Tárgy: Hogyan éld túl a Toyotád?
Dátum: 2010. február 5. 18:32
Feladó:J. Gábor
Címzett: Papp Tibor
Olvastam a "Hogyan éld túl a Toyotád?" cikkét. A cikkben szó van arról, hogy a Toyotákat Európában nem szerelték olyan szőnyeggel, ami gondot okozhat. Nos, én ezt saját tapasztalatomra alapozva cáfolnám!
Mint azt már egy korábbi hasonló cikk utáni vélemény nyilvánításban is leírtam:
"2006-os TOYOTA RAV4 TULAJOK FIGYELEM!
A hír nem kacsa, tavaly ősszel rokonom RAV-4-esét vezettem Horvátországban, egy lakott területen, mikor egy mellékutcából kikanyarodva, láttam, hogy a pár száz méterre lévő kereszteződés lámpája pont zöld. Nyomtam neki egy kövéret. Mire a lámpához értem, az átváltott pirosra, de az autó nem akart lassulni, teljes gázzal gyorsult tovább, mivel ez egy automata váltós kocsi volt, nem jöhetett szóba a kuplung kinyomása, maradt a fék, tiszta erővel. Éppen hogy meg bírtam állni a kereszteződésig, nem kívánom senkinek! A hiba valóban a lábtörlőben volt, ki tudja milyen indíttatásból, a Japán tervezők úgy gondolták, hogy a gázpedálnál megspórolnak egy kb. 10 cm hosszú gumi részt, és így a szőnyeg nem a pedál alatt, hanem előtt ér véget. Persze így be is tud szorulni alá, meg is tette, a lehető legrosszabbkor. Szóval mindenkinek szőnyegcserét ajánlok, ha ilyen a szőnyege, autótípustól függetlenül!"
Gondoltam megosztom az infót Önökkel, hátha hasznosnak bizonyul.
Üdvözlettel,
Gábor
Kedves Gábor,
köszönjük, hogy megosztotta velünk. Az infó, miszerint Európában nem árulták a Toyotákat veszélyes szőnyeggel, a sajtóosztályról származik. Ön egyben az élő példa a videóban ajánlott túlélési módszer helyességéről.
Egy ponton azonban nem értek egyet Önnel: a szőnyegnek nem kell a pedál alá bemennie, mert akkor nem lehet lenyomni teljesen, például ezzel megakadályozva az automata váltónál a kick-down funkciót. Két dolog szükséges, hogy ne legyen probléma: pontos forma, megfelelő lukkal a gázpedálnál; és fix rögzítés.
A szőnyegrögzítés címén elképesztő gagyiparádét produkál az autóipar. A Toyota például kampókat használ a vezető oldalán a szőnyeg beakasztására, és ezeket könnyű rosszul beakasztani. Ahelyett, hogy például a patentokat preferálná, igaz, más típusoknál meg ezek a bepattintós műanyagok szakadnak ki rendszeresen a szőnyegből.
Nem állítom, hogy ez volt a gond, vagy ha igen, akkor is a Toyota sara, elvégre senki sem kényszerítette őket, hogy ne készítsenek masszívabb rögzítőket. Azt hiszem, az autógyárak most kicsit jobban oda fognak figyelni az eddig a szőnyeg alá söpört problémára, mert a Toyotáénál sokkal rosszabbak is vannak a placcon. Az utólagos szőnyegekről pedig nem is beszélve, bár ilyenkor ez már a tulaj felelőssége. Aki viszont kipengeti a sok pénzt a gyáriért, okkal várná, hogy az tökéletes legyen.
Üdvözlettel:
Papp Tibor