Használtan inkább Fiestát, vagy Focust?
Szia,
autóvásárláshoz szeretnének segítséget kérni .
Per pillanat leginkább a Ford Focus és Fiesta között vacillálunk a leginkább.
Szempontjaink a következők:
- használnánk városban is pl. bevásárláshoz, meg néhány vidéki és közelebbi külföldi útra (de valószínűleg összeségében nem használnánk nagyon sokat az autót);
- Nyilván fontos, hogy minél kevesebbe kerüljön a fenntartás, ugyanakkor, ha más tulajdonságok miatt megéri a költségesebb autó, akkor nem ragaszkodunk az olcsóbbhoz;
- Általában csak ketten használnánk, de azért elő fog fordulni jópár alkalom, hogy többen mennénk valahova csomagokkal;
- Mindketten most szereztünk jogosítványt.
Már informálodtunk sok helyen, olvastunk sok mindnet a totalcar oldalán is. A dilemmánk pont az, hogy amennyire kivettük a Focus egy nagyon jó autó a kategóriájában, nagyobb a csomagtere is, de a fiesta fenntartása olcsóbb lenne.
Sokan győzködnek minket, hogy kettőnknek a fiesta is bőven elég. További dilemmánk még hogy 1,4-es vagy 1,6-os motorral vegyünk autót, persze tudom, hogy ez típusonként más és más.
Szóba jött még Volvo S40, Chevrolet Lacetti, VW Golf és Polo. De minden másra is nyitottak vagyunk. 5-8 éves autót szeretnénk, kb. 1-1,4 M HUF között.
Nagyon köszönjük a lehetőséget és a választ előre is, nagyon értékelnénk bármilyen véleményt J.
Üdvözlettel:
Évi+Attila
Kedves Évi+Attila,
jobb is, hogy nem egyetlen típusra koncentráltok, mert a használtautó-vásárlásban helyesebb az adott pillanatban legkedvezőbb állapotú és árú autót venni. És ez sokkal fontosabb annál, mint egy konkrét típust hajtani.
A Focus-Fiesta dilemmát én biztos a Focus javára dönteném el. Nem azért, mert nagyobb, hanem mert sokkal inkább autóból van. Sok többletköltségetek eleve nem lenne a Focussal. Ha nem az autópályák királya cím a cél, kezdetnek elég belőle egy 1,4-es.
Nézzük csak a költségeket!
Ha Fiestát vennétek, abból is az 1,4-est javasolnám. Van belőle 1,3-as, ami egyszerűen siralomvölgy. Érdekes módon az 1,25-ös változat (75 LE) jobb, de vészesen megfojtották a jó emisszió érdekében, azaz kissé nehezen boldogul a Fiestával. Ha csak városi furikázáshoz kéne, akkor ezt javasolnám. Ám amint elhagyjátok a várost, ez kevés. Na nem a versenyzéshez, hanem az utasokhoz, a cuccokhoz, és ahhoz, ha netán előzni kell, vagy jön egy emelkedő. Tehát marad az 1,4-es Fiestából is.
Márpedig, ha már 1,4-es motort vesztek, a költségek elvi síkon sem lehetnek nagyon eltérőek. Azt javaslom, hogy a költségeket ne az autón fogjátok meg, hanem a motor méretén, és hagyjátok a csodába az 1,6-osokat.
Így az átírás, mivel köbcentire megy, ugyanannyi Fiestára is, Focusra is. A teljesítményadó gyakorlatilag ugyanannyi, sőt, ha a Focus első szériájából választotok, akkor azé még kevesebb is, mivel 75 lóerős és nem 80, mint a Fiesta. A kötelező biztosítás teljesítményalapú, itt sincs gyakorlati különbség, illetve, ha van, az a Focus I-nek kedvez.
Az egyetlen többletköltség, ami jelentkezhet, a picivel nagyobb gumiméret a Focusra, bár ez sem egyértelmű. Azt írjátok, hogy 1-1,4 millió forint között szeretnétek vásárolni, és ebbe a tartományba már beleesik a Focus második generációjának legeleje is, ehhez már nagyobb, 195/65 R14-es gumik kellenek, ez abroncsonként akár 1500 forintot is jelenthet. Azaz, összesen hatezret.
