Pályanapi valóság, mindenkinek

2012. március 20., 18:14 Módosítva: 2015.07.31 15:05
81 hozzászólás
DSC 1195

Eljönnek, nemjönnekel, eljönnek, nemjönnekel. Baja esik valakinek-nem lesz semmi baj. De-de, egy telepi hülyegyerek magára borítja a kavicságyat, összeroskad a tető és meghal. Ugyan, felnőtt emberek, csak tudnak annyi felelősséget vállalni, és a tempó sem lesz akkora. De gyors a pálya, nagyon... Na és, biztonságos, amennyire csak lehet, a kavicságy nem ereszt. De nem fognak eljönni! De eljönnek, jó hely, nem kerül sokba. És ha esik? És ha nem? Megtartjuk, mindenképpen.

Azt hittem, szétrobban a fejem a feszültségtől. Szerda van, itt rohadok a világ vége mögött két sarokkal, valahol egy francia sziklaplatón, Papp Tibi már húzza a lóbőrt, én szopok a szakadozó nettel, nézem, ahogy a képek bitenként távoznak az e-mail fiókomból. Csigalassúsággal telnek a percek, a genfi tudósítás elindult Budapest felé.

81 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Heti merítés

2012. március 18., 07:55 Módosítva: 2015.07.31 15:05
25 hozzászólás

Hilda az állólámpás

Szép, méltóságteljes, elegáns. És a saját korában modern és nagyon jó autó volt. Voltak komoly luxusváltozatai, de inkább olyan középkategória volt, nagyon jó minőségbe

Mintha a kedvesed búgna a füledbe szerelmes suttogó dallamokat.

58214

Franciaországban akadtam rá.Teljesen véletlenül.Egy zárt garázsban pihent 14 évet.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ponton – lassan már aranyból

2012. március 18., 07:50 Módosítva: 2015.07.31 15:05
2
216 hozzászólás

 

Menj innen, te troll

Tudom, mi lesz az első kérdés azoktól, akik végigkövették az idén már ötvenedik évét taposó, majdnem napra pontosan két évvel ezelőtt Svédországból behozott öreg Mercim sorsát: készen van-e már végre a fényezés? 

Most már rajta van a spritzfüller
216 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Porcosodás Genfben

2012. március 14., 14:30 Módosítva: 2015.07.31 15:05
56 hozzászólás


Egy ilyen autószalon - azon felül, hogy fárasztó és melós hely az újságírónak - azért sok szempontból iszonyún hasznos.

Először is temérdek - máshol nem hallott - információt szedhet össze, érdekes és fontos emberekkel beszélgethet egy-egy márka jövőjéről, az új típusokról. Leolvashatja arcukról a lelkesedést vagy éppen rezignáltságot, kicsit a lelke mélyére lát minden gyártónak. Mert a csillogó máz alatt ott az igazság. Mindig.

És hiszik vagy sem, sokat elmondanak a lányok is, akik ott pucsítanak, parádéznak vagy éppen paksamétával a hónuk alatt rohangásznak minden stand körül. Olaszok? Pazar. Franciák? Visszafogott. Japánok? Hűvösek, ahogy a németek is. De nézzék csak meg önök is a képeket, melyeket Papp Tibi következetesen készített, míg én csípőből tüzeltem mindenre, ami mozgott. Pincérnő, vendég, operatőr és csodababa Giugárónál, van itt minden.

A benzintyúkok még mindig ennivalók, jó étvágyat!

Papp Tibi résen volt
56 hozzászólás

WTCC, Monza. Belülről

2012. március 13., 10:31 Módosítva: 2015.07.31 15:05
22 hozzászólás

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról.

Ezt látni kell! - a nagyjából 35-ször átvariált, szinte sosem végleges FIA WTCC (Túraautó-Világbajnokság) 2012-es versenynaptárának első állomása Monza és ez a gondolat nem kevés magyar szurkolónak jutott azonnal eszébe. A verseny szombati programján kis túlzással több magyar szót lehetett hallani a paddockban, mint bármilyen más nyelvet, A Zengő Motorsport csapatruhája dominált ezen a napon. Nem volt éppen rossz érzés, na!

