Már az eredeti-új Panda bemutatójakor is tudtuk, hogy lesz belőle összkerekes. A tavalyi frankurti kiálításon be is mutattak egy előzetes, enyhén túlmókásított szabadidő-változatot, de mindenki tudta, ez a Panda soha nem lesz olyan, mint a klasszikus kocka, akárhány kerekét hajtsák is meg.

A szolidabb, sima 4x4 dizájn szempontból nem igazán értékelhető, ugyanaz, mint a normál Panda. A 4x4 Climbing verziója viszont pontosan úgy néz ki, ahogy kell, nem hittem volna, hogy értelme lesz a Panda óvatoska formatervének, és valami átütőt is ki lehet belőle hozni, de szavamra, összejött.
4x4, idáig oké, de miféle 4x4? Az olasz szaklap, a Quattroruote néhány hónapja komoly cikket közölt arról, hogy a Fiat Magyarországon, Esztergomban gyártja majd a Fiat új, rejtélyes, összkerekes autóját. Ezt azóta is fáradhatatlanul cáfolja a Fiat, pedig nem volna mindegy, hogy a Panda 4x4 a csak exportra, Subaru Justy néven gyártott, Swift formájú kisautó hajtását kapná, vagy az Ignis 4x4-ét, mert a kettő közel sem ugyanaz. De végülis mindegy, az egyébként megbízható Quattroruote ezúttal ebben is tévedett - a cikk szerint egyébként Esztergom a nagy, sivár magyar alföldön található, és a városban nincs semmi látnivaló a Suzuki gyáron kívül.
Hogy visszatérjünk az ellenőrzött információk kisszerű világába, a Fiat Panda 4x4 Lengyelországban készül, hasonlóan a többi Pandához. A sajtóbemutatón pedig azt mondták a cég illetékesei, hogy a Panda 4x4 összkerékhajtása saját, négy éves fejlesztőmunkájuk eredménye. De legalább hagytak teret az egészséges misztikumnak: Fiat fejlesztés, és természetesen több mindenféle beszállító gondoskodik a rendszer elemeiről. Francia, olasz, szlovén és magyar újságírók egy emberként bólintottak sokat sejtve: valamit titkolnak, Subaru lesz ez!
Elég komolyan tesztelték. A Panda 4x4 végső erőpróbája a Himalájában volt, ahol Katmanduból indulva olyan helyeket jártak be vele, mint Kodari és Tingri, hogy végül 5000 méter fölött, a hegymászók alaptáborában vegyék le a tetőcsomagtartóról a lökhajtásos sárkányrepülőt, amivel a sofőr körbeautózta a Mount Everestet, 9000 méter magasban. A Panda 4x4-et tesztelték még a Kalahári-sivatagban, Lappföldön, és - nem tudom miért, talán a Clint Eastwood iránti rajongásból - a spanyolországi Arizonában, ahol Sergio Leone forgatott néhány spagetti-westernt, például kedvencemet, Egy maréknyi dollárért címmel: "Aki kiáll egy 45-össel egy puska ellen, az az ember halott ember." Eastwood persze kiállt, és egy kazánlemezzel a poncho alatt hülyét csinált az idősebbik Rojo fivérből.
Viszont az olaszokról tudjuk, hogy őrültek, hiszen két olasz Piaggio Apével ment Lisszabontól Pekingig, amikor az Ape olyan, hogy Veszprémtől Várpalotáig is megbolondul benne, aki még nem volt az. A Panda 4x4 tehát akár iszonyú autó is lehetne, de a dolog épp ellenkezőleg áll.
Nagy találmány a városi, optikailag terepjárósított kisautó. Ezek közül a Polo Fun tetszett, de azt két teljes centivel megemelték, és eleve rossz az alap Polo futóműve is. A Citroën C3-ból is csináltak effajta fél- vagy inkább negyedszerzetet, hiszen azzal is megmaradtak az optikai tuning szintjén, az elsőkerék meghajtással.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
