Emberünk elbizonytalanodik. Neki ugyanis a régi igazából jobban tetszett, ráadásul most ilyen kedvező feltételek mellett kapható. Ki tud segíteni, melyiket válassza?
Európa-szerte, így Magyarországon is bemutatták a Renault eddigi legsikeresebb és egyben legkeresettebb autójának legújabb generációját. A harmadik, teljesen megújult Clióban nemcsak szép új modellt, hanem a Thalia óta talán a francia gyártó legnagyobb üzletpolitikai döntését is üdvözölhetjük.
Mint azt már a megírtuk , a harmadik generációs Clio kívül-belül megújult és rengeteg hárombetűs extrával bővült. Ennek alkalmából egy elsötétített hangár mélyén mi is vethettünk egy futó pillantást a B-szegmens legújabb várományosára, miközben sok olyan újdonságot is megtudtunk, amit egy mindenki számára elérhető sajtóanyag csak ritkán tartalmaz.
Amint megláttam a ponyvával letakart új Cliót, rögtön feltűnt, hogy itt ráncfelvarrásról egyáltalán nem beszélhetünk. Ezzel szemben, mint később kiderült, az autót takaró ponyva ráncai makulátlanabb, kiforrottabb, bár első látásra megszokást igénylő formát takartak. Manapság a szokatlanság nem meglepő, a legújabb és legkeresettebb kisautók ugyanis igen speciális recept szerint hódítanak.
Történetünk valamikor 2005 októberében játszódik. Mikor a jövendőbeli tulajdonos először meglátja az utcán későbbi szerelmét, azt gondolja: Jézusom, mi ez a furcsa gombóc? Nem kell azonban sok idő, és kezd megbarátkozni a gondolattal, hogy ez bizony az új Clio. Ezután következik saját maga meggyőzése arról, hogy a Clio szép, sőt neki direkt tetszik. Majd a barátok és ismerősök hitegetése következik az autó makulátlan formájáról.
Ezt ugyan már a Megane megjelenése idején is végighallgathatták tőle, de akkor sem hittek benne igazán. Innen aztán nincs messze az eltökélt vásárlójelölt utolsó lépése, mikor ifjonti hévvel rohan a szalonba megvásárolni a legújabb Cliót, az autót, amit eddig nap mint nap féltékenyen nézett az utcán, és ami annyi álmatlan éjszakát okozott neki, mióta megismerte. Bemegy. Már tudja, mit akar. Ám ekkor nem várt esemény történik.
Kiderül ugyanis, hogy a régi Clió is kapható még. Olcsóbban, kevésbé felszerelten, de lehet, hogy mégis inkább az tetszene jobban. Ráadásul nemcsak a felgyülemlett készletet árulják, hanem mindkét modellt gyártják a vásárlók elbizonytalanítására. És emberünk valóban elbizonytalanodik. Neki ugyanis a régi igazából jobban tetszett, ráadásul most ilyen kedvező feltételek mellett kapható. Ki tud segíteni, melyiket válassza? Ekkor elhatározza, megkéri a kereskedőt, győzze már meg, miért is vegye az újabb, drágább Cliót.
A kereskedő pedig elkezdi sorolni: Ha tetszik önnek a Modus, sok hasonlatosságot felfedezhet az új Clión. Kezdjük rögtön a kanyarfényszóróval. Ez bizony a kormány elfordítására felkapcsolja a kanyar irányába álló lámpákat, ezzel eddig ön előtt rejtett tikokat tárva fel útról, útpadkáról. Igaz, egyelőre csak ötajtóst tudunk önnek mutatni, ez mégse szegje kedvét. Így legalább könnyen megtekintheti az extraként rendelhető egyik legújabb innovációnkat, a hátsó, középső ülőhelyen kialakítható gyermekvédelmi rendszerünket, amely speciálisan kialakított fejtámlával védi gyermekei fejét az oldalirányú mozdulatoktól. Ezután az övet az üléstámlára helyezett vezetőn áthúzva pont a megfelelő helyen vezetheti végig a lurkó mellkasán.
Néha nemcsak gyermekei, felnőtt ismerősei is hátraülnének? Nem gond. A 16 cm-rel megnövelt lábtér - amit a teljes autó több mint 17 cm-es hossznövekedése segített elő -, pont elegendő, hogy 180 centijükkel kényelmesen elférhessenek egymás mögött. A 3 cm-es belső szélesség-növekedésből hátul mindenki kaphat egy-egy centit, így már akár szélesebb mobiljukat is a zsebükben hagyhatják menet közben. 6 centivel nőtt a magasság, amiből három a fejtérbe jutott, így kompenzálva a tető igen erőteljes lejtését.
És ami a legfontosabb. Szokott ön fallabdázni? Nem? Ha megveszi az új Cliót, biztosan rászokik.
A légbefúvó szabályozója ugyanis squashlabdát mintáz. Hogy ön inkább golfozni szeret? Sajnos mindenkire mi sem gondolhatunk. Ha irigyelte a kártyás indítást megane-os barátaitól, opcióban azt is kaphat az új Clióhoz. Vagy pénzt fordít rá, vagy a kulcsot. Öné a választás. Ráadásul nem kell azonnal döntenie, ugyanis 2006-ban még biztos megkapja mindkét Cliót. Bár az újat csak októbertől viheti haza, de ha önnek inkább az tetszik, érdemes rá várni - hangzanak a képzeletbeli kereskedő szájából az érvek. Ám eddigre társát, a képzeletbeli vevőt olyannyira elbizonytalanította, hogy az inkább alszik a dologra egyet, majd másnap a 2008-ig változatlanul kapható Thalia mellett dönt. Abból legalább csak egyféle van, és az olcsó.
Az igazság azonban az, hogy a Renault sokat áldozott az új Clióra. A fejlesztés 953 millió eurójából 630 milliót a három gyár kialakítására fordítottak, amiből a két franciaországi megosztozik a nemsoká megjelenő Clio sport-, valamint három- és ötajtós változata között. Eközben az Európának eddig csak lépcsőshátú Renault-kat gyártó Törökország is szerepet vállal az új Clio összeszerelésében.
A Renault reményei szerint erre szükség is lesz, mivel az elmúlt 15 évben gyártott 8 753 500 Clióból több mint 20 000 Magyarországon talált gazdára, amiből csak az elmúlt évben 2850 darabot értékesítettek. Úgy tűnik, Magyarország az éves Clio-gyártás csupán jó egy napját foglalja le, mivel a harmadik generációs változatból akár napi 2300 is legördülhet a három gyár futószalagjairól.
A számadatok biztatóak. Az is valószínű, hogy az új, harmadik Clio jobb lesz, mint elődje. De hogy szebb is lesz-e, egyelőre kérdés marad. Még szoknunk kell. Ígéretet kaptunk, hogy szeptemberben már ki is próbálhatjuk. Akkor aztán majd eldől, jobb lett-e a kissé nissanos Clio-Modus-Megane keverék. Már nagyon várom a napot, mikor egy clióst nem kevernek össze egy thaliással. Remélem olyan lesz, amilyennek mondják. Úgy szeretném!

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
