Koros vasak ralija. Saját bőrön

2010. május 8., 08:32 Módosítva: 2015.07.31 15:38
102 hozzászólás

 

Április köztudottan a bolondok hónapja, így hát nem csoda, hogy pár – autóbuzériával kellően megfertőzött – ember úgy döntött, éjjeli átlagtartó versenyt szervez április 30. és május 1. között.

Vélemények az azonos című írásunkról.

102 hozzászólás

Már megy hozzá a rózsaszín ing is

2010. május 5., 09:50 Módosítva: 2015.07.31 15:38
183 hozzászólás

 

Ez egy Škoda, és tízmillió az ára. Tudják mit? Minden fillérét megéri

Vélemények az azonos című írásunkról.

183 hozzászólás

Budai polgár rohadj meg

2010. május 5., 09:05 Módosítva: 2015.07.31 15:38
862 hozzászólás

 

budaine

Szar önti el az agyamat, ha rá gondolok, kötélen lógva szeretném látni azokat, akik ezt így kihozták.

Vélemények az azonos című írásunkról.

862 hozzászólás

Az elfogott levél esete a hét kommentjével

2010. május 3., 17:22 Módosítva: 2015.07.31 15:38
129 hozzászólás


Tegnap, azaz vasárnap dobta be Csikós a szerkesztőségi levlistára egyik hű olvasónk kommentjét. Aztán dagadt a levelezés, gyűltek a hozzászólások, míg végül egy abszolút - a Totalcarra jellemző - belső levélváltás alakult ki belőle motorokkal, autókkal. Tanulságos kis belterj, fogadják szeretettel (külön figyelmet érdemel, hogy a motoros-szekció azonnal képes egymást túllicitálni). Ha van rá igény, néhanapján összeütünk még ehhez hasonló posztokat:

2010. május 2. 17:08 Csikós Zsolt írta,
:

Egy mai komment :-)
Asimovunk szült.

-------- Eredeti üzenet --------
Tárgy:  [Belsőség] Új komment érkezett a "Muszáj-e minden öreg verdát megmenteni?" című bejegyzésedhez
Dátum: Sun, 2 May 2010 11:34:36 +0200
Feladó: dr.oid
Címzett: Csikós Zsolt

Bejegyzés:
http://belsoseg.blog.hu/2010/04/28/muszaj_e_minden_oreg_verdat_megmenteni
Szerző: dr.oid
Komment:
http://belsoseg.blog.hu/2010/0/28/muszaj_e_minden_oreg_verdat_megmenteni/fullcommentlist/1#c9671398