Én a helyetekben nem sokat törném a fejemet a kérdésen, mert a Focust valóban első autónak találták ki, csendesebb, minőségibb, tágasabbm és minden porcikája tartósabb a Fiestáénál. És mivel 5-8 éves kocsikban gondolkodtok, azért ez nem utolsó szempont.
A Fiesták új korukban elég jónak számítottak, de volt az ismeretségi körömben nem is egy, és közel sem működtek megbízhatóan, mindig elromlott ez-az, amit aztán a márkaszerviz sem mindig tudott elsőre megoldani.
Még egy apróság: a Fiesta első ülései kényelem szempontjából fényévekkel maradnak el a Focusétól.
Ha mégis a Fiesta lesz nálatok a nyerő, figyeljetek oda az elektronika működésére (kontrollámpák a műszerfalon, rángatás menet közben), és alaposan nézzétek körbe a karosszériát, nem rozsdásodik-e. Mert ehhez a Fiestának nem volt szüksége törésre.
A Focus ezzel szemben egy remek jármű, strapabíróbb futóművel és fékekkel. Ha egy ötajtóst vesztek, máris másfélszeres a csomagtartója a Fiestához képest. Igaz, a Fiestának létezett egy fura verziója, az emelt Fusion, amely tágasabb, de ezt is a Fiestához hasonló elővigyázatossággal szabad megközelíteni. Azaz, érdemes szerelővel átnézetni.
Az a magánvéleményem, hogy egy első szériás Focussal jártok a legjobban, 1,4 literes benzinmotorral, 2002 utáni gyártásból. Ennek ára ma már alig több egymilliónál, ha a legmegkíméltebbet keresitek, akkor sem. Az utastere tartós, nem esik szét, és magánemberektől is tudtok ilyet venni, nem kell attól rettegnetek, hogy nem tekerte-e vissza az óráját a gonosz kereskedő. Az 1,4-es motorral ugyan nem versenyautó, de elmegy, és nem is fogyaszt sokat, Balázs Viktor kollégánknak kombija volt, és 7,5 l/100 km körül volt az átlaga. (A típusról volt használttesztünk, itt olvasható). Hozzá képest egy Fiesta csak annyival lehet olcsóbb, amennyivel silányabb.
A Focus második generációja is belefér az előirányzott összegbe, de nagyon az 1,4 millió felőli végre. Itt azért nem árt gyanakodni, mitől eladó ennyire a kocsi. Mondjuk törött volt, netán széthajtott ex-cégautó. Mert ez is megesik a Focus háza táján, szóval a fehér és az ezüst a kerülendő színek közé tartozik, különösen kombiból. (A Focus II. használttesztje itt olvasható).
A Fiestáról Csikós Zsolt írt egy remek cikket, egy nyomasztó angliai autóbérlés tapasztalataiból, ennek itt a linkje.
Hogy mi jöhet szóba még? Az S40-est felejtsétek el, ha a költségek fontosak, minden pénzetek rámenne. A Chevrolet Lacettiről nem beszélnélek le titeket, de ott jó fogyasztásra nemigen számíthattok, még az 1,4-es motorral sem. Az 1,6-os meg pénzkidobás, mert az sem megy túl jól. Ez sem hibátlan modell, érdemes gyanakodva vásárolni.
Ugyanez igaz a VW Polóra (használtteszt itt), mert alapvetően egy jó kocsi, de jobb nem a legaljából mazsolázni. Az alap 1,2 literes háromhengeres motorok gyalázatosak, még az erősebb változat is. Itt is jobb egy 75 lóerős 1,4-est venni – de akkor felvetődik a kérdés, hogy ugyanezt nem érdemesebb-e megvenni Skoda Fabia I. néven, olcsóbban (használtteszt itt). Én inkább ezt tenném.
A Golfból csak a negyedik generáció fér be az árba, erről lebeszélnélek benneteket, rettenetesen sok baja bír lenni, a sebességváltó, katalizátor, elektronika környékén – és ezek drágák.
Hogy mit érdemes még megnézni? Ebbe az ársávba már befér a Toyota Corolla (2002-2006), 1,4-es motorral. Szintén akad már Suzuki SX4, ez biztos megbízhatóbb egy Fiestánál, és azért már van valamekkora csomagtartója is. Esetleg megnézhetitek még az ötajtós Honda Civicet (2001-2005), de ez európai gyártású, pár hibája akad, ezt sem szabad csukott szemmel megvásárolni.
Remélem, segítettem:
Papp Tibor

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
