- Az Év Autója blog
- Év Autója
- Mortefontaine
- toyota c-hr
- év autója
- ev autoja
- mortefontaine
- coty
- év autója 2017
Év Autója, Mortefontaine: Toyota C-HR, 2017.
Célegyenesben az Alfa Centauri versenyzője
A Prius 4 már önmagában is esélyes lett volna az Év Autója-címre, csak hát ahogy az kinéz... De mit szólnak egy Prius 4-hez, ami mutat is? Toyota C-HR - a verseny finisébe kanyarodva.
Mortefontaine - Az Év Autója
A mortefontaine-i CERAM-tesztpályán zajló rendezvényt nem az autógyárak, hanem az Év Autója zsűri szervezi, a gyártók csak az autókat hozzák el maguk. Itt, Párizstól nagyjából 40 kilométerre, február végén, a végső szavazás előtt bő egy héttel minden évben vezetjük az utolsó, vetélkedésben maradt hét típus variánsait.

Kedvencem belőle az egykettes négyhengeres, amelyik egészen fickós (már a bódé méretéhez képest), állítólag az orosz piacra készítenek majd belőle kétliteres, szívót is, de azok hátán labdába se rúgna a C-HR a 2017-es Év Autója díjért folytatott harcban.

Mert jó, jó ugyan a C-HR, felettébb csinos is, de ilyenekért emberemlékezet óta nem ítélték oda a díjat. Becsülöm azt is, ahogy megpróbáltak minden nehéz dolgot mélyre tenni a gépészetben, hogy stabil lehessen és ne kelljen túl kemény rugókat és keresztstabilizátorokat beletenni. Tényleg tűrhetően rugózik, legalább azt a gumilabdás, állandó pattogást nem érezni rajta, amit például a Peugeot 3008-asnál és egy csomó más SUV-nál igen. Puhának persze nem puha, de ennél jobbat csak a nagy, nehéz szabadidőautóktól várhatunk.

Szeretem a belső terét is, főleg az első ülések környékén, ahol a szokásos japán ergonómiát megtartva azért tudtak egy nagyon un-japán környezetet kialakítani. Ez sem lenne elég. Kicsit nézzék meg a rendkívül amatőr videómat (regel f9-től délután 4-ig van idő hét komplett autót megcsinálni, egy nagyrészt zárt helyen, ahová csak mi mehetünk be ilyenkor, tehát sem idő, sem csapat, sem felszerelés nincs), kicsit látszik körbejárva, milyen.
Korszakalkotás - ez a C-HR igazi fegyvere. Bár idén, amikor az Alfa épp egy sokkal nagyobb korszakváltást művel, miközben a Peugeot 3008 szintén korszakot vált, a Volvo az XC90 után az S/V90-nel a saját korszakváltása második lépését teszi meg, a Nissan - épp egy egyéni korszakváltás égisze alatt - a lehetetlent próbálja, nevezetesen egy kisautóba betömni mindent, amit egy nagyautó tud, s a Mercedes egy új korszakot nyit az E osztállyal, amely a világ első szériakocsijaként saját önvezető jogosítványt kapott Texasban - szóval idén nehéz lesz ez a korszakváltásos dolog.

De hiába veszi be nehezen a gyomrom még mindig a gyorsításra bömbölni kezdő hibridhajtást, a váltónélküliséget, illetve az akkuk és a két hajtómotor (villany és miatt) erősen megnövekedett tömeget, azért tudom, hogy a Toyota-féle, idén már 20 éve létező alternatíva a legzseniálisabb dízelkiváltó technika. Mindez egy olyan fasza kis dobozba betéve, mint a C-HR-é - ha valami, akkor ez az autó méltán van itt, az utolsó hét, díjra esélyes induló között, az Év Autója-csapat mortefontaine-i tesztjén.
Hogy emlékezzenek, a következő hét autó maradt fenn a rostán, ezek közül lesz az egyik a 2017-es Év Autója, az eredmény a jövő utáni héten, március 6-án, hétfő délután háromkor, a Genfi Autószalon előestéjén derül ki:
- Alfa Romeo Giulia
- Citroen C3
- Mercedes-Benz E osztály
- Nissan Micra
- Peugeot 3008
- Toyota C-HR
- Volvo S90/V90

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