 

IMG 2673
22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A TC valaha volt legjobb napja

2012. március 12., 17:38 Módosítva: 2015.07.31 15:05
124 hozzászólás

Slovakiaring, Dunaszerdahely, TC-pályanap. Közel hat kilométernyi pálya, hajtűk, dombok, húzós, hosszú ívek, három hosszú egyenes, a célnál konkrétan hosszabban, mint a Hungaroningen. Profi pálya, profi időjárás, profi szervezés - utóbbiért ezredszer is óriási köszönet a Slovakiaring fenntartóinak, ezt úgy mondják jobb helyeken: a seggünk alá volt tolva minden.

124 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Utolsó figyelmeztetés: Holnap Totalcar pályanap!

2012. március 9., 16:24 Módosítva: 2015.07.31 15:05
43 hozzászólás

A Lotus is blamával kezdi az első tesztnapot, nem lehet ez másképp nálunk sem - állt mellettem még egy perce Karotta, akinek a téli álomból felébresztett Hacsiján stabil az alapjárat, csak éppen 2500. Sipos úr Sierrája már néhány napja Merci-rugókön ül, de a Slovakiaring Napóleonja péntek délután még a futóművesnél prütyköli a rezet, mert lenne mit reszelni a szettingen. Ja, és most éppen fékje sincs, de a szervizálláson, ahol felemelhetné az autót, éppen egy szétszedett, kuplungra váró Renault hever. Kopasz barátunk üzemanyag-ellátási gondokkal küzd a BMW-jén (hárompercenként felszív egy adag rozsdagátló-alapozót a frissen kijavított tankból), talán szombat hajnalra úrrá lesz rajta. Szokásos hajrá az évadnyitó előtt, business as usual, nincs itt semmi látnivaló.

visual small

Pista már a helyszínen van, lezsírozott minden részletet, hogy holnap reggel kilenckor az összes érkező nevezése gördülékenyen menjen. Nyomatékosan kér mindenkit, aki menni szeretne holnap a Slovakiaringen, érjen oda kilencre, és ami még fontosabb: legyen vonószem az autóján, mert anélkül nem engedik fel a pályára. Ugyanis nincs menekvés a kavicságyból egy esetleges kicsúszás után, ha hiányzik a vontatókötél rögzítési pontja.

DS9 1608

A legegyszerűbb út Győr felől a Vámosszabadi határátkelőn keresztül vezet Dunaszerdahely felé. Pozsony irányába kell tartani, és figyelni az Automotodrom táblákat. Dióspatonyban ki van táblázva a Slovakiaring, nehéz elvéteni. Útdíjmatrica nem kell a pályához vezető útszakaszra, viszont úgynevezett fokozott rendőri jelenlétre kell számítani, mivel választások lesznek holnap.

Szeretettel és széles pályával várunk mindenkit, pilótát és nézőt. Utolsó támpontként álljanak itt még egyszer utoljára a koordináták és a térkép, hogy senki se tévedjen el.

GPS: 48° 3'14.00" - 17° 34'14.87"

 

 

43 hozzászólás

Totalcar Pályanap - friss infók

2012. március 6., 12:04 Módosítva: 2015.07.31 15:05
9 hozzászólás


Friss infókat kaptunk a Slovakiaringről a hétvégi pályanappal kapcsolatban. A hírek ráadásul - a szokásostól eltérően - jók. Először is olcsóbb lett a box-bérlet, 75 euró helyett már 60-ért ki lehet bérelni egy zárt helyet a gumiknak-felniknek-egyéb cuccoknak. Ha többen összeállnak, akkor máris megoldódott a tárolás kérdése. És ez az áfás ár!

Olcsóbb lett a transzponder bérlés is. Mindössze 5 euróért rögzítik a szektor- és köridőket, ezeket azonnal kézhez is kaphatják.

Na, alakul ez, szombat reggel találkozunk! És akik átutalással fizettek, azok okvetlenül hozzák el magukkal az átutalásról szóló bizonylatot!