Bőven elmúlt nyolcvan. Kati is. Az egyik gyerek hajtóműmérnök lett a NASA-nál a másik a Mars program repülésirányitó szoftverein dolgozik. Ezt a programot még Obama indította 2010-ben. Mindketten családosok, szépek az unokák. Fejét vakarta, maradék fehér haja felett világított a fejbőre. Fiatalosan mozgott, bár néha fájtak a térdei a sok esztelen motorozás mellékhatásaként.
-Garázs - közölte az utálatos műanyagautóval Lizával (nevet azért kapott szegényke). Liza 45 fokot elfordítva pozícióba állította a vezetőülést, becsukta az ajtót, ráadta és rögzítette az övet. Alig hallhatóan beindult villanymotorjai pillanatok alatt felgyorsították.
- Menjünk te kurva, te műanyag dög!-türelmetlenkedett az Öreg. Liza szépen váltotta a sávokat, gyorsított, fékezett, tökéletesen fölvette a forgalom ritmusát, hibátlanul elnavigált az M0 szupersztrádáig, hogy onnan továbbjussanak az úticél felé. A kis szögletes kormánykerék magától forgott, a színes holokijelzőn érdektelen adatok cikáztak. - Akarsz vezetni?-kérdezte Liza lágy, szinte erotikus hangon.
- Kussolj ribanc és vezess!-morogta az Öreg és a következő pillanatban elszenderedett.
- Rosszkedvű vagy ma-jegyezte meg Liza. Fél óra múlva a kocsi egy nagyobb fémborítású épület elé kanyarodott.
- Megérkeztünk-mondta és az ülés máris a nyitott ajtó irányába fordult.
- Navégre-az idős Tulaj kiszállt és a hatalmas ajtóhoz ment, az halkan kinyílt, a ledvilágítás felkapcsolt, a szellőzőrendszer surrogott. Az Öreg megállt a teremgarázs szélén, majd lassan elkezdett sétálni kezével végigsimítva a veterán autókon.
- Örülök, hogy nem adtalak el te kis digó gyösz!-szólt a Bianchinához pontosabban NSU Panoramahoz.
- Szevasz drága Dezsőm! Good Day Mr. Austin! Guten Tag Herr Gullwing! Mintha kicserélték volna. Intett a droidnak ami halkan a kis olasz autócskához gurult, fölpattintotta a motorházfedelet és tölteni kezdte az akksit. Az öreg egy palackkal a kezében a tanksapkát nyitotta ki, a droid udvariasan segíteni akart neki. Ráordított.
- Nem, ez értékesebb mint az arany, nem fogod kilocsolni te kibaszott konzervdoboz! A bűzös folyadékot betöltötte a nyílásba, tekintete a távolba révedt.
- Nem, te tolakodó szarjankó!-a droidot félretolva kinyitotta az NSU-Bianchina ajtaját és elfordította a zsebéből előkotort slusszkulcsot. A kis kéthengeres motorocska krahácsolva füstölve nagy nehezen beindult. Az Öreg diadalittasan kurjongatott.
- Nesze, nektek!Ez még autó!Ennek lelke van! Jaj Karesz Drága Barátom bárcsak ne villantottál volna annyi atomot! Kapcsolt egy egyest és gázt adott. A teremgarázs hangszórójából a központi számítógép női hangja hallatszott.
- Az érvényes előírások értelmében az engedélyezett használat ideje 1 óra. A túllépés súlyos büntetést von maga után, melynek összege a számlájáról  automatikusan levonásra kerül...

 

2010. május 2. 17:11 Árpád Zirig írta,
: RE:

az a baj, ez tenyleg igy lesz.

 

2010. május 2. 17:15 Vályi István oMm írta,
: RE:

"M0 szupersztrádáig"
tényleg sci-fi
gullwing...micsoda ízléstelenség :)
jó írás, Csikóst is majd bebalzsamozzák, Brigéciolos flakonnal a kezében, másikban spakli, ahogy egy vödör fölé hajolva mossa el a fiat-karbit :)

 

2010. május 2. 17:18 Árpád Zirig írta,
: RE:


es meglatogatja a temetoben elhunyt kollegait, akinek a sirjara az van irva, hogy "faszom" meg "bezzeg a multban volt anyag"?
:)

 

2010. május 2. 17:22 Vályi István oMm írta,
: RE:

:D
a márványlapba belegravírozva egy kettőötvenes Honda meg a slusszkulcs az Avensishez :) és csak ennyi áll rajta: Tibi, a motoros...
na jó, ne viccelődjünk. bocs

 

2010/5/2 János Koncz,
: RE:

Így lesz valóban, jó esetben. Rosszabb esetben jön a Mad Max-világ.


2010. május 2. 17:50 Árpád Zirig írta,
: RE:

fasza, ahhoz mar van motorom.

 

2010. május 2. 21:24 Csikós Zsolt írta,
: RE:


Ahhoz NEKEM van motorom. A tiéd csak úgy néz ki.
Csik

 

2010/5/2 János Koncz,
: RE:


Ne kelljen már emlékeztetnem senkit, kinek van a legjobb motorja.
J

konczjani

dr.oidnak megy a Totalcar-bögre. Köszönjük a pöttömnyi kis művet.

 

129 hozzászólás

A nem létező autó tesztje

2010. május 3., 09:08 Módosítva: 2015.07.31 15:38
222 hozzászólás

 

Volvo kupé-kabrió kemény tetővel, Focus-platformon, prémium áron? Evolúciós zsákutca vagy stílusos kellék?

