Kedden jelent meg a Seat Tarraco FR 4Drive tesztem, ahol írtam az autó leggyengébb pontjáról, a motor-váltó kettős nyomasztó késéséről. Olyan, mintha a két egység nem lenne összeprogramozva, és már egy egyszerű elindulás is gondot okoz, ami néha kifejezetten veszélyes helyzeteket szül. Olvasónk, Csaba