9 hozzászólás

Ezért pokol ez - a grafomán szerelő újabb kalandjai

2012. március 3., 08:39 Módosítva: 2015.07.31 15:05
127 hozzászólás

Szűnni nem akaró szeretettel köszöntünk mindenkit, hosszú kihagyás után ismét kapcsoljuk a gépházat.

Először is egy szolgálati közleménnyel szeretném kezdeni. A fék jó. Biztosan, véglegesen, nagyon. Nem ereszt, nem szivárog, nem nyúlik a pedál, a fék harap, adagolható, hatásos. Tehát ezúton szeretném megnyugtatni a kedves ügyfelet, - továbbá a tisztelt egybegyűlteket - hogy nem fog padlóra eső fékpedál miatt csillogó szemű, ártatlan óvodáscsoportokat halomra gyilkolni.

És akkor egy kicsit bővebben.

Puma a tréleren

Mivel a múltkor már annyit játszottunk a fékcsövekkel, hogy túl rövidek lettek, emiatt aztán csúnyák is, így aztán újragyártottuk az összes csövet, felhasználván az átélt kínok minden tapasztalatát. Szépen alakra hajtottuk, betekertünk mindent ahova kell, és elsőre lelégtelenítettük a féket, problémamentesen. Nem sokkal később a tesztkör is megvolt a futóműbeállításról visszafelé, szerintem kiváló. Európai autókhoz szokott lábamnak ugyan még mindig elég harapós, de mindenképpen jobban adagolható mint azelőtt, ráadásul igen hatékony is.
Tehát fék: pipa
 

127 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra

2012. március 1., 06:00 Módosítva: 2015.07.31 15:05
117 hozzászólás

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg Chevrolet pickup és egy Opel Ascona raliautó közé állítva, néhány szalámis szendvics társaságában ott várakozott a legelső magyar Astra. A közlekedési múzeumban rendezett before party után azért küldték ide, hogy szakszerűen felkészítsék az újraindításra. Jobb kezekbe mondjuk nem is adhatták volna, hiszen Gaál Józsi nem csak egy szimpla autókereskedő. Aki korábban érdeklődött az autóversenyzés iránt, vagy esetleg veteránozással foglalkozik, az mind ismeri és orákulumként tekint rá; műhelye, mint egy műtő, sztorijai kifogyhatatlanok.

Dános András és Gaál József az indítás előtt. Nyugodtnak tűnnek, pedig kapták az ívet, hogy be fog-e indulni az autó. Beindult

Józsi feladata volt, hogy a húsz éve álló autót újra üzemképes, indítható állapotba hozza, mert az a március 13-i évfordulón saját kerekein fog legurulni születése színhelyére, Szentgotthárdra.

117 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha leesik a hó, mindenki keresztbeáll

2012. február 28., 17:10 Módosítva: 2015.07.31 15:05
129 hozzászólás

A hóesést lehet szeretni, meg nem szeretni. Akinek nem kell eltakarítani, vagy nem töri össze miatta magát, esetleg kocsiját, az általában szereti, hiszen szép látvány, mennyei nyugalom lesz úrrá mindenen, hiszen elnyeli a hangokat, minden lelassul, az autók is csak vánszorognak, és a sok szemetet meg rondaságot is eltakarja.
 

129 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hójáró buszokat vesz a BKV

2012. február 28., 10:13 Módosítva: 2015.07.31 15:05
56 hozzászólás


A kialakult hóhelyzetre való tekintettel gyorsbeszerzési eljárás keretén belül 14 új buszt vásárol a BKV - adta hírül a Nemzeti Álhírügynökség.

- Az Ohio állam-beli Circleville-ben székelő Patrick Enterprises buszainak köszönhetően nem ér minket többé felkészületlenül a minden évben beköszöntő havas időjárás, ráadásul utasok ezreit fordítják ismét a tömegközlekedés felé. A cég remek referenciákkal rendelkezik, ők építették a Grave Diggert is. - nyilatkozta a főpolgármester.

Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár kacér kacsintás kíséretében mondott köszönetet, majd megjegyezte, hogy mostantól a hóhelyzet sem befolyásolja a közoktatást, hiszen ilyen buszokkal minden időjárási körülmény között elérhetik iskoláikat a diákok. Ráadásul a hosszabb menetidőre való tekintettel a BKV-val közösen rendszeresítik azt a tízórai-csomagot, melyet minden - alsó tagozatos - kisdiák az ülésén talál. A Parlament a héten tárgyalja az ún. Hagyó-dobozok kalóriatartalmát és összetételét.

A darabonként 100 ezer dollárba kerülő buszok ára ugyan magasabb a 10 éves, 550 ezer kilométert futott, levedlett Mercedes-buszok 65 500 eurós árához képes, a gyártó viszont teljes körű garanciát vállal, fenntartási költségei alacsonyabbak, valamint értékvesztésük sem jelentős.

56 hozzászólás

Ne vedd el a gázt, dobbants nagyot, rajzolj szépet!

2012. február 27., 18:10 Módosítva: 2015.07.31 15:05
16 hozzászólás


Sok tehetésges filmes csapat dolgozik idehaza, erről már mindenki megbizonyosodhatott, aki látott már párat mondjuk az OMGVisuals filmjeiből (ők állnak az új TCTV kamerái mögött is). Egy ilyen remek kis csapat a Keyframe is, akik ráadásul szeretik a ralit is és ha már ott voltak az idei Svéd Ralin, hát összehoztak egy remek kisfilmet a versenyről, melyet a Lattvala-Anttila kettős nyert a Fiesta WRC-vel.

Szemgúvasztó tempó, iszonyatos ugrások és fák mindenütt. Jó szórakozást!

16 hozzászólás

300 SL Kézikönyv

2012. február 26., 17:57 Módosítva: 2015.07.31 15:05
32 hozzászólás

Tegye fel a kezét, aki tudja az öreg sirályszárnyas váltókiosztását? És azt, hogy mennyiből lehetne 450 forintos benzinár mellett teletankolni? Milyen olaj kell bele? Vagy azt, hogy mit kellett ellenőrizni az első 500, 2000, és 4000 kilométer után?

Tessék lapozni! Klikkre egész képernyős lesz, és tovább is lehet nagyítani.  
 

 

5-700 ezer Euróért már egész jókat lehet venni a hozzávaló autóból.

Itt találtuk

32 hozzászólás

Kombi nélkül. Tovább

2012. február 26., 07:00 Módosítva: 2015.07.31 15:05
342 hozzászólás


 

Eladtam hát.

Utoljára áll a házunk előtt Era

Vegyes érzés ez. Ellöktem magamtól egy hű barátot, meg ott van a sok munka, a sok idő, a sok pénz is, amit beleöltem. De volt három jó évünk együtt, lehúztuk huszonkétezer kilométer jobbik felét – ami a tipikus autósújság-író mércéjével csillagászati táv, hiszen közülünk talán többen nem tartanak autót, mint igen. De ha van is valakinek kocsija ilyen munka mellett, azt jellemzően kiegészítő, helyi üzemre használja, akkor, ha épp nincs tesztautó. És van még egy olyan érzésem is, hogy nagyon kevés 25 év és félmillió kilométer feletti járművet vetnek be mifelénk a havi egy márkatalálkozós, néhanapján egy-egy nagyiékhoz menős használatnál többre. Büszke vagyok Erára, rendes társ volt.

342 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Totalcar Trackday 2012 (Megtelt!)

2012. február 23., 14:00 Módosítva: 2015.07.31 15:05
245 hozzászólás
visual small
 

Felhívásunk kérdezz-felelek-posztja.

UPDATE: A nagy érdeklődésre való tekintettel gyorsan megtudtuk a bérsisak, transzponder (köridő méréshez) és a komplett box bérleti díját, íme:         Bukósisak – kb. 25-30 darab áll a rendelkezésre, bérlés: 10 € (+ kaució: személyi igazolvány pl.), maszk: 2 €, Box: 75 € / nap, transzponder: 15 € / nap

Persze nem kizárt, hogy többen használnak egy sisakot, ez megoldható, ha nem ugyanabban a csoportban vannak.