Vélemények az azonos című írásunkról.

222 hozzászólás

Nanobiósítottam az Avensist (1.)

2010. május 2., 08:01 Módosítva: 2015.07.31 15:38
198 hozzászólás

Szívós spammelésükkel hívták fel magukra a figyelmet a nanobionikusok. Biztos bennem van a hiba, de nem szeretem az aktuálisan elcsépelt marketingdumát. Manapság minden cucc nano vagy bio, ez pedig mindkettő egyszerre, szóval, a maileket kitartóan töröltem.

IMG 7811

Ám Nanobionikus Elvira nem adta fel: felhívott. Belementem, hogy lekezeljék a szélvédőmet, de csak félig. Úgy nem korrupció, vagy ingyenélés, hanem kísérlet.

198 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mutasd az autód…

2010. április 30., 13:05 Módosítva: 2015.07.31 15:38
125 hozzászólás


…megmondom, ki vagy. Akár ez is lehetne a vezérelve ennek a kis fotósorozatnak, melyet egyik kedvenc blogunkon túrt elő Árpád.

Sokáig nézegettem a képeket, rengeteget elmondanak a korról, melyben készültek, magáról az emberről, a gépről, Hollywoodról és egy kicsit az akkori világról is. Mindegyik remekmű a maga módján, egy tökéletesen jellemző kép.

Nem vesézzük ki mindegyiket, maradjon látnivaló az olvasónak is, de azért pár kedvenc előkerül a galériából.

Itt van például Clark Gable, a kackiás bajszú ikon, aki a maga idejében akkora nagy sztár volt, amilyet ma el sem tudunk képzelni. Mint C.Ronaldo, Lady Gaga és Brad Pitt összesen. 1937-ben megkapta a Hollywood Királya címet. Ez a kép bármelyik, korabeli gengsztermozi plakátja is lehetett volna, pedig csak Clark az, saját Packard Twin Six-e előtt, ami akkoriban a non plus ultra volt. Elegáns, kihívó és fölényes. A király és hintója.

Clark Gable és a fennséges Packard Twin Six. Mintha manapság három, összeépített Veyronnal krúzolnánk. A 10 Oscar-díjat kapott Elfújta a szél Rhett Butlere a korabeli macsó.

Na és John Lennon? Aki a köztudatba úgy vonult be, mint egy érző, finom, lelkiember, az Imagine és a világbéke követe? Pedig valójában kevés, nála keményebb punk létezett még a punkok előtt. És ezt nem én állítom, hanem remek könyvében maga Lemmy Killmister. Lennon bármikor képes volt leugrani a színpadról és lefejelni az ócsárolót az első sorban. De itt, a virágerő követe a gyengédebbik énjét mutatja.

Lennon és a Beatles voltak az igazi punkok, a Stones selyemfiúi sosem voltak olyan kemények, mint a liverpooli huligánok.

A törékeny, csodálatos Audrey Hepburn, a finom, női, szinte légies teremtés, gyönyörű mosolyával és tán 330-as Americájával. Mennyire összeillik a két, finom dolog.

Audrey Hepburn és a Ferrari csodálatos mosolya.

Neil Young, a zeneszerző géniusz, akinek Helpless című balladája a valaha volt egyik legszebb ilyen dal, valami nagy, szögletesben (tán egy Bentley?), elmélyült, komoly, mint zenéje és dalszövegei.

 

Neil Young, kinek lelkénél tán csak dalszövegei mélyebbek.

De maradjon valami a galériába is, mondjuk James Dean, aki Marlon Brandóval egyetemben az igazi lázadók voltak, Claudia Schiffer élete legjobb fotóján egy DS-szel vagy Mick Jagger, na mivel? És persze az übercsászár. Ki az? Találják ki!

125 hozzászólás

Kis lépés az emberiségnek

2010. április 30., 08:15 Módosítva: 2015.07.31 15:38
161 hozzászólás

 

Hogyan adjunk el egy BMW X6-ost egy greenpeace-esnek? Hát persze: rakjunk a V8 mögé két villanymotort!

