Feladó: Tamás
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: Elkaptam az MX5-kórt
Üdv!
Azt hiszem elkaptam a "Mazda mx-5 kell" kórt, légyszi segíts egy kicsit. Vagy beszélj le gyorsan, vagy mondj el egy pár dolgot, kérlek :)
Épp most értem haza egy próbaútról, gondolom azért is vagyok ilyen "hirtelen", először vezettem ilyet, és egyszerűen megfertőződtem. Nagyon! Ja, NA-ról van szó.
Szóval, néhány kérdéssel hadd raboljam az időd, először is:
- Érdemes-e itthon venni?
Amit ma néztem meg, az egy Németországból származó amerikai modell, forgalombahelyezéssel együtt 1M-ért adják, és bár voltak hibái, hiányosságai, pl. kipufogó leömlőnél kifúj, néhány rohadás küszöbnél, sárvédőnél, de abs-es, légzsákos, szélterelős, külső-csomagtartós, 4alu+4lemezfelnis, klímás (de nem hűt...). És persze legfőképp alkalmas volt arra, hogy végzetesen beleszerelmesedjek az mx-5-be, szóval ha van nálam 1M, nehéz lett volna eljönni.
- Ha jól láttam Mazda Mester-hez jártál, és jókat is mondanak róla, ő még csinál ilyen vétel előtti átnézést? Ennek mi az ára?
- Mi az amire figyeljek vásárlásnál, van valami pénztárcába nyúlós típushiba?
- Úgy egyébként milyenek az alkatrészárak? Tudsz néhány példát írni esetleg ilyen vezérmű, meg szűrő dolgokra, amiket úgyis mindenképp meg kell majd csinálni?
Egyelőre ennyi, remélem nem zaklattalak nagyon levelemmel, várom válaszod, üdv:
Tamás
Kedves Tamás,
Mielőtt a részletekbe mennénk, mindenképpen ajánlom az MX5-klub oldalát, a miata.hu-t, mert ott aztán hetekig olvasgathatsz. Bár nyilván nem ők fognak lebeszélni az autóról, amibe amúgy is beleszerettél.
Hogy a konkrét autó, amit 1 millióért nézegetsz, megéri-e, egyfelől filozófiai kérdés, mert például megéri-e, ha elviszed az asszonyt vacsorázni egy jó étterembe? Na ugye. Másrészt, bár a Mazda még japán szinten is a megbízhatóbbak közé tartozik, a fenntartása nem olcsó. Az enyém nem volt rossz állapotban, amikor megvettem, de utólag összeszámolva elképesztően sokat költöttem arra, hogy ne is legyen vele semmi bajom.
Tehát költeni biztos, hogy fogsz rá, de én eddig azt tapasztaltam, hogy minden autóra muszáj költeni. Erre még érdemes is, mert mondjuk ennek is kellett fél év, mire összeállt, de aztán nagyjából elég volt a TMK. (Nyilván hagyhatod lerohadni, az is egy megoldás, csak én olyat nem tudok.)
A rossz kipufogót nyilván meg kell csinálni, vagy talán cserélni is. A küszöböt az enyémben meg kellett fúrni, hogy kifolyjon a víz, ami valahogy belekeveredett, de szerencsére a küszöb komoly teherviselő elem, úgyhogy a ragya nem jelent feltétlenül lakatolást, maximum némi csiszolást.
A légzsákra én különösebben nem gerjedek, a külső csomagtartó meg tán jól néz ki, de pokolian fütyül, úgyhogy én azt nem nagyon tanácsolnám (érdemes rásózni egy klubtársra). A szélterelő viszont jó, mert anélkül keserves az országutazás, és elég drága tud lenni. Ennyiért pedig még a nem működő klíma is érték, mert kabrióban a klíma létszükséglet, az utólagos pedig irtózatosan drága és sose lesz az igazi. Ha tehát mondjuk 100 ezerből lehet megjavítani a klímát, még akkor is igen jól jártál. A lemezfelni biztos jó, de én nem alázok autót ilyesmivel. Mi értelme az életnek, ha az év felében csúnya autóval járunk?
Mazda Mesterhez jártam az MX-5-ösömmel, és a Tehénnel azóta is. A múltkor nem vállalta, hogy kiderítse, mi szívja az akksit, és azt mondta, teljes kapcsolási rajz kéne hozzá. Szóval néha nem valami kreatívak. (A Duett Kft-nél 10 perc alatt bogarászták ki a hibát, minden különösebb segédlet nélkül.) Na jó, az automata váltóolaját se cserélték le, szintén bonyolultságra hivatkozva, amit Vigyor Tomi, az automatás nem értett, hiszen szinte minden hosszmotoros, hátsókerekes pickup egyforma. TMK célokra és átvizsgálásra szerintem tökéletes, ráadásul Attila, az egyik szerelő eléggé vágja az RX-7 tuningolását.
Az alkatrész elég drága, japán autóban is vannak olcsóbbak, de ezek legalább jóféle japán alkatrészek – inkább ilyeneket veszek drágán, mint az olcsókat a naponta elromló Nivába. Egyszóval hajrá! Ha olcsón fenntartható autót akarsz, a régi Swiftet ajánlom, a régi MX-5 viszont a tökéletes autó, de megvannak a fenntartási költségei.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
