Egyik olvasónk a napokban megjelent Nissan Note teszt kapcsán írt nekünk levelet, a következő tárggyal: Nissan Note, ne csak a jót írják. Tipikus márkaszervizes szívatás rajzolódik ki az üzenetből, a főszereplő egy olaját folyató, még garanciális dízelmotoros Note, amelyet hónapok alatt sem tudtak meggyógyítani a szakemberek. Mi csak annyit tennénk hozzá, hogy az olajfolyás semmilyen ma gyártott személyautónál nem normális jelenség, még akkor sem, ha valaki netán az ellenkezőjét állítaná.
Tárgy: Nissan Note ne csak a jót írják
Dátum: Thu, 24 Sep 2009 09:40:28 +0200 (CEST)
Feladó: Göndör János
Címzett: Papp Tibor
Öt hónapos történetem a Nissan Note-ommal. Májusban volt 2 éves a Nissan Note 1.5 dci motoros kocsim. Gondom nem volt vele csak annyi, hogy a kartergáz-visszavezető csőnél folyt az olaj belőle, és ebből jutott a garázspadlóra is. El is mentem vele a Debreceni márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy biztosan gyűrűk rosszak, mert a sok a kartergáz, és az hozza fel az olajat. Két hét alatt ki is cserélték a gyűrűket garanciában (3 év vagy 100000 km), érte is mentem, mire hazaértem már szintén folyt az olaj a kartergáz-csőnél. Majd vissza másnap, ahol ismét megállapították, a kartergáz még mindig sok, hagyjam ott, szétszedik nekem újra. Ismét gyűrűcsere, mert a szerelő a gyűrűket nem jó sorrendben rakta föl (bár ha valaki konyít az autószereléshez, tudja, ez lehetetlen, egy kicsit hazudtak). Kész lett, érte is mentem, de mire hazaértem, ismét folyik az olaj. Másnap szintén vissza, rendelnek bele új csatlakozót a kartergáz kivezetéshez, akkor biztos jó lesz. Öt nap múlva meg is jött, de bizony a csere után sem lett jobb. Másnap szintén vissza, és bizony azt mondták Debrecenben, ők már nem kínlódnak tovább ezzel, jó ez így, ne nyitogassam a motorháztetőt, és akkor nem látom. Oké de mit tegyek alá, hogy a garázsban a padlón ne álljon az olaj.
E történet után hívtam Budapesten a vevőszolgálatot azzal, hogy milyen tapasztalataim voltak Debrecenben. Ők is úgy gondolták, hogy a kocsi jó, de azért menjek át Nyíregyházára, ott majd ők megnézik. El is mentem, és megállapították, hogy tényleg folyik az olaj. Közben berendeltek egy másik ugyanilyen kocsit, pont mint az enyém, és annak bizony nem volt ennyi kartergáza, olajfolyásnak sem volt nyoma. Ez után kb. hatszor vittem vissza Nyíregyre különböző mérések miatt, és végül megállapították, hogy a turbó rossz, és amiatt van sok kartergáz, ki kell cserélni. Két hétig szintén náluk volt a kocsim, új lett a turbó és közben kimosták a levegőrendszert is, mert teljesen olajos volt. Két napig jártam vele, és megint folyt az olaj belőle. Hívtam Nyíregyházát, megint folyik az olaj!!! Azt mondták, hogy már unalmas ez a kocsi nekik, de azért vigyem vissza. Közben felhívott Budapestről egy hölgy azzal, hogy azt írtam nekik levélben, ha nem tudják megjavítani a kocsim, cserék ki egy újra, vagy adják vissza az árát. De bizony kinevetett, mert csak 2 évig tudtam volna élni ezzel a jogommal, és a műszaki osztály állásfoglalása az, hogy ha egy kocsi alatt egy kicsi olaj áll az nem hiba. Ezt volt képe mondani nekem. Na mindegy, én közben szervizbe vissza, ahol megnézték az olajfolyást, és bizony vettek rá egy autósboltban egy nagyobb O-gyűrűt (ők nem tákolnak), és azt mondták, menjek az utamra, most már jó lesz. Két napig jó volt, de most újra folyik az olaj. Felhívtam a szervizt is, ahol elmondtam, nem megyek ezzel a hibával többet szervizbe. Elérték, amit akartak, RÁUNTAM. A garancia arra való, hogy ha egy kicsit csörög valami az ajtóban, azt megcsinálják de egy komolyabb hibát már nem tudnak megoldani.
Tisztelettel: Göndör János
Ui: A szerviz felajánlotta, hogy ha kérem, olajteknő ragasztóval beragasztják azt a csövet, ahol folyik az olaj...

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