Vélemények az azonos című írásunkról.

161 hozzászólás

Elgondolkodtató üzemanyagárak

2010. április 29., 10:28 Módosítva: 2015.07.31 15:38
284 hozzászólás


Japán kétségkívül a világ egyik legdrágább országa, mégsem botlunk lépten-nyomon kesergő kis japán emberbe. Ők valahogy megvannak odaát, a glóbusz másik oldalán, saját szigeteiken. Pár napja kaptuk ezt a fotót, melyen lényegében semmi érdekes nincs, fotótechnikai szempontból botrányos, egy véletlenszerűen lenyomott exponálógomb eredménye. (katt!)

Mégis, van egyfajta üzenete. Bár csak tippelni merünk, hogy melyik kandzsi mit jelent, azért a számok magukért beszélnek. Az első - legyen mondjuk 95-ös benzinért - mai árfolyamon 279 forintot kérnek. A második - nagy örömmel fedezzük fel a felismerhető F-1-et, bizonyára valami prémium-cucc - 303 forintba kerül, míg a harmadik, valószínűleg gázolaj, 246-ba.

Igen, van egy valag olajkútjuk, na meg gazdagok is, és csöndben teszik a dolgukat. Lehet, mi is tudnánk csöndben lenni, ha a jelenlegi benzinár összetevői nem így festenének:
20 % ÁFA, 1 % kőolaj készletezési díj, 36 % jövedéki adó, 4,1 % kiskereskedelmi árrés, 5,5 % nagykereskedelmi árrés, 34 % termelői ár.

Magyarázzuk el egy japánnak, mennyit tesz ebből zsebbe az állam (jelenlegi átlagkereset mellett), akkor lehet, hogy sírva fakad ő is.

Elnézést, csak hangosan gondolkodtam.

284 hozzászólás

Megőrült a londoni taxisunk. De nem baj...

2010. április 29., 07:05 Módosítva: 2015.07.31 15:38
118 hozzászólás

Talán emlékeznek még az olvasók a londoni taxis cikkünkre az év elejéről.

Ricz Tamás, tulajdonos, fuvarozó, vállalkozó, importőr egyben, nem sokkal később ezt írta nekem:

118 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Minek nekünk kettőstömegű lendkerék?

2010. április 29., 06:13 Módosítva: 2015.07.31 15:38
488 hozzászólás

 

Az alkatrész, amiről mindenkinek repkedő bankjegyek jutnak eszébe. Paradox módon, erre van igény. Megkaptuk.

Vélemények az azonos című írásunkról.

488 hozzászólás

Leleplezték a maratoni gurulókat

2010. április 28., 14:04 Módosítva: 2015.07.31 15:39
62 hozzászólás

A mérnökpalánták egyik legnagyobb játszótere a Shell Eco-marathon, amelynek európai versenyén rövidesen három magyar csapat is megmérettetik. Ez a gombamód szaporodó alternatív építőszeánszok egyik öregapja is, az idén rendezik a 26 dzsemborit, ezúttal a keletnémet Lausitzban. A EuroSpeedway pályán rajthoz álló magyar embereket és gépeket kedden mutatták be a Millenáris Parkban, stílszerűen a Csodák Palotája mellett.

62 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Muszáj-e minden öreg verdát megmenteni?

2010. április 28., 10:01 Módosítva: 2015.07.31 15:39
329 hozzászólás

Ami pedig el akar porladni, azt hagyni kell, hadd porladjon. Másnál. Ha nem egy Ferrarilamborghini, akkor lesz még olyan jobb is.

És így az, ami megmarad, előbb-utóbb tényleg többet is ér. Már ha valakinek számít a befektetés is, és nem csak a pénzszórás egy zseniális formájaként kezeli a veteránautózást.

Mai cikkünk blogposztja.

