Van olcsóbb a szlovák rendszámnál: az angol
Használt: Toyota Avensis 1.8 VVT-i T3x Angliából
Az Egyesült Királyság fura autópiac. Az emberek jövedelméhez képest az autó lényegesen elérhetőbb árucikk. A helyben gyártott középkategóriás autók értékvesztése kábé olyan óriási, mint nálunk a Suzukiké. Ilyen ez az 1,8-as Avensis is: mivel jobbkormányos, nem lehet tömegével Ukrajnába vagy Romániába exportálni, a tulaj legfeljebb abban bízhat, hogy valami bevándorló lecsap rá. Mondjuk, egy magyar.
Csakhogy, ha már megvette ez a bizonyos magyar, akkor miért ne jöhetne haza vele? Tudja, mennyiért kapná meg ugyanezt otthon, százezer kilométerrel visszatekerve. Úgy 2,1-2,4 millióért. Ráadásul Gábornak volt már egy ilyen Avensise. Egészen addig, amíg egy jobbról előzős barom totálkárosra nem törte.
Ha ilyenkor az ember építkezik, jobban megnézi, mennyit költ a következő autójára. Abból, amennyi pénzt erre szánt volna, még egy viszonylag fiatal Corolla sem jött volna ki, maximum egy Swift.
Csakhogy, Gábor agyalós ember. Lakik kint rokona Angliában, és rendszeresen jár ki hozzá, ismeri a helyi használtautó-árakat. Már egy ideje rágódott rajta, hogy van-e az a pénz, amennyiért jobbkormányos autóval közlekedne itthon. Mivel járt ilyennel elég sokat, úgy döntött, hogy van. Aztán a feleségét is meg kellett győznie erről, ami nehezebb projekt volt, de sikerrel zárult.
Az érvek között fő helyen szerepelt, hogy a kedvenc Avensisből egy megkímélt, keveset futott, 1,8-as benzinest körülbelül 800-900 ezer forintnak megfelelő fontért lehet megkapni egy magánembertől. Feltéve, ha gyorsabb vagy, mint a helyi nepperek. Mert a nepper Angliában is nepper, és a korosodó, nem dohányzó bácsik autóira kegyetlenül lecsapnak, aztán pár nap múlva úgy százezerrel drágábban árulják tovább (szigorúan változatlan futásteljesítménnyel, az ám!). Bár, még így is vastagon megérné, de ha már spúrkodunk, akkor legyünk következetesek – nepper kilőve a táplálkozási láncból.
Gábor bújni kezdte az angol hirdetési oldalakat, leginkább az Autotradert és a Gumtree-t, beállította a maga keresőkritériumait, és várta, hogy mikor kerül a hálójába a neki megfelelő autó. Időnként bekerült, de nem sikerült rögtön az elsőt megvenni, nagyjából a harmadik autót csípte meg a kinti rokon. De azt nagyon. Ez bele tellett úgy két hónapba, de az autó, akkori árfolyamon úgy 860 ezer forintból megvolt. A paraméterek: Avensis II. 1.8 VVt-i, 2003 decemberéből, öt ajtóval (mert az angolok nem hülyék, alig vesznek szedánt), automata klímával, 110 ezer mérfölddel. És Angliában ez tényleg annyi, kőkeményen meg lehet bukni a futásteljesítmény manipulálásával.
Amikor itt tartottunk a történetben, kissé a szívemhez kaptam. Igaz, a kocsi adminisztrációját el kellett intézni, ki kellett menni érte repülővel és haza kellett hozni. Gábor ezt egybekötötte egy angliai nyaralással, ha már ott járt. Kirepült fapadon, elintéztek mindent, kifizetett kéthónapnyi biztosítást, hazavezetett, tankolt, kompolt, megszállt, evett, és a végén számolt. A hatéves Avensis így is megállt egymillió alatt. Nem rossz, ugye? Ennyiért itthon még az első generációs Avensisből is csak a legszánalmasabb példányokat lehet megvenni.
Nullaablakos ügyintézés
Amíg a magyar hatóságok egy ideje az „egyablakos ügyintézés” jelszóval nyomnak le egyre több költséget és bürokráciát a torkunkon, addig az Egyesült Királyságban szóba sem kerül semmiféle ablak. Teljesen értetlenül néztek Gábor rokonára például, amikor az átírás költségei felől érdeklődött: „Fizetni? Azért, hogy a nevemre írjanak valamit, ami az enyém? Hát ezért fizetjük az adót, nem?!” Maga az átírás meglehetősen egyszerű: a régi forgalmin kitöltik a vevő adatait, kettétépik, az egyiket elküldik postán a nyilvántartónak, a másik felével pedig az új tulaj közlekedik, amíg meg nem jön az új. Aztán megjön, persze ingyen.
Aki figyelt, észrevette: eredetiségvizsgálat sem volt. És a résen lévők az okmányirodát sem észlelhették, mert ilyen helyre nem kell menni.
Kötelező biztosítást viszont kell kötni, továbbá súlyadót és úthasználati díjat is kell fizetni. A rendszer egyszerű, az ember kap postán egy kódot, azzal felmegy a vonatkozó weblapra, ahol kártyával kifizeti a cechet. Ha egyben kifizet egy teljes évet – tessék megkapaszkodni! – kedvezményt kap. Aztán megérkezik a matrica, amit fel kell ragasztani a szélvédőre, szintén postán. Gábor akkor is meglepődött, amikor a magyarországi bónuszát elfogadták a kötelező biztosításhoz. Egyébként egy Tesco nevű műintézményben kötötte, ahol egy remek konstrukciót talált: még az üvegkárát is fedezik. Úgy még olcsóbb, ha megadott személyek vezethetik kizárólag az autót, esetünkben az üzemben tartó, Gábor és neje. Szóval, ha kárt okoztam volna, amikor kipróbáltam az Avensist, zsebből kellett volna pengetnem a felelősségi károkat. Óvatos voltam. Nagyon.
A második oldalon: a jobbkormányos lét nyűgjeiről, a költségekről, továbbá a kötelező angliai nyaralásról. Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
