Golf vagy fallabda?

2005.06.20. 09:13

Európa-szerte, így Magyarországon is bemutatták a Renault eddigi legsikeresebb és egyben legkeresettebb autójának legújabb generációját. A harmadik, teljesen megújult Clióban nemcsak szép új modellt, hanem a Thalia óta talán a francia gyártó legnagyobb üzletpolitikai döntését is üdvözölhetjük.

Mint azt már a megírtuk , a harmadik generációs Clio kívül-belül megújult és rengeteg hárombetűs extrával bővült. Ennek alkalmából egy elsötétített hangár mélyén mi is vethettünk egy futó pillantást a B-szegmens legújabb várományosára, miközben sok olyan újdonságot is megtudtunk, amit egy mindenki számára elérhető sajtóanyag csak ritkán tartalmaz.

Amint megláttam a ponyvával letakart új Cliót, rögtön feltűnt, hogy itt ráncfelvarrásról egyáltalán nem beszélhetünk. Ezzel szemben, mint később kiderült, az autót takaró ponyva ráncai makulátlanabb, kiforrottabb, bár első látásra megszokást igénylő formát takartak. Manapság a szokatlanság nem meglepő, a legújabb és legkeresettebb kisautók ugyanis igen speciális recept szerint hódítanak.

Történetünk valamikor 2005 októberében játszódik. Mikor a jövendőbeli tulajdonos először meglátja az utcán későbbi szerelmét, azt gondolja: Jézusom, mi ez a furcsa gombóc? Nem kell azonban sok idő, és kezd megbarátkozni a gondolattal, hogy ez bizony az új Clio. Ezután következik saját maga meggyőzése arról, hogy a Clio szép, sőt neki direkt tetszik. Majd a barátok és ismerősök hitegetése következik az autó makulátlan formájáról.


Ezt ugyan már a Megane megjelenése idején is végighallgathatták tőle, de akkor sem hittek benne igazán. Innen aztán nincs messze az eltökélt vásárlójelölt utolsó lépése, mikor ifjonti hévvel rohan a szalonba megvásárolni a legújabb Cliót, az autót, amit eddig nap mint nap féltékenyen nézett az utcán, és ami annyi álmatlan éjszakát okozott neki, mióta megismerte. Bemegy. Már tudja, mit akar. Ám ekkor nem várt esemény történik.

Kiderül ugyanis, hogy a régi Clió is kapható még. Olcsóbban, kevésbé felszerelten, de lehet, hogy mégis inkább az tetszene jobban. Ráadásul nemcsak a felgyülemlett készletet árulják, hanem mindkét modellt gyártják a vásárlók elbizonytalanítására. És emberünk valóban elbizonytalanodik. Neki ugyanis a régi igazából jobban tetszett, ráadásul most ilyen kedvező feltételek mellett kapható. Ki tud segíteni, melyiket válassza? Ekkor elhatározza, megkéri a kereskedőt, győzze már meg, miért is vegye az újabb, drágább Cliót.


A kereskedő pedig elkezdi sorolni: Ha tetszik önnek a Modus, sok hasonlatosságot felfedezhet az új Clión. Kezdjük rögtön a kanyarfényszóróval. Ez bizony a kormány elfordítására felkapcsolja a kanyar irányába álló lámpákat, ezzel eddig ön előtt rejtett tikokat tárva fel útról, útpadkáról. Igaz, egyelőre csak ötajtóst tudunk önnek mutatni, ez mégse szegje kedvét. Így legalább könnyen megtekintheti az extraként rendelhető egyik legújabb innovációnkat, a hátsó, középső ülőhelyen kialakítható gyermekvédelmi rendszerünket, amely speciálisan kialakított fejtámlával védi gyermekei fejét az oldalirányú mozdulatoktól. Ezután az övet az üléstámlára helyezett vezetőn áthúzva pont a megfelelő helyen vezetheti végig a lurkó mellkasán.