329 hozzászólás

Ez egyre jobban hangzik

2010. április 26., 17:30 Módosítva: 2015.07.31 15:39
99 hozzászólás


Újabban nagy divat lett az autóiparban a különféle évfordulók hangzatos, nagy csinnadrattával beharangozott ünneplése. Persze aki kicsit is járatos az autóipar történelmében, az csak elhúzza a száját. Az Audi - persze - száz éves, na jó, oké, fogadjuk el, de a Peugeot 200 éve már azért kicsit meredeknek tűnik (megremegett az újság a kezemben a hétvégén), főleg az autóiparban, hiszen 1810 körül maximum velocipédeket, kávédarálót és tésztanyújtó gépeket raktak össze a sufniban, de mindegy. Ha egy márka megítélésénél az számít, mennyire képes feltúrni a világ összes archívumát, csak hogy nyomát lelje önnön gyökereinek, akkor már rég rossz.

Persze vannak olyanok is, akiknek nem kell trükköznie. Ilyen pl. az Alfa Romeo is. A Darracq-ból 1910. június 24.-én A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) lett, majd Nicola Romeo vezetése alatt nyerte el végleges, mai nevét.

Na, ez tényleg 100 éves, minden trükk nélkül, világosan, tiszta vérvonallal. Az Alfa Amore közösség idén nagyszabású ünnepet rendez, láttunk is már tőlük egy videót, melynek kapcsán leginkább a két titkárnővel való személyes kontaktus került előtérbe.

Most itt egy másik, véleményem szerint sokkal jobb, 3D-ben renderelt darab, melynek elkészüléséről itt olvashatnak. Ezúton szeretném megkérni minden kedves olvasónkat, hogy a kommentözön ne forduljon ismételt olasz autó vs. bármilyen más autó-harcba, mert teljességgel meddő vita.

Az autógyártás, a történelem sokkal szegényebb lenne Alfa Romeo nélkül. Mert ezek szerethető dolgok, még akkor is, ha sokszor messze nem tökéletesek. Mi imádjuk őket és ott leszünk május 29.-én. Az idei AlfaCity megér egy látogatást.

(Apróbetűs: Srácok! De miért 8C? Annyi minden van ebben a 100 évben, ami ezerszer kifejezőbb. Tipo 33? Fangio vagy Farina 158-159-esei? No offense, remek lett cucc így is.)

99 hozzászólás

Szerpentinek királya

2010. április 26., 08:37 Módosítva: 2015.07.31 15:39
372 hozzászólás

 

Talán korainak és elhamarkodottnak tűnhet a kijelentés, miszerint a Mégane RS az idei év legjobb hot-hatch-e, de az biztos, hogy erősen ott van az élmezőnyben. A pancser franciák mi?

Vélemények az azonos című írásunkról.

372 hozzászólás

A három puruttya

2010. április 25., 06:55 Módosítva: 2015.07.31 15:39
504 hozzászólás

 

1gyutt 08

Kicsit nagyobb, kicsit egyénibb és kicsit kulturáltabb megoldásokat kerestünk, mint egy régi Swift, szigorúan félmillió körül. Nagyon-nagyon nem könnyű, és inkább csak másfajta kompromisszum.

Vélemények az azonos című írásunkról.

504 hozzászólás

Családi országjárás szappandobozzal

2010. április 24., 06:00 Módosítva: 2015.07.31 15:39
230 hozzászólás


Tudom, hogy sokan fanyalogni kezdenek most, páran talán szidni is kezdik a Totalcart, mert nem értik majd, hogyan kerül egy ilyen pimf dolog egy országos autós magazin hasábjaira. Kétszáz kilométer, oda-vissza, plusz kavarással sincs ötszáz… Táv ez? Tett ez? Érdemes akár egy fél mondatra is? Attól függ. Akik most kárognak, azok feltehetőleg nem építettek még össze kosárból 500-as Fiatot. Vagy ha igen, akkor utána nem indultak bele a térképbe családostól azzal az autóval. Mert ha tettek volna már így, értenék.

Amikor megvettem, a Bianchin sokkal több lyuk volt kilencnél
230 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Domsjöi memoárok az OT Expón

2010. április 23., 18:24 Módosítva: 2015.07.31 15:39
58 hozzászólás

És a teljes Ponton DVD itt kapható még. Derűs videózást!

