A valóság kint marad

Teszt: Lexus LS600hL – 2008.

2008.01.03. 00:54

Adatlap Lexus Ls 600hl - 2008

  • 4969 cm3-es,V 8 hengeres benzin+elektromos
  • 394 LE @ 6400 rpm
  • 520 Nm @ 4000 rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.3 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.0 l/100km
  • 25 880 000 Ft

Le vagyok nyűgözve. A legnagyobb Lexushoz himnuszokat kell írni, templomokat kell neki emelni, szüzeket kell neki áldozni. Nagyjából mindent tud, amit az autóipar manapság szériában készülő modellekhez adni képes.

Még oda se érek, már gyúlnak a fények a kilincsek alatt. Kulcs természetesen nincs, csak a kártya a zsebben, érintésre nyílnak az ajtók. Már odabent is égnek a fények, finom hangulatvilágítással vár a szalon. A kormány a legfelső pozícióban, majd az indítógomb megnyomására tér vissza a memorizált helyzetbe. Nehogy egy felesleges kalóriánk is odavesszen: elektromos mind a fejtámla, mind a biztonsági öv magasságának állítása.

Vagy jobb hátra ülnék inkább, a VIP-szekcióba? Ott leengedett lábtámasszal, meredekre állított háttámlával vár a masszázsfotel, így kényelmes a beszállás.

Becsapom az ajtót – vagy én, vagy a sofőr, illetve dehogy kell csapni, épp csak oda kell simítani a kasztni mellé, majd az autó behúzza és rögzíti. Ezzel ki is zártuk a valóságot, innentől nem a világban, hanem a Lexus LS 600hL-ben, egy darabka földi mennyországban ülünk. A zaj, a kosz, a szmog odakint maradt, biztonságos, hihetetlenül kényelmes gubómban vagyok immár.

Egy ujj – általában nem a tulajé, inkább a sofőré, de hát most jobb híján az enyém – megnyomja a START gombot, kihunynak a fények, kigyúlnak helyettük mások, és már indulhatunk is, ha akarunk. Igen, valóban szokatlan a csend, de minek is zümmögne még a nagy V8, ha a finom elinduláshoz az akkumulátor, a villanymotor is elég.

Ahova nyúlunk, csodát találunk

De tényleg: a legdrágább Lexus LS600hL-ben ott van minden, amit az autóipar ma tud. Nézzük csak címszavakban:

  • Fényszórók? LED-ek.
  • Futómű? Légrugós, változtatható karakterisztikával.
  • Váltó? Fokozatmentes automata.
  • Hajtásképlet? 4×4, Torsen difizárral.
  • Motor? V8, szívó-, kipufogóoldal egyaránt változó vezérléssel, no meg persze villany és akku.
  • Fék? By wire, de először is lassulási energia-visszatöltés, ugye.
  • Kormányzás? Változó rásegítés, változó áttétel. És az autó maga is tud kormányozni.
  • Biztonság? Minden, amit el lehet képzelni, aktív-passzív egyaránt. A legnyomasztóbb az infrakamera a kormányoszlopon, ami figyeli az arcom, hogy figyelek-e.
  • Ülés? Fűt-hűt, még az öv magasságállítása is motoros, meg persze masszázs jobb hátul.
  • Hifi? Haha, audio, olyat mindenki tud, de az LS-ben még DVD-tár is van: akciót, komédiát, pornót tetszik, uram?

Nézze meg mindezt mozgóképen is!

Szóval most én vezetek. És milyen kedvem van? Gyorsan akarok menni, száguldani, érezni, hogy mindenkinél erősebb vagyok? Csak egy finom nyomás a telitalpas gázpedálon, és azonnal meglódul a bőven több mint kéttonnás test. Tétovaság, bizonytalanság nincs, se elöl, se hátul nem akar kitörni, hiszen mind a négy kerék kapaszkodik a talajba.

Természetesen alaphelyzetben kicsivel több erő jut a hátsó tengelyre, mert egy luxuslimuzinhoz ez illik, de ha kell, a Torsen-differenciálmű középen késedelem nélkül hozza-viszi a nyomatékot. Apropó, tudták, hogy a Torsen szabadalma 2003 óta a Toyota birtokában van? Megvették a Boschtól, csak úgy mondom.

A fék sem akármilyen, és nem csak mert jól fog. Hanem mert a pedálnak semmi köze munkahengerekhez, tárcsákhoz, pofákhoz, a jobb lábunk csupán egy számítógépnek üzen, hogy mennyire szeretnénk, ha fékezne helyettünk a Lexus. Elvileg akár a rádió hangerőgombjára is köthették volna a féket. (Félősek, nyugalom: ha hirtelen leszállna egy ufó, és szörnyű elektromágneses fegyverével minden villamosságot kiszipkázna az autóból, még mindig marad 27 (igen, huszonhét) vészfékezésre elegendő rendszernyomás a biztonsági pufferben.)

Kormányozni is tud magától a kocsi, naná, ez természetes. Ha akarjuk, a parkolássegítő rendszer menet közben folyamatosan szondázza mellettünk az út szélét, és felismeri, hol van akkora hézag, ahová befér a kocsi. Ilyenkor a központi érintőképernyőn kiválaszthatjuk, pontosan melyik helyre is akarunk beállni, elengedünk mindent, finoman nyomjuk a gázt, és a nagy bálna egyedül benavigál akár a járdaszegély mellé, akár két parkoló kocsi közé.

Autópályán pedig elvileg akár aludni is lehetne menet közben, hiszen a követőradar figyeli az előttünk jövőket, és fékez, ha ők is, gyorsít, ha ők is. Az LS460-ban lehet is aludni: a sávtartó automatika kamerái figyelik a csíkokat, és apró kormánymozdulatokkal köztük tartják az autót. A 600h-ban viszont muszáj ébren maradni. Egy másik high-tech cucc miatt. S hogy mi az? A következő oldalon kiderül.

Totalcar értékelés - Lexus Ls 600hl - 2008

10
TC

Nem autó, de annak, ami, tökéletes. Maximális pontszámot érdemel a kategóriában, mely leginkább belõle magából áll.

Az oldalról ajánljuk

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
  • Hírek

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)

Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.

április 14., 14:53
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
  • Hírek

1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer

A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.

április 15., 06:05
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
  • Közélet

Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!

Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.

április 15., 06:05
Durrdefekt 180-nál, 30 millióval
  • Tesztek

Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9

Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.

április 14., 18:22
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

1 órája
Hamarosan érkezik az MG új modellje
  • Hírek

Hamarosan érkezik az MG új modellje

A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.

április 14., 13:41
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
  • Hírek

Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány

A Scaniához kerül a Northvolt egy része.

április 15., 06:05
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
  • Hírek

5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából

Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.

április 15., 09:19
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
  • Hírek

Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett

Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.

április 15., 07:08
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
  • Hírek

Két modelljét is kinyírja a Mercedes

Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.

április 15., 11:26
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
  • Hírek

Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség

A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.

április 15., 10:28
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
Suzuki eVitara menetpróba
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba

április 14., 12:16
Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)

április 14., 12:21