UPDATE2: A gyorsabb, áttekinthetőbb lebonyolítás érdekében (valamint a jelentkezők magas száma miatt) úgy döntöttünk, hogy az egyes meneteket nem 7 körben, hanem 20 percben maximalizáljuk. Így mindenki jobban jár. Köszönjük!

UPDATE 3: Többen kérdezték, mi a helyzet a biztosítással. A jelenlegi állás szerint ún. kiegészítő biztosítást az autó KGFB-biztosító társaságánál lehet kötni, az ár változó, de maximum pár ezer forintból megúszható.

MEGTELT! De nézőként is szívesen látunk mindenkit. Az ő számukra a belépés ingyenes.

FRISS: Hamarosan érkezik a sokak számára már jól ismert felelősségvállalási nyilatkozat magyar nyelven. Minden érintettnek továbbküldjük, valamint körbejárjuk a biztosítás kérdést. A Hungaroring szabályzata azonban sokat mond, így működik ez nagyjából mindenütt. Aki a pályára hajt, az lényegében csak magára számíthat, attól függetlenül, ki okozta a kárt:

...a versenypályán bekövetkezett esetleges balesetek megítélésénél nem a közúti közlekedésre vonatkozó szabályok, hanem az FIA sportszabályai az irányadók. (Kivételes esetektől eltekintve, az ütközéseket általában „szokásos versenybalesetnek” minősíti.)

Addig is angolul tudók itt elolvashatják, letölthetik, németül tudók pedig itt. Ha ezt kinyomtatva, megértve és aláírva magukkal hozzák, elfogadjuk ezt is, nem muszáj megvárni a magyart.

245 hozzászólás

Nepperlecke, 1.rész

2012. február 22., 17:20 Módosítva: 2015.07.31 15:05
161 hozzászólás


Legyen ön is gátlástalan nepper, pár apró lépésben:
1. szerezzen be külföldön egy közepesen lepusztult SL500-ast
2. ideiglenes német rendszámmal és biztosítással hozza be az országba
3. tekertesse meg az órát egy profival, hadd szóljon
4. locsolja le szilikonnal, takarítsa ki
5. szerezzen be egy biankó szervizkönyvet, gyártson tetszőleges német pecsétet, üsse végig
6. helyezze forgalomba
7. kaszáljon és röhögjön a markába

Hogyan ne legyen sikeres biankó-szervizkönyvvel kereskedő:
1. ne hirdesse nyilvánosan, még akkor sem, ha bizonyos országokban bárki legálisan hozzájuk juthat (bár idehaza üreset nemigen ad ki senki, azok az idők már rég elmúltak)
2. ne bízzon abban, hogy a jóhiszeműséget maradéktalanul bárki is elhiszi az Óratekerők Köztársaságában

(A hirdetés mellett automatikusan elhelyezett Pappas-reklám priceless!)

A rossz hír az, hogy addig, amíg az autó előéletére vonatkozó információk (a személyiségi jogokra hivatkozva) nem hozzáférhetőek a tulajdonosok számára (bár van kereskedő, amelyik ezt bevállalja és olyan is, ahol némi baksisért lehetséges), addig a trükközést teljesen kiirtani nem lehet.

És hogy miért van ez és hogyan működik? Itt elolvashatja.

161 hozzászólás

Videón az új X5 és nem ez az érdekes

2012. február 19., 14:20 Módosítva: 2015.07.31 15:05
94 hozzászólás


...hanem ami 1:50 és 2:10 között a háttérben fordul. (videó: motorauthority.com)

Mert az bizony az i8, amely piszok jól néz ki. Persze a tanulmányautóhoz képest megváltozott, nem is keveset, de BMW-nek lambó-gullwing hibridajtó még nem állt ilyen jól. Kérjük.

94 hozzászólás

Ezt kapd ki, Opel Magyarország!

2012. február 17., 17:42 Módosítva: 2015.07.31 15:05
161 hozzászólás

Na jó-jó, idén 20 éves idehaza az Opel Astra, körbe is haknizta a hírrel az Opel az egész hazai sajtót, rendezvények tömegén szerepeltetik az alig 18 kilométert futott fehér ötajtóst és nem árulok el nagy titkot azzal, hogy mi is kipróbáljuk majd. Persze csak csipkelődünk, valójában nagyon is örülünk annak, hogy lett egy ilyen gyár Magyarországon és mind a mai napig munkát ad x ezer embernek.