(X) akiknek köszönhetjük:

 
 
 
58 hozzászólás

Furmányhajtányok fergetes futamai

2010. április 23., 06:33 Módosítva: 2015.07.31 15:39
76 hozzászólás

 

Szép dolog a sport, de még szebbek a lányok, akiknek fotóiból jópárat becsempésztünk galériánkba

Van otthon fúrógéped? Építs belőle elektromos autót! Közlekedni még nem tudsz vele, de versenyezni már igen. Bizonyság rá a miskolci Elektromobil Verseny, ahol a Föld Napján több ezer érdeklődő figyelte a flúgos futamokat. Én meg a jó csajokat. Is.

Vélemények az azonos című írásunkról.

76 hozzászólás

Anyázzuk végig az M6-ost!

2010. április 22., 14:19 Módosítva: 2015.07.31 15:39
659 hozzászólás
659 hozzászólás

Ha beröffen az öreg vas

2010. április 21., 16:22 Módosítva: 2015.07.31 15:39
156 hozzászólás


Teljesen spontán jött az ötlet, rutinos OT Expo-járó barátunktól kaptuk a tippet: csináljunk hangversenyt pontozással! Hiszen a legjava csak most jön, mikor a sok csillivilli verdát beindítják a csarnok előtt. (A galériában Papp Tibi fotói, folytatódhat a fotó-topik).

IMG 7802

Nem kellett kétszer mondani, azonnal került sörpad és összeállt a szedett-vedett, természetesen maximálisan részrehajló és korrupt szakmai zsűri is. Tagjai: én, a lelkes és örökké vigyorgó Csikós, Simon Laci a két lábon járó lexikális tudás, jó barátunk Hosszú, autószerelő és tán az egyetlen ember az országban, aki a minap talált két, gyári csomagolású Nysa hengerfejet is a műhelyben, Peti, hivatásos BMW buzi és autószerelő, valamint Noszvai András, a rendezvény főszervezője.

Ez a rikácsoló társaság aztán egymást túlkiabálva igyekezett pontozni az alig-alig üzemmeleg autók-motorok kipufogó- és motorhangját 1-től 5-ig, ahol, értelemszerűen, 5 volt a személyenként adható maximális pontszám.

Ezt természetesen nem tartottuk be, hiszen az öt szám tetszőleges kombinációi is előkerültek. Amíg azonban valamennyire objektíven pontoztunk, addig az alábbi pontszámokat kapták a kigördülő autók, melyek ezen a kapun át távoztak a csarnokból. (A maximum 30 pont volt). A hivatalos jegyzői szerep Angélánknak jutott:

