- Az Év Autója blog
- Év Autója
- Mortefontaine
- toyota c-hr
- év autója
- ev autoja
- mortefontaine
- coty
- év autója 2017
Év Autója, Mortefontaine: Toyota C-HR, 2017.
Célegyenesben az Alfa Centauri versenyzője
A Prius 4 már önmagában is esélyes lett volna az Év Autója-címre, csak hát ahogy az kinéz... De mit szólnak egy Prius 4-hez, ami mutat is? Toyota C-HR - a verseny finisébe kanyarodva.
Mortefontaine - Az Év Autója
A mortefontaine-i CERAM-tesztpályán zajló rendezvényt nem az autógyárak, hanem az Év Autója zsűri szervezi, a gyártók csak az autókat hozzák el maguk. Itt, Párizstól nagyjából 40 kilométerre, február végén, a végső szavazás előtt bő egy héttel minden évben vezetjük az utolsó, vetélkedésben maradt hét típus variánsait.
Kedvencem belőle az egykettes négyhengeres, amelyik egészen fickós (már a bódé méretéhez képest), állítólag az orosz piacra készítenek majd belőle kétliteres, szívót is, de azok hátán labdába se rúgna a C-HR a 2017-es Év Autója díjért folytatott harcban.
Mert jó, jó ugyan a C-HR, felettébb csinos is, de ilyenekért emberemlékezet óta nem ítélték oda a díjat. Becsülöm azt is, ahogy megpróbáltak minden nehéz dolgot mélyre tenni a gépészetben, hogy stabil lehessen és ne kelljen túl kemény rugókat és keresztstabilizátorokat beletenni. Tényleg tűrhetően rugózik, legalább azt a gumilabdás, állandó pattogást nem érezni rajta, amit például a Peugeot 3008-asnál és egy csomó más SUV-nál igen. Puhának persze nem puha, de ennél jobbat csak a nagy, nehéz szabadidőautóktól várhatunk.
Szeretem a belső terét is, főleg az első ülések környékén, ahol a szokásos japán ergonómiát megtartva azért tudtak egy nagyon un-japán környezetet kialakítani. Ez sem lenne elég. Kicsit nézzék meg a rendkívül amatőr videómat (regel f9-től délután 4-ig van idő hét komplett autót megcsinálni, egy nagyrészt zárt helyen, ahová csak mi mehetünk be ilyenkor, tehát sem idő, sem csapat, sem felszerelés nincs), kicsit látszik körbejárva, milyen.
Korszakalkotás - ez a C-HR igazi fegyvere. Bár idén, amikor az Alfa épp egy sokkal nagyobb korszakváltást művel, miközben a Peugeot 3008 szintén korszakot vált, a Volvo az XC90 után az S/V90-nel a saját korszakváltása második lépését teszi meg, a Nissan - épp egy egyéni korszakváltás égisze alatt - a lehetetlent próbálja, nevezetesen egy kisautóba betömni mindent, amit egy nagyautó tud, s a Mercedes egy új korszakot nyit az E osztállyal, amely a világ első szériakocsijaként saját önvezető jogosítványt kapott Texasban - szóval idén nehéz lesz ez a korszakváltásos dolog.
De hiába veszi be nehezen a gyomrom még mindig a gyorsításra bömbölni kezdő hibridhajtást, a váltónélküliséget, illetve az akkuk és a két hajtómotor (villany és miatt) erősen megnövekedett tömeget, azért tudom, hogy a Toyota-féle, idén már 20 éve létező alternatíva a legzseniálisabb dízelkiváltó technika. Mindez egy olyan fasza kis dobozba betéve, mint a C-HR-é - ha valami, akkor ez az autó méltán van itt, az utolsó hét, díjra esélyes induló között, az Év Autója-csapat mortefontaine-i tesztjén.
Hogy emlékezzenek, a következő hét autó maradt fenn a rostán, ezek közül lesz az egyik a 2017-es Év Autója, az eredmény a jövő utáni héten, március 6-án, hétfő délután háromkor, a Genfi Autószalon előestéjén derül ki:
- Alfa Romeo Giulia
- Citroen C3
- Mercedes-Benz E osztály
- Nissan Micra
- Peugeot 3008
- Toyota C-HR
- Volvo S90/V90