De azért tudunk mi ennél különbet is. Mert az, hogy az Opel Magyarországnál megvan az első - hazai gyártású - Astra, azért nem olyan nagy dolog. Mindenki ismeri már.

Na de tudjuk egyáltalán, melyik a legtöbbet futott? A legerősebb vagy legszakadtabb? A legdrágább F Astra? Na ugye! Lehet, olyan csodák és sztorik lapulnak itt a szürke hétköznapok unalma alatt, hogy el sem hinnénk. Ezért úgy döntöttünk, mi is megindítjuk a magunk kis F Astra-invázióját és megmutatjuk, hogy nem csak 18 kilométeres hatchbackből áll a világ.


Éppen ezért nagy keresésbe fogunk, bízva a közösség erejében, melyben eddig sem kellett csalódnunk. KERESSÜK:

- Magyarország bizonyítottan legmagasabb futásteljesítményű F Astráját.
- az ország legtöbb pénzből készült tuning F Astráját
- a legerősebb F Astrát
- és a legolcsóbban vásárolt, forgalmival rendelkező ill. legszakadtabb, még forgalomképes F Astráját is

Ha ön, vagy bármelyik ismerőse rendelkezik olyan Astrával, amely jó eséllyel szerepelhet a fent említett -leg kategóriák közül bármelyikben, akkor ne legyen rest, írjon erre az e-mailcímre, mellékeljen fotót (ha lehetséges) és egy rövid leírást. Kiírásunk április 15-ig érvényes, minden kiválasztott autót bemutatunk és tulajdonosaikra is vár egy-két meglepetés az Opel Magyarországnak köszönhetően.

Na gyerünk Opelesek, elő a cuccal, remek móka lesz!

161 hozzászólás

Akcióban a szőke autóromboló

2012. február 17., 11:43 Módosítva: 2015.07.31 15:05
75 hozzászólás

Már maga a filmre vett előzési manőver is megérne egy misét: forgalomtól elzárt területen át, kanyarban bukkan fel a fekete Mazda, majd belassít, és összetöri saját magát a kiszámíthatóan mozgó öreg vason. Nem ismerjük túl közelről az orosz közlekedési kultúrát, de ilyesmiért mifelénk már önmagában pofon járna, vagy legalábbis kollektív megvetés.

Ehhez képest az autóból kiugró mázsás csodafegyver agresszív fellépése több mint meglepő. A küzdőtechnikán persze még lenne mit csiszolni, de az úrilányos ruhaigazítás 27 másodpercnél hibátlan. Arra nyilván nem gondolt a szőke bombázó, hogy meg is örökítik tombolás közben, de jól van ez így: kell egy kis vidámság a letargikus télben.
 

75 hozzászólás

Ha nem tudod eladni az autódat...

2012. február 15., 16:59 Módosítva: 2015.07.31 15:05
193 hozzászólás
fiatal1

...itt, hirdesd meg máshol! A csodás helyen ripsz-ropsz fiatalodik egy kicsit, nyilván óracsoportot kellett cserélni időközben. Az új tulajdonos mindenképpen jelentkezzen, kíváncsiak vagyunk a magyarázatra.

 

fiatal2
193 hozzászólás

Szokásostól Eltérő Hiéna!

2012. február 15., 14:00 Módosítva: 2015.07.31 15:05
36 hozzászólás


Bizony, a cím nem véletlen, hiszen ezúttal - amellett, hogy természetesen koncot lehet zsákmányolni - még egy kicsit be is segítünk egy leendő szakembernek. Péter a DE AGTC GVK III. évf. Ph.D. hallgatója. Kutatásának témája a hazai első generációs bioüzemanyagok gazdasági, illetve társadalmi megítélése és nem hinném, hogy van a Totalcar olvasóinál hozzáértőbb és a kérdésben kompetensebb célcsoport.

