mennyire népszerű a műfaj, ami jórészt neki köszönheti ismertségét szélesebb rétegekben.

Elérzékenyülni nincs idő, pár autogram és nyolcmillió fotó után menni kell a következő helyszínre, a motorosokhoz. Kennek nem idegen a közeg, maga is motokrosszozott még gyerekkorában, de a fordosok nagyon vigyáznak rá, nem merik beállítani a rámpa alá, ahol a magyar fiúk röpködnek. Látvány szempontjából a streetfighteres produkció a legütősebb: egykeréken, driftelve bolondozva döngicsélik körül a srácok Kent a Fiestában, majd jól beborítják gumifüsttel. Nem tudom, mi volt a program előtte, de a motorosok vagányságára nem lehetett panasz, bár lehet, hogy a fagyos időben összegyűlt nézők szívesen láttak volna kicsit többet Kenből.

De lazázásra most sincs idő, vissza kell menni a városba, hamarosan kezdődik a vacsora. Ahol az eseményre külföldről beutaztatott újságírók és a videós pályázat győztesei már alig várják Mr. Blockot. Hat országból érkeztek ide a kiválasztott rajongók, Magyarországot Molnár László képviselte. Miután beszélgettem vele egy keveset, azt kell mondanom, megérdemelten. Szűk két nap alatt rakták össze a videójukat, László kisfiával, Auréllal, meg némi külső segítséggel. Az eredmény láttán senki nem fog csodálkozni azon, hogy Lászlóéknak azért volt már némi mozgóképes múltjuk, de minden elismerést megérdemel a rengeteg munka, aminek egy jutalomhétvége volt a fő motivációja.

Ez a videó volt László beugrója a vacsorára és a másnapi csapatásra - óriási Ken Block-fanként ki is használta a lehetőséget. Közös fotótól Subarura írt autogrammig minden megvolt, amit ilyenkor meg lehet ejteni.

Kennek persze a többi sorban állóval ugyanezt el kellett játszani. Nem elég, hogy az egész hétvégén egyetlen sztárkodásra utaló gesztust nem láttam rajta, igazából az jött le nekem, hogy ő is kicsit furán érzi magát ebben a helyzetben, hogy tömegek sikítoznak minden mondatára a tuning show-n, kisfiúk futnak az autója után, hogy láthassák még két másodpercig, és minden grimaszát nyolc kameraállásból rögzítik. Mindemellett az egész vegzatúrát mókázva, mindenkivel egy-két személyes mondatot váltva gyűrte végig. Tisztelet.

Amit aztán nem akartam már elhinni, az az este vége volt. Miután vagy három órán át ismeretlen emberek nyüzsögték körbe a vacsoránál, akik mind rettentő kíváncsiak voltak rá, és mindenki megkapta, amit szeretett volna, Ken még kért lefekvés előtt egy kis privát városnézést, annyira megtetszett neki, amit Budapestből eddig látott. Két emberre elég energia szorult a srácba.

Vasárnap a csapatás napja. Délelőtt a videósok és az újságírók kapnak fejenként 3+2 kört a bóják között, miközben Ken percre beosztva adja az interjúkat. Ebéd után aztán minden szerencsés kap egy kört utasként a kéziféket alaposan bejárató Mr. Blockkal - ezzel zárul a hivatalos program. Egy szusszanás után persze folytatják a forgatást este, amíg minden képkocka el nem készül, amit megálmodott a rendező. Ezt én már nem várom meg, köszönöm, elég volt a fél nap is, úgy tűnik, nekem kevesebb joule-t osztottak ma reggel.

Mielőtt lejegyezném a pár perces beszélgetésünket, azt hiszem, sokat segít a megértésben, ha röviden összefoglalom Ken Block unalmasnak nem mondható életpályáját máig. A gymkhanás videókat mindenki ismeri, hogy mi van mögötte, azt már kevesebben.

Ken egyszerű amerikai vagányként cseperedett fel. BMX-ezett, motokrosszozott, gördeszkázott és még ki tudja milyen csibészségeket művelt. De az álma mindig is az volt, hogy ralizzon, csak ehhez nem volt meg a pénze. Miután megszerezte a jogsiját, régi VW-kkel járt a hóban csapatni; saját elmondása szerint mindig próbálta utánozni a ralis menők stílusát. Hogy egyszer majd köztük autózhat, azt ő sem gondolta komolyan.

