– Van egy kis baj, meghúztam a Bömöst.
– Akarod, hogy innentől inkább én vezessek?
– Igen, az jó lenne.
A teszt elég rosszul végződött, ideiglenes munkaadóm vitt haza.
„Most komolyan, a telefongyár vezetői nem kurváztak összevissza?” – kérdezem Lacit, aki huszonöt éve személyi sofőr ugyanott, a hetvenes években még telefongyárban. „Nem, nem történtek ilyen dolgok, akkoriban néhány ezerhatos Ladával dolgoztunk a cégnél, a vezetők közül azt vittük, akinek éppen szüksége volt fuvarra” – ábrándít ki.
Igazán kár, a meghúzott X5 mellé még egy becsületsértési per is jól jönne, de ha történt volna ilyen, Laci úgysem mesélné el, nagyon diszkrét és szigorú benyomást kelt. Nem eszik autóban például, ami nálam megint egy kizáró ok a sofőri állásra pályázva. Nem is járja morcsos kézzel markolni a vajszínű bőrkormányt.
A6 helyett X5? Kőkonzervatív szedán helyett vagány SUV? A kontraszt valójában ennél sokkal kisebb, mert az X5 viselkedése nem sok eltérést mutat az A6-hoz képest, csak magasabbról és kicsit puhábban teszi ugyanazt. Ez azért is lehetséges, mert az X5 nem SUV, hanem SAV, nem utility, harem activity, a terepjáró képesség végleg a margón dekkol.
Ez az X5 volt az első biturbó az országban, harminc kiló súlytöblettel 286 lóerőt tud, a szólózó testvér 235-öt. Hét másodperc alatt gyorsul százra, ami egy ilyen homlokot tolva és több mint két tonnát húzva egy SUV-tól épp elég. Egy SAV-tól is. A gyári adatok szerint ezt kicsit több mint tíz liter, a kisebb testvérhez képest egy deci többletgázolajért teszi. Aranyosan kamuznak, mert az autó analóg, húsz literig számozott pillanatnyi fogyasztásmérője elég sokszor kiakad. A felturbózott modell nagyobb féktárcsákat és krómveséket is kapott.
– A Volvód csomagtartója kinyílt már? – kérdezik
a márkakereskedésben, ahova első kötelező szervízre és olajcserére
mentünk. A családregénnyé terebélyesedő csomagtartó-történet
kitunkolása után spontán és rövid, de felettéb szórakoztató és
személyre szabott sajtóúton vettem részt.
– Fúú, de gyönyörű ez a padlizsán Ötös! – erre
mutattak
mást is, gyöngyházfehér kupét és türkiz Egyest.
Az X5-ből – a leeresztett olajon kívül – természetesen semmi
nem csöpög pár ezer kilométer után, ez nem a
tartósdákó,
hanem egy tartós béemvé.
Az Audi egy 255 lóerős, 3,2-es V6-os FSI quattro. Ez az egyetlen A6 példány, ami érzelmeket tud kiváltani belőlem. Egyszer már szerepelt nálunk, egyedi fényezése lemossa róla a kemény audiságot. Ez egy piszkosul jó autó, de így legalább szerethető is. Mert mi tudjuk szeretni is az Audikat.
Az X5 kasztnija még újdonság, mellette az előző A6 egy tiszta udvar, rendes ház. Talán túl rendes, Audi még nem osztotta két részre az emberiséget, a BMW-k meg az ezredforduló óta ezen vannak. A két tökéletesen megoldott formát ez különbözteti meg egymástól. Az X5-re sokan befordulnak, de jó eséllyel feltűnik majd a tankönyvekben, mert forradalomhoz pont ennyivel kell több, mint a tökéletes feladatvégrehajtáshoz. Ugyanez állna a szembeküldött X5-Q7-re is, és az A6-ra ráereszthetnénk az ötös formáját is, a lényeg ugyanaz: a különbséget nem a szedán és a SUV, bocsánat, SAV alapvető alkati eltérései adják.
„Hahaha, a hangja ennek jobb!”
Most akkor döntsük már el, a legerősebb, benzines V6-os A6 quattro vagy a legerősebb dízel X5 a jobb?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