Hiszen köztünk mindenkinek van valamilyen véleménye a dologról, közvetve vagy közvetlenül pedig rengetegen találkoztak már a - talán - jövő üzemanyagával. Mi természetesen szívesen segítünk Péternek, sosem lehet tudni, egyszer talán neki köszönhetjük majd, hogy 60-70 év múlva is be tudjuk röffenteni az unokák kedvéért a garázsban őrzött belső égésű veteránt.

Azok között, akik a linken található kérdőív kitöltésekor megadják kommenteléshez használt nicknevüket, Péter kisorsol egy remek kis traktor-modellt, ezzel mondjuk egy virágcserépnyi kukoricát már meg lehet művelni. Gyerünk Hiénák, előre a jövőért!

36 hozzászólás

Napi veterán. Ismerős a név?

2012. február 15., 08:00 Módosítva: 2015.07.31 15:05
77 hozzászólás

Csikorgó fagy, a leheletünk mázsás lufitömbként fagy a szánkra, majd hangos reccsenéssel minduntalan letörik. Elfagyott láb a bakancsban, negyvennégy réteg ruha, és a Madarász Viktor utcai kórház buszmegállója előtt feltűnik valami fura. Valami házi tákolmány, ilyen bódé volt a nagyanyámék szomszédjában a csirkeól mellett. Turkálás a Nikon után, csak kapcsoljon be ebben a hidegben, remélem, autofókuszon van, remélem, P-n van, remélem, exponál. Csattan, lett valami kép.

Csak ez a hullámlemez bódé, hát ez bizony gurul. Az úton, rajta, e.

Egy Citroen HY, illetve azoknak, akik még emlékeznek rá: a Gázművek-Citroen. Legalább negyvenegynéhány éves, ha egyenesen nem ötven. Utoljára tíz éve, Érden, egy kertben láttam ilyen autót, lakóautónak átépítve, de akkor már forgalomból kivonva. Jegyzem meg, az is intenzíven idézte a gyerekkori csirkeólmelléki kalyiba-emléket.

Igen ám, de ez itt megy, szemlátomást kicsattan az egészségtől, hiszen a legnagyobb forgalomban veret déli tizenkettőkor a csúcsforgalmak legcsúcsabbikában a mínusz végtelen fokban. És ott van rajta a felirat: Nobilis. Ismerős név, márhogy így a cégcsoporton belül, nekünk biztosan. Budapest, Nobilis, egy német rendszám és a februári Szibéria a Váci úton. Érdekes a kombináció, szürreális a látvány, gyanúsak az egybeesések. De mit keres ez itt? Ha ez az a Nobilis, akire (pontosabban amire) gondolok, akkor egyszerűen nem értem - miért pont ez az autó?

Lehet, hogy valamit ki tudunk nyomozni a vállalati szálak mentén. Mihelyt akad hal a horogra, jelentkezünk.

77 hozzászólás

Megyen a hegyen a förgeteg

2012. február 14., 14:51 Módosítva: 2015.07.31 15:05
75 hozzászólás


Ahogy Kazal László örökzöld slágere mondja: Megyen a hegyen a turista és meggörnyedve cipeli a cókmókját... nos, ezen a hegyen tényleg turisták ezek a gépek, de hogy meggörnyedve cipelnék a cókmókjukat? Nem úgy tűnik.

Életem meghatározó élményét köszönhetem nekik - melyet még a hazafelé lerobbanó Scénic sem tudott tönkretenni - és csak remélni tudom, hogy egyszer ismét győz a józan ész és újra lesz verseny idehaza. Mert ha ezeket odateszik, akkor ezek oda vannak téve, mint azt a mellékelt videó is mutatja. Svájcból. Azért annak örülök, hogy nem Visegrádra járnak edzeni. Pocsék érzés lehet, amikor szemből felbukkan egy ilyen, keresztben.

75 hozzászólás

Motordoki titkai

2012. február 13., 13:52 Módosítva: 2015.07.31 15:05
63 hozzászólás


Egyik este rövid e-mail landolt a szerkesztőségi listán. Göbölyös dokitól jött, ez állt benne:

Pornóújság helyett most ezt nézegetem. Fantasztikus szép az autó és jó a kép.
GZs.

63 hozzászólás