Huszonhat évesen, 1993-ban megalapította a DC Shoest, amely a hírnevét a kezdet kezdetén megálmodott, kimondottan deszkásoknak gyártott spéci cipőknek köszönheti. Hogy mekkora márka lett a DC-ből, az nem kis részben Ken többek által zseniálisnak mondott marketingjének köszönhető. Merész volt és tehetséges, no meg szerencséje is volt - meggazdagodott rendesen.

Tíz év alatt akkora brandet épített fel, hogy a Quicksilver 2004-ben közel 88 millió dollárt volt hajlandó fizetni érte. Ken megmaradt a DC Shoes élén, de a napi robot helyett inkább csak irányítóként. Megvolt a zsé, és nem is kellett már halálra dolgoznia magát. Több mint harminc évesen látott neki megvalósítani gyerekkori álmát, a ralizást.

Először amerikai ralikon indult, látványosan tehetséges, de nem túl fiatal kezdőként. Aztán belekóstolt a ralikrosszba, az amerikai X-Games sorozatba, majd egyszer csak ott találta magát 2007-ben egy rali-vb futamon. Sose ment azóta teljes szezont, csak néhány versenyen indul, de egyre jobb eredményekkel. Az idei mexikói futamon hetedik lett, ami így, hogy lényegében hobbiból autózik, káprázatos eredmény.

Közben elkezdte csinálni a gymkhanás videókat, amelyek elképesztő sikerében talán maga Ken sem hitt, amikor elfüstölte az első gumiszettet. Az aktuális Gymkhana Five 43 millió nézőnél tart a Youtube-on.

- Ken, úgy láttam, tetszett a gymkhanás bemutató a tuning show-n.

- Aha, elég látványos volt, amit a srácok műveltek azon a kis helyen.

- És hogy tetszettek az autók?

- A Sierrák? Bírom azt a kocsit. Talán Ford Merkurként árulták nálunk, de azt hiszem, a Sierrák itt Európában egy kicsit mások voltak.

- Tudom, nem ezzel kellene kezdeni, de nem bírom ki, meg kell kérdeznem, miért váltottál annak idején Subaruról Fordra?

- Nem lenne fair összehasonlítani a Subarukat, amikkel akkoriban mentem, a mostani Fordokkal. Egyszerűen más kategória a kettő. Ha figyelmesen végignézed az első gymkhana videót, látni fogod, hogy abban egy tuningolt széria autóval megyek. Nincs benne még bukócső sem, és kulccsal indul - ugye, ez most elég viccesen hangzik? A második Subaru aztán már komolyabb volt, az egy rendes versenyautó, de azt is egy kis, privát ralicsapat építette, nem lehet összehasonlítani a mostani M-Sportos Fiestákkal.

Egyébként én amúgy is egy fordos családba születtem, a Fiesta pedig rendkívül jó alap versenyautónak: kicsi, könnyű, merev. Ralikrosszra, X-Games-re és a WRC-re is remek autókat raknak össze belőle, a gymkhanás autó pedig lényegében egy kicsit átreszelt ralikrosszos autó. Nekem ez így nagyon jó, hogy minden sorozatban, ahol indulok, Fiestákkal mehetek.

- Mi az idénre kitűzött célod a WRC-ben?

- Én azért megyek a rali vb-n, mert baromira élvezem. Fantasztikusak a helyszínek, a versenyek igazi kihívást jelentenek, és jó a hangulat. Az utolsó pár versenyen mindig pontot szereztem, amikor nem ment tönkre az autó, és a hetedik helyezésemre a legutóbbi mexikói ralin nagyon büszke vagyok. Az a helyzet, hogy mindenki, aki igazán komolyan veszi a WRC-t, és az élmezőnybe szeretne kerülni, kizárólag erre koncentrál, minden idejét a WRC-re áldozza. Engem viszont annyira érdekel a többi sportág, az X-Games, a gymkhana meg az amerikai bajnokság, hogy nem szeretnék lemondani róluk. Nekem az egész ralizás szórakozás, a WRC-ben is azért megyek, hogy jól érezzem magam.

- Szóval nem is hajtasz arra, hogy egyszer megnyerd a rali vb-t?

- Nem. A legtöbb sikeres versenyző a WRC-ben gyerekként kezdte a ralizást, én úgy 35 évesen. Elég nagy lemaradást kellett behoznom, és azokkal az eredményekkel, amiket mostanában elértem, elégedett vagyok. Csak erre kellene fókuszálnom, ha ennél előrébb szeretnék jutni, de azt nem akarom. Azt hiszem, túl sok minden érdekel.

- Olvastam valahol, hogy Markko Märtintől is úgymond órákat vettél, hogy tökéletesítsd a vezetéstechnikádat. Mostanában is szoktál gyakorolni vele?

