Miért nem nők a személyi sofőrök?

2008.03.13. 00:42

Adatlap BMW X5 3.0sd - 2007

  • 2993 cm3-es,soros 6 hengeres dízel
  • 286 LE @ 4400 rpm
  • 580 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.0 másodperc
  • Végsebesség:
    235 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • 15 940 000 Ft

– Van egy kis baj, meghúztam a Bömöst.
– Akarod, hogy innentől inkább én vezessek?
– Igen, az jó lenne.

A teszt elég rosszul végződött, ideiglenes munkaadóm vitt haza.

„Most komolyan, a telefongyár vezetői nem kurváztak összevissza?” – kérdezem Lacit, aki huszonöt éve személyi sofőr ugyanott, a hetvenes években még telefongyárban. „Nem, nem történtek ilyen dolgok, akkoriban néhány ezerhatos Ladával dolgoztunk a cégnél, a vezetők közül azt vittük, akinek éppen szüksége volt fuvarra” – ábrándít ki.

Igazán kár, a meghúzott X5 mellé még egy becsületsértési per is jól jönne, de ha történt volna ilyen, Laci úgysem mesélné el, nagyon diszkrét és szigorú benyomást kelt. Nem eszik autóban például, ami nálam megint egy kizáró ok a sofőri állásra pályázva. Nem is járja morcsos kézzel markolni a vajszínű bőrkormányt.

A6 helyett X5? Kőkonzervatív szedán helyett vagány SUV? A kontraszt valójában ennél sokkal kisebb, mert az X5 viselkedése nem sok eltérést mutat az A6-hoz képest, csak magasabbról és kicsit puhábban teszi ugyanazt. Ez azért is lehetséges, mert az X5 nem SUV, hanem SAV, nem utility, harem activity, a terepjáró képesség végleg a margón dekkol.

Ez az X5 volt az első biturbó az országban, harminc kiló súlytöblettel 286 lóerőt tud, a szólózó testvér 235-öt. Hét másodperc alatt gyorsul százra, ami egy ilyen homlokot tolva és több mint két tonnát húzva egy SUV-tól épp elég. Egy SAV-tól is. A gyári adatok szerint ezt kicsit több mint tíz liter, a kisebb testvérhez képest egy deci többletgázolajért teszi. Aranyosan kamuznak, mert az autó analóg, húsz literig számozott pillanatnyi fogyasztásmérője elég sokszor kiakad. A felturbózott modell nagyobb féktárcsákat és krómveséket is kapott.

– A Volvód csomagtartója kinyílt már? – kérdezik a márkakereskedésben, ahova első kötelező szervízre és olajcserére mentünk. A családregénnyé terebélyesedő csomagtartó-történet kitunkolása után spontán és rövid, de felettéb szórakoztató és személyre szabott sajtóúton vettem részt.
– Fúú, de gyönyörű ez a padlizsán Ötös! – erre mutattak mást is, gyöngyházfehér kupét és türkiz Egyest. Az X5-ből – a leeresztett olajon kívül – természetesen semmi nem csöpög pár ezer kilométer után, ez nem a tartósdákó, hanem egy tartós béemvé.

Az Audi egy 255 lóerős, 3,2-es V6-os FSI quattro. Ez az egyetlen A6 példány, ami érzelmeket tud kiváltani belőlem. Egyszer már szerepelt nálunk, egyedi fényezése lemossa róla a kemény audiságot. Ez egy piszkosul jó autó, de így legalább szerethető is. Mert mi tudjuk szeretni is az Audikat.

Az X5 kasztnija még újdonság, mellette az előző A6 egy tiszta udvar, rendes ház. Talán túl rendes, Audi még nem osztotta két részre az emberiséget, a BMW-k meg az ezredforduló óta ezen vannak. A két tökéletesen megoldott formát ez különbözteti meg egymástól. Az X5-re sokan befordulnak, de jó eséllyel feltűnik majd a tankönyvekben, mert forradalomhoz pont ennyivel kell több, mint a tökéletes feladatvégrehajtáshoz. Ugyanez állna a szembeküldött X5-Q7-re is, és az A6-ra ráereszthetnénk az ötös formáját is, a lényeg ugyanaz: a különbséget nem a szedán és a SUV, bocsánat, SAV alapvető alkati eltérései adják.

„Hahaha, a hangja ennek jobb!”

Most akkor döntsük már el, a legerősebb, benzines V6-os A6 quattro vagy a legerősebb dízel X5 a jobb?

Totalcar értékelés - BMW X5 3.0sd - 2007

8
TC

Úttartásban, vezetési élményben és kényelemben a négykerék-meghajtású szedánokat szorongatja, nagyobb hasmagassággal, magasabb üléspozícióval és állat külsővel.

Az oldalról ajánljuk

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
  • Belsőség

Így teljesülnek a gyermekkori álmok

Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.

4 órája
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22