A panelkorszak vége

Megvolt: Opel Astra 1.6 ECOTEC (2010)

2010.08.23. 06:38

Adatlap Opel Astra Enjoy 1.6 Ecotec - 2010

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 116 LE @ 6000 rpm
  • 155 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.7 másodperc
  • Végsebesség:
    188 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • 5 200 000 Ft
Az eddig tesztelt Insigniák és új Astrák után kikívánkozik az emberből: az Opel legalább fél lépéssel feljebb tornázta autóit a minőséglétrán, amelyek e folyamat közben becsületes fegyverhordozókból divatos tárgyakká léptek elő. De itt az igazi próba: egy gyengébb, szívómotoros népmodell tesztje következik.

Persze lehet ennél is lejjebb menni az Astra-kútban, mert van még 1,4-es 100 lóerős is a palettán, de azt az autót legfeljebb olyanoknak merném ajánlani, akik hegy tetején laknak, és minden este helikopter hozza haza őket – meg a kocsijukat. Mert – és belevágok a közepébe – ezzel az eggyel jobb, 1,6-os, 115 lóerős szívómotorral sem az a lángot lehelő, mesebeli táltos paripa az Astra.

Pedig mindene meglenne ahhoz, hogy elég legyen ez a soknak nem mondható lóerőmennyiség. Tizenhat szelep, változó vezérlés a motorban – ha nem is repíti a kocsit százötven lóerő, de ilyen műszaki háttérrel azért számíthatunk valami elfogadható tolásra lent, s kihúzatáskor is illik némi sziporkának lennie. Ráadásul a teszt-Astrában benne volt a FlexRide nevű menetdinamikai rendszer – ez nagyjából annak felel meg egy autónál, hogy az ember ebéd után sört iszik, kávét vagy semmit.

A műszerfalon levő gombokkal kiválasztható, hogy a gázpedál megrúgására idegesen reagáljon-e a motor, a kormányon a rásegítés minimális legyen-e (közvetlenebb érzetet adva ezzel), a futómű pedig keményen csillapítson-e. Ez eddig a Sport, aztán van egy normál állás, ahol – izé – minden normális, majd Comfortban kapjuk a bódító, lusta puhaságot. Működik a rendszer az 1,6-os motorral is, jól érezhető a három karakter, aki szereti az ilyen játékot, rendelje meg, negyedmillióba kerül – igaz, a típus bevezetésekor még ingyen adták. Én inkább egy jó Xboxra meg egy kényelmes fotelre költeném a pénzt, ha már. Úgy lenne racsing is meg pihi is. Az Astra ezzel a motorral meg leginkább hétköznapi dolgokra való, nem másra.

Félreértés ne essék, maga a kocsi kiváló, mondhatni, rég volt ilyen jó Opel, ha az Insigniát és a Lotus Elise-alapú Speedstert nem vesszük. Javítok – a maga műfajában az Astra jobb is, mint az egy mérettel nagyobb Insignia, hiszen van benne annyi hely, mint a konkurencia derékhadában. Igazából az Astra annyira jó, hogy ott csücsül a teljes mai alsó-közepes domb csúcsán. Bravó Opel, szép fejlődés.

Totalcar értékelés - Opel Astra 2009 Enjoy 1.6 Ecotec

A kelletlen, fent kehes, lent sem túl készséges motor rettentően kilóg a máskülönben ügyes, harmonikus, jó képességű és szép Astrából. Másfél csillag levonás jár azért, hogy eszükbe ne jusson mást venni, mint turbóst.

Népítélet - Opel Astra 2009 OPC

Görögországi ajánlatok

Sziklák, apró kavicsok, dűnék, vagy fehér homok, és öblök tiszta, türkízkék vízzel...

Pünkösdi hétvége

Pihenés és hagyományörző programok itthon