- Markko Märtin fantasztikusan vezet, csináltam nála néhány tréninget, tanultam pár dolgot, de az régebben volt. Viszont ma is bárhol járok, mindenkitől megpróbálok tanulni. Legyen az egy egyszerű sajtóút vagy egy Forma 1-es tréning, mindenhonnan összeszedek pár morzsát, és megpróbálom beépíteni a technikámba. Aztán éles helyzetben is próbálkozom ezzel-azzal - van, amikor úgy érzem, ezt a kanyart meg kellene próbálni F1-es stílusban, hátha gyorsabb.

- Forma 1-es tréningen is voltál?

- Igen, egy ismerősöm rendez élménynapokat, tanfolyamokat Forma 1-es autókkal, muszáj volt kipróbálnom. Mondom, mindenhonnan próbálom összeszedni a tudást. Kell is, mert olyan későn kezdtem.

- Úgy hallottam, régebben sokszor jártál a hegyekbe autózni egy régi GTI-vel.

- Igen, gyerekkorom óta az volt az álmom, hogy ralizhassak, de az rengeteg pénzbe kerül. Fiatal srácként nem volt lehetőségem rá, ezért eljártam autózni, és mindig megpróbáltam utánozni a ralis stílust. Amikor komolyan elkezdtem a versenyzést, mindenféle versenyző-iskolákat jártam végig, de a mai napig úgy érzem, van mit tanulni.

- Valahol belebotlottam abba a technikai érdekességbe, hogy a felnik, amiket használsz a gymkhana-videókon, úgy vannak méretezve, hogy eltörjenek, amikor rendellenes ütést kapnak.

- Igen, ez teljesen normális a versenysportban. Mindent kibírnak, amit ki kell bírniuk, de ha már repülnek a szilánkok, akkor megvédik a drágább alkatrészeket. Az egész egy lánc, aminek a végén a felni van. Először az törik, mert viszonylag egyszerű pótolni. Aztán a következő alkatrész, ami már bonyolultabb, drágább, és így tovább.

- Hány felni tört össze a San Francisco-i forgatáson, ha nem vagyok indiszkrét?

- Nem, nem. Egyetlen felnit törtem össze, azt is egy kicsit fölösleges második nekifutásnál. A szűk szerpentines utcán már sikerült úgy felmenni, ahogy elképzeltem, csak az egyik kanyarban a kamera nem vette fel, amit kellett volna, ezért meg kellett ismételni a menetet. Na, akkor nem adta ki az egyik kanyar, és leütöttem egy felnit.

- Hány nekifutásból szokott összejönni a végleges képanyag?

- Valahol egy és tíz között. A hídon például nem volt sok lehetőségünk, talán alkalmanként három percre tudták lezárni. Az a felvétel, ha jól emlékszem, kettőből megvolt.

- Mondtad, hogy fordos családban nőttél fel. Mi volt az első autód?

- Hű, az egy Toyota Corolla volt. Anyámtól örököltem. Apámnak voltak Fordjai, főleg pick-upok, azokat is sokat vezettem.

- És most van valamilyen gyűjteményed otthon? Veteránok, különleges autók?

- Nem, én nem vagyok gyűjtő típus, örömködni szeretek az autókkal. A gyűjtemény csak porosodik, abban nincs öröm. Megvan persze egy-két régebbi versenyautóm, de én alapvetően használni szeretem őket.

- Melyik a kedvenc autód az eddigiek közül? Lehet utcai vagy versenyautó is...

- Hát, ha lehet versenyautót is választani, akkor a legújabb M-Sportnál készült Fiesta a kedvencem. Most próbáltam ki először, mielőtt idejöttem, és azt kell mondanom, zseniális lett. Fantasztikus autó, nem hittem volna, hogy ennyit ki lehet még hozni belőle.

- Ennyi év és ennyi autó után még ilyen lelkesedéssel tudsz beszélni egy újabb versenyautóról?

- Hallod, ez az RX43 lenyűgözött, komolyan.

- Most már csak azt mondd meg, hogy milyen utcai autóval jársz hétköznap?

- Egy Ford Raptorral. Ha nem ismernéd, egy felhúzott pick-up egy komolyabb futóművel. Tudod, a hegyekben lakom, aztán az terepen is jól elmegy. Néha el szoktam menni vele kihaltabb helyekre, egész jól megy keresztben a puha futóművével. Most, hogy szóba került, meg is jött a kedvem egy kis csapatáshoz. Pont jó, kezdődik is a taxiztatás.

Az oldalról ajánljuk

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36