Néha nemcsak gyermekei, felnőtt ismerősei is hátraülnének? Nem gond. A 16 cm-rel megnövelt lábtér - amit a teljes autó több mint 17 cm-es hossznövekedése segített elő -, pont elegendő, hogy 180 centijükkel kényelmesen elférhessenek egymás mögött. A 3 cm-es belső szélesség-növekedésből hátul mindenki kaphat egy-egy centit, így már akár szélesebb mobiljukat is a zsebükben hagyhatják menet közben. 6 centivel nőtt a magasság, amiből három a fejtérbe jutott, így kompenzálva a tető igen erőteljes lejtését.

És ami a legfontosabb. Szokott ön fallabdázni? Nem? Ha megveszi az új Cliót, biztosan rászokik.


A légbefúvó szabályozója ugyanis squashlabdát mintáz. Hogy ön inkább golfozni szeret? Sajnos mindenkire mi sem gondolhatunk. Ha irigyelte a kártyás indítást megane-os barátaitól, opcióban azt is kaphat az új Clióhoz. Vagy pénzt fordít rá, vagy a kulcsot. Öné a választás. Ráadásul nem kell azonnal döntenie, ugyanis 2006-ban még biztos megkapja mindkét Cliót. Bár az újat csak októbertől viheti haza, de ha önnek inkább az tetszik, érdemes rá várni - hangzanak a képzeletbeli kereskedő szájából az érvek. Ám eddigre társát, a képzeletbeli vevőt olyannyira elbizonytalanította, hogy az inkább alszik a dologra egyet, majd másnap a 2008-ig változatlanul kapható Thalia mellett dönt. Abból legalább csak egyféle van, és az olcsó.


Az igazság azonban az, hogy a Renault sokat áldozott az új Clióra. A fejlesztés 953 millió eurójából 630 milliót a három gyár kialakítására fordítottak, amiből a két franciaországi megosztozik a nemsoká megjelenő Clio sport-, valamint három- és ötajtós változata között. Eközben az Európának eddig csak lépcsőshátú Renault-kat gyártó Törökország is szerepet vállal az új Clio összeszerelésében.

A Renault reményei szerint erre szükség is lesz, mivel az elmúlt 15 évben gyártott 8 753 500 Clióból több mint 20 000 Magyarországon talált gazdára, amiből csak az elmúlt évben 2850 darabot értékesítettek. Úgy tűnik, Magyarország az éves Clio-gyártás csupán jó egy napját foglalja le, mivel a harmadik generációs változatból akár napi 2300 is legördülhet a három gyár futószalagjairól.

Renault Clio III

A számadatok biztatóak. Az is valószínű, hogy az új, harmadik Clio jobb lesz, mint elődje. De hogy szebb is lesz-e, egyelőre kérdés marad. Még szoknunk kell. Ígéretet kaptunk, hogy szeptemberben már ki is próbálhatjuk. Akkor aztán majd eldől, jobb lett-e a kissé nissanos Clio-Modus-Megane keverék. Már nagyon várom a napot, mikor egy clióst nem kevernek össze egy thaliással. Remélem olyan lesz, amilyennek mondják. Úgy szeretném!

Az oldalról ajánljuk

Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
  • Nepperűző

Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?

Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?

tegnap, 17:08
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+
  • Hírek

Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum

Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.

március 12., 05:59
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
  • Hírek

Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros

Aki nincs velük, az ellenük van.

március 12., 08:11
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

március 14., 06:04
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
  • Hírek

Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal

24 órán belül elfogtak.

március 12., 07:26
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki
  • Hírek

Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum

A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.

március 12., 11:26
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét
  • Hírek

Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum

Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.

március 12., 12:43
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
  • Hírek

Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba

Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál

március 12., 10:58
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
  • Közélet

Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!

A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!

március 13., 06:05
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
  • Közélet

Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?

Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.

március 12., 17:01
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X
  • Hírek

Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum

Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.

március 12., 09:27
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
  • Hírek

Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken

A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.

március 12., 16:00
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
  • Hírek

Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára

Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.

március 12., 13:57
Frissült a Toyota Corolla Európában
  • Hírek

Frissült a Toyota Corolla Európában

A modell külseje és belseje is megújult kissé.

március 12., 14:43
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31