Az Avensis-es beszól az Avensis-esnek

2010.07.11. 15:06

Nem jelentheti mindenkinek ugyanazt a megbízhatóság. Van, aki elégedett, ha probléma nélkül megfutja három év alatt az ötvenezer kilométert új autójával - majd kijelenti: megbízható. Másnak az ötszázezret futott zöldséges Merci a megbízható, ha nincs vele több gond a szokásosnál, és elviszi mindenhová, ahová szeretné. De hogy egy Avensis-ben mennyire bízhatunk, azt Papptibinek nem kell bizonygatni.

Feladó: Péter

Dátum: 2010. július 9.

Tárgy: A megbízhatóság szobra egy Fiat?

Címzett: Totalcar

Tisztelt Totalcar!

A mai nap olvasgattam a tárgyban említett cikküket. Mint rendszeres olvasó, általában minden cikket végigolvasok. Ahogy olvasgattam a cikket, a végén volt egy mondat, ami kicsit elgondolkodtatott:"...kiderült, hogy a 88 értékelés alapján 8,24-es átlagával jobb például a Toyota Avensis első két generációjánál, de még az aktuális Yarisnál is..."

Ez a kijelentés, így, ebben a formában nem teljesen helytálló (szerintem). Ha például megnézzük a Toyota Avensis népítéleteket (1997-2003), akkor láthatjuk, hogy körülbelül kétszer annyi népítélet van az avensishez. De ami még fontosabb, hogyha a futott kilométer szerint rendezzük az ítéleteket, akkor láthatunk nagy különbséget.

Láthatjuk, hogy míg a pandát jellemzően szinte csak 90 ezer kilométer alatti ítéletek alapján hozzák ki 8,24-re, addig az Avensis ítéletek között igen szép számmal akadnak 200 ezer fölötti futásteljesítményű ítéletek is.

Én ezen tények alapján nem vágnám rá, hogy olyan über-megbízható autó lenne. Lehet, hogy az, és lehet, hogy nem az. De ezt 100 ezer kilométer alatt úgy gondolom, hogy nem derül ki. A megbízhatóság legalábbis nagyobb futásteljesítmény után mutat valamit magából.

Egy másik ennél sokkal fontosabb dolog az új, 1.2. 1.4 turbós benzines motorok népítélete. Nézegettem az ítéleteket, és láttam, hogy nagyon-nagyon sokan már 5-10 ezer kilométer után írnak az autójukról egy 5 csillagos népítéletet, vagy beletesznek 15 ezret, és odaírják, hogy milyen megbízható az a csilli-villi "benzinturbós egykettes".

Na mindegy. Én így gondolom. Már csak ezek miatt sem lehet teljesen helytálló népítéletekre hagyatkozni. A rendszer jó ötletek alapján működik, de csak fenntartásokkal kezelném.

Tisztelettel,

Péter