Mindezek tudatában tulajdonképpen már egyáltalán nem csoda, hogy nem igazán hajszoltam a tesztautót. Azt hiszem, még így is dinamikusabban közlekedtem, mint a potenciális vevők, illetve tulajdonosok többsége, de a fordulatszám-mutató ritkán kúszott négyezer fölé, sőt, az esetek többségében valahol kettő- és háromezer között mozgott.
Mivel a maradék benzin mennyiségét a fedélzeti számítógép segítségével pontosan meg lehet határozni, a gázzal érdemes indítani. A váltókar alatt van egy kis gomb, mellyel választhatunk, gázzal, avagy benzinnel szeretnénk közlekedni. A gomb mellett apró LED-ek mutatják, mennyi gáz van még a tankban, a teljes mennyiséget öt egységre osztva szét. Irányadónak jó, de azért inkább bízza magát az ember a fedélzeti komputerre, mint néhány világító lámpácskára.
Ha gázzal megyünk, indításkor egy ideig még benzint fogyaszt a motor, amíg be nem melegszik. Ezután már a gáztankból szippantja ki az üzemanyagot, az átállás tökéletesen észrevétlen. Az autózás első ciklusában mentem városban, autóúton és autópályán is óra szerint 140-nel, öt személlyel – a három hátsó utas remekül elfért, többször rákérdeztem a relatíve hosszú út alatt, kényelmesen ülnek-e, van-e elég helyük, senki sem panaszkodott.
40,5 liter gázzal 405 kilométert sikerült így megtenni – a gáztank 50 literes, de ebből csak 40-et tudunk felhasználni –, vagyis pontosan tíz litert fogyasztott az Octavia. Az LPG (Liquefied Petroleum Gas) ára 140 forint körül mozog, vagyis 1400 forintba került gáz üzemmódban 100 kilométer autózás.
Mikor a gáz elfogy, a motor kábé egy másodpercre leáll, de mire elkezdenénk gondolkozni azon, ami történt, újra működésbe lép. A váltó alatti kis gomb villogni kezd, sőt, hangot is ad. Meg kell ugyan nyomni, hogy elhallgasson, de igazából mindegy, a kocsi már úgyis magától átállt benzinre, hiszen különben nem húzna.
A benzines szakaszban volt megint autópálya – óra szerint 140-nel, de már csak négy személlyel –, autóút ezúttal nem, város viszont annál több. További 370 kilométert tettem meg 32 liter benzin elégetésével, 8,65 litert evett tehát az egyhatos motor benzinből száz kilométerenként. A 95-ös benzin ára 275 forint, ez azt jelenti, hogy ezúttal majdnem 2400 forintba került, amiért az előző ciklusban 1400-at fizettünk csak.
Azt hiszem, ekkora különbség azért nincsen a két üzemanyag között, az első ciklusban sokat mentem autóúton 80-nal, a másodikban pedig többet autóztam városban, ezért a nagy differencia. A Skoda szerint 30 százalékkal jön ki olcsóbban, aki gázzal autózik, és ez teljesen hihető is, esetünkben a különbség valószínűleg a különböző használat miatt lett ilyen markáns.
A sima Octavia 1.6i Ambiente ára 4 962 400 forint, a Dual 250 000 forinttal kerül többe, és a Skoda számításai szerint nagyjából 36 000 kilométer alatt hozza vissza az árát. Ezután már könnyen kiszámolható, ki az, akinek megéri, kinek nem. Egy biztos, az Octavia, bár nem a legszebb és nem is a legjobb autó ma a piacon, árához képest nagyon nagy, praktikus, csöndes és kényelmes.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
