Nincs mese, megint egy lépés, az első próba jól sikerült. Eddig a Rio volt a hiányzó láncszem a koreai harcvonalban, de elérkezett az idő az általános csapáshoz. A forma nem rossz, a technikára nem lehet panasz, egyedül az árral lőhetnek mellé.
Annak idején csúnyán alakult a Rio bemutatkozása. Ismeretlen márka ismeretlen autója, gonosz áron. Az évek során javult a helyzet, de mi tagadás, nem sikerült népszerű autóvá válnia.
Unokabátyám a racionalitások embere. Matematika-fizika tanár,
igazán nem lepődtem meg, amikor a Kiát másik Kiára cserélte. Nem
hinném, hogy nála alaposabban bárki is utánaszámolt volna, mi az az
autó, ami egy tanár házaspárnak legjobban megfelel. Ráadásul az igények
nem voltak szerények: külföldi utak egy szerény lakókocsival. Emberek,
még egyszer nyomatékosítom: lakókocsit húz a Rióval. És ami a
legdurvább: az autó bevált.
"A Rio áttervezésével azon vásárlóink igényeinek szeretnénk megfelelni, akik többet várnak a Kiától" - jelentette ki Yong-Hwan Kim, a Kia Motors alelnöke és operatív igazgatója. A Sorento, a Sportage és az istenkirály Opirus után én is kíváncsian vártam, milyen lesz az új Rio. Az átalakulás drasztikus, a régi és az új köszönő viszonyban sincsenek.
Elölről a hűtőmaszk miatt egy kicsit mazdás, hátulról az ötajtós változatot az Astrához is hasonlíthatom. Nekem ez a hátsó lámpa jobban tetszik mint az Astráé, de hogy nekem mi tetszik, nem érdekes - általánosságban elmondható, hogy a forma jó irányba változott, aki látta, annak tetszett. Ebben a kategóriában a Swift is bizonyította, hogy a nép szereti a csomagtartós változatot, nem meglepő, hogy az ötajtóssal egy időben megjelent a négyajtós is.
Az adatok szerint az elődjénél magasabb (+50 mm) és szélesebb (+15 mm), viszont 250 mm-rel rövidebb az új ötajtós karosszéria. A tengelytáv ennek ellenére 90 milliméterrel nőtt, így a belső tágasabb lett.
Belül is óriási a változás, bár csodát nem láttam. Némi kárpit és sok műanyag. Az ülés kényelmes volt, és a vezető szerény karfát is kapott. Én teljesen hátratoltam, hogy a volán mögött hibátlanul terpeszkedhessek, és még úgy is befértem hátra. A középkonzol kicsit a vezető felé fordul, és jobbra dagad, így a jobb elsőn már nem olyan vidám a terpeszkedés.
Rakodóhely van bőséggel. Kedvencem a bögretartó volt, ami nem más, mint egy nagyobb pohártartó, csak van egy rés a bögre fülének. Ugyan ki foglalkozik manapság a piti pohártartókkal? A Kia úttörővé vált egy eddig megoldatlan problémában. Melyik európai autóban tudunk biztonságosan elhelyezni egy bögrét?
A műszerekről viszont inkább nem beszélek. Nekem ez a gyengém, szerintem nagyon fontos, mi van az orrunk előtt. Hát, az új Rión még lett volna vele egy negyedórás munka. Rettenetesen néznek ki a mutatók, pedig az elrendezéssel és a működéssel nincs baj. A kapcsolókat esetlegesen szórták szét, a középkonzolra csak az elakadásjelző és az ablakfűtés került. A fedélzeti komputer adatait - a Kiánál megszokott módon - a műszerfalon található TRIP feliratú gombbal csalogathatjuk ki. Most nem túl szerencsés helyre, a kormány mellé, takarásba került.
Szerintem a potenciális vevőknek
érdemes lesz okosan összeállítania a felszereltséget, mert az
apróságok jelentősen átformálják a belsőt. Az alapból bőrös,
digitklímás automatába szökve olyan volt, mintha más típusban ülnénk.
Az új Rio alatt elöl teljesen független McPherson-, hátul torziós tengelyel kombinált független felfüggesztést találunk. A négy tárcsát rásegítő fékezi. Az új fékrendszerrel a fékút 40 méter (100 km/h sebességről) - ez 1,4 méter javulás az előző Kia Rio modellhez képest. A sajtóanyag szerint a Nyugat-Európában forgalmazott Rio modellekben az ABS alapfelszereltség lesz, de a prezentáción úgy tűnt, mintha nálunk csak a legjobban felszerelt kapná. Az új Rio - a B szegmensben szokatlanul - kikapcsolható ESP-vel is rendelhető.
Első körben egy automata 1,6-ost próbáltunk. A DOHC motor
folyamatosan változtatható szelepvezérléssel (CVVT) rendelkezik, és 112
lóerőt kapunk tőle. Az automata négysebességes volt, és szépen
kapcsolt. Persze el lehet képzelni jobbat, de kategóriájában
tökéletesen megfelel. Az átlagfogyasztás a számítógép szerint 8 literre
jött ki, vegyes használatban.
Az 1,4 literes benzinmotort, ami elsőként az új Rióban mutatkozott be, sajnos nem tudtuk kipróbálni, de a szintén új CRDi dízelt kiharcoltuk. Az 1,5 literes, négyhengeres közös nyomócsöves befecskendezéses motort változó geometriájú turbó tölti. Ebben a kategóriában jelenleg vezet 110 lóerős teljesítményével, és a nyomatéka sem hangzik rosszul, 235 Nm 2000 ford/perc fordulatszámon, miközben a károsanyag-kibocsátása eleget tesz az Euro 4 környezetvédelmi előírásainak. A gyakorlatban szép dinamikus autózást tett lehetővé, és az utastérben alig hallani hangját.
Egészében elmondható hogy az új Rio meglepően csendes autó. Nincs nyöszörgés, rendesen, szépen összeszerelt jószág. A zajszigetelésre és a vibrációk kiküszöbölésére külön gondot fordítottak. Például az üreges szelvényekbe hangelnyelő habot sajtoltak, és egy darabból készült, hatrétegű szigetelést hoztak létre a szerelvényfal alatti válaszfalhoz, hogy leárnyékolják a belső teret a motortérben keletkező zajokról.
Minden erőfeszítés kárba vész viszont, ha a gumiválasztás nem megfelelő. A forgalomba kerülő autókon, sajnos, ugyanaz a HANKOOK gumi van, amivel most is próbáltuk. Nemcsak a menettulajdonságokat befolyásolja, hanem zajos is. Szerintem ez az autó jobb gumikat érdemelne.
Az új Rio modell Koreában, a Sohari összeszerelő üzemben készül, az árusítással összekötött bemutatóra Magyarországon szeptember elején kerül sor. Akkor derülnek ki az árak is. Annyit sikerült megtudni, hogy az induló ár kétmillió körül alakulna. Ha sikerül, most már biztosan tudom, mi lesz az unokabátyám következő autója.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