Wartburg 353WR: 28 pont
Fiat 500: 0 pont (nem indították)
A közelben elhaladó egyhengeres dízel traktor: 13 pont
NSU Prinz: 0 pont (nem indították a startzónán belül)
Ezeröcsi: 28 pont (pofánk leszakadt)
Trabant 500: 8 pont (nem indult, de igyekeztek)
NSU: 22 pont
NSU motor: 0 (nem indult)
Citroen Traction Avant: 29 pont (azonnal beröffent, finoman, kultúráltan járt)
Tatra 12: 30 pont (kis schwimmelés után fél fordulattal elkapta a majd 90 éves motor) + pont járna az indexelésért
Pedálos Moszkvics: 14 pont (az imitált hang egész élethű volt)
Ezerkecske: 25 pont (szimpla Koppány rezóért levontunk 5 pontot, dupláért járt volna)
Pannónia: 0 pont (nem indították)
Pannónia TLT 1956: 26 pont
Matra 530LX: 22 pont (az 1,7-es, négyhengeres V-motor hangja mindenkit meglepett)
Opel Ascona: 23 pont
Ferrari 250GT: 29 pont (itt csak én adtam 4-est, gyönyörű a hangja, de tizenkettő egy tucat :)
Volvo 780: 23 pont
Audi Quattro S1 replika: 30 pont + pont a négy gumicsíkért
Mazda RX-7: 24 pont
Audi UrQuattro: 22 pont + pont a sofőr prezentációjáért
Mercedes C126 500 SEC: 26 pont (a fémes, német V8, szeretjük)
Porsche 928: 25 pont
Austin Healey Sprite: 24 pont
Peugeot 205 GTi: 20 pont
Citroen SM: 22 pont
Subaru XT: 24 pont
AWO 425: 20 pont
Riga: 22 pont
Opel Kapitän: 26 pont (csodásan finoman jár a gyári motor)
Alfa Montreal: 25 pont
Alfa 75 3.0 V6 America: 28 pont (imádtuk)
Mini pickup: 22 pont
A borzalmas Panther akármi: 22 pont
Opel Kapitän 2: 25 pont
Fiat 126p: 24 pont
Corvette: 23 pont
BMW E28: 26 pont + pont a finom gumiillatért
Zöld Mini hydrolastic: 21 pont
Opel Meriva: -5 pont
Kék Mini: 11 pont
Skoda 130 RS replika: 30 pont (semmi Skoda nem volt benne, csak a fémes üvöltés)
Elmegyógy és Intézet szolgálati Käfer: 30 pont
Rolls Royce 20/25: 30+ pont (a 76 éves autó hangtalan úgy, hogy rá volt húzva a szivító)

Tie-nak pedig köszönjük az operatőri munkát.

156 hozzászólás

Útmenti síremlékek: balesetveszély és törvényszegés

2010. április 21., 07:18 Módosítva: 2015.07.31 15:39
251 hozzászólás

 

Bennünk van a hajlam, hogy a gyászt perverz magamutogatássá változtassuk. Az eddig megtűrt keresztek és síremlékek egyre nagyobbá válnak.

Vélemények az azonos című írásunkról.

251 hozzászólás

Ilyen volt az Oldtimer Expo 2010-ben

2010. április 20., 19:02 Módosítva: 2015.07.31 15:39
154 hozzászólás


Bár sokat foglalkoztunk vele, mindenképpen kellett legalább egy rövid, tisztességesen leforgatott összefoglaló. Íme, itt van, ez az, de...

...a java még csak holnap jön. Ad hoc és instant szervezett hangértékelő versenyünk, melyben a frissen a csarnokból kitolt autók hangját és a show-t pontozta a szakmai zsűri nagyon jól sikerült, rég nevettünk annyit, mint ott, akkor. Felszabadaultan, hogy már vége van. Maradjanak velünk, holnap jön a folytatás!

154 hozzászólás

Olcsó legyen, és jó is!

2010. április 20., 09:05 Módosítva: 2015.07.31 15:39
167 hozzászólás

Mai cikkünk blogposztja.

167 hozzászólás

Utoljára gurulni? Csak stílusosan!

2010. április 19., 16:56 Módosítva: 2015.07.31 15:39
107 hozzászólás

A nagy, jellemzően közjogi méltóságoknak kijáró, temetések legalább annyi embert mozdítanak meg világszerte, mint ugyanezen emberek esküvői. Morbid vagy sem, de mindenképpen remek alkalom ez minden autóbuzi számára, hogy újfent képbe kerüljön a pompakocsi-piacot illetően. Mik a trendek, mely autók adják a legjobb alapot, mi a menő és kik a lúzerek a piacon? Hiszik, vagy sem, a pompakocsi-bizniszben öldöklő harc folyik. Az utóbbi években leginkább a patinás német Binz és a feltörekvő, modenai székhelyű Intercar között.

03

Lech Kaczyński lengyel köztársasági elnök és felesége, Maria, temetése roppant érdekes esemény volt, hiszen jó eséllyel földi halandó ennyi érdekes verdát mondjuk csak az OT Expón láthatott.

Természetesen a legtöbbet fotózott kocsi az elhunyt elnököt szállító Maserati Quattroporte volt, melyet valójában Cinqueporténak kellene nevezni, hiszen öt ajtaja van négy helyett. Azonnal le is csapott rá minden, magára valamit is adó, autós blog, és kórusban zengték a hangzatos jelzőket: gyönyörű, elegáns, ó, csodálatos.

fekete

Pedig valójában bűnronda az egyébként égbekiáltóan szép limuzin. Szerintem az övvonal még elmegy, de kár volt meghagyni az eredeti tető ívét, így egy idétlen háromszög kell ahhoz, hogy a „doboz” egyenes oszlopa úgymond megtámaszkodhasson a C-oszlopon. És vajon mekkora a kardántengely? Szerintem a Daewoo-FSO Roy hosszúfülke-hosszúplató 1.9D-ből is ki lehetett volna hozni ennyit.

A fehér példányon viszont látszik, hogy platósként teljesen jó, arab milliárdosként biztosan ezzel ganéznák ki Overdose alól. Na de vissza az eredeti témához.

feher

Szép dobás volt az Intercarstól, hogy Kaczyński temetését megnyerték, 1:0 ide, ráadásul egy olyan modellel, amelyet csak május 13.-15.-én mutatnak be a BEFA 2010…ehm… RészvétExpón/Hullafesztiválon/Temetkezési kiállításon, a pontos definícióért Tibi csokit adok.

Képzeljék csak el, milyen lehet egy ilyen kiállítás. A hosztesszek cilinderben, fekete csipkeharisnyából villantanak bokát, a standok körül félhomály, túlvilági chill-out zene szól halkan, a szpíkerek is csak suttognak, a kivetítőkön nagy temetések, a vicc-standon a bakik, gyerekeknek Addams Family és a nap fénypontja a siratóverseny, de kapható itt műkönny és jajgatógép is, vasárnap délben pedig szimulált temetés és tombola.

Na de félre a tréfát, nézzük a többi, érdekes kocsit. Közvetlenül a Maserati Cinqueporte mögött egy Chrysler 300C, avagy CR400 haladt, ez rendelhető tisztán elektromos hajtással is. Természetesen hibrid-temetés is lehetséges, ez esetben egy ilyen ótvar Priusban kell utazniuk a méregzöldeknek. Fuj. Ráadásul még csak extra csillagos LED-égbolt sem rendelhető hozzá.

prius02

Természetesen – a gazdasági helyzetre való tekintettel – az olcsóbb, kisebb kategóriájú modellek is keresettek lettek, a Renault Laguna kifejezetten cool, feltéve ha használhatjuk ezt a jelzőt egy pompakocsi esetében. A low-cost kategória leginkább tetszetős típusa azonban kétségkívül a Citroen C5, annál a márkajel és a felépítmény krómja remek összhangot alkot. Simán árulnám C5 SW típusjellel.

citroen

A Binz azonban Binz, a Mercedes pedig még mindig a legjobb alap. Nézzék csak meg az Otheost vagy az Omnielt, ebben még az is jól néz ki, aki életében sosem. Mondjuk az is igaz, hogy a hatvanas évek Cadillacjeit a jóisten is pompakocsinak tervezte, a maradi dolgokat kedvelők kétségkívül ezeket választanák. Ha lehetne. És a Nissan President?

binz01

Tán korainak tűnhet, de a jelenlegi munkatempó és életvitel mellett akár ideje is lenne elgondolkodnom ezeken a dolgokon, hiszen ki tudja? Lehet, húsz év múlva egyszer majd lábbal előre visznek ki az ajtón, Bende csak megcsóválja a fejét, hogy „ez a Pista megint mit talált ki”, Balázs Vitya felveszi a földről a zsebemből kiesett cigarettásdobozt, Angéla pedig töröl az Excel-táblázatból és ennyi, aztán már késő válogatni.

Éppen ezért előre jelezném, hogy ha lehet, engem egy nyitott, platós Maseratira rakjanak és a sofőr ütemesen rugdossa a gázpedált (tiltásig is, alkalomadtán), hogy a benzines V8 (az összes többi dízel) köpködje tele minden kárörvendő bámészkodó arcát jófajta üzemanyaggal…
 

107 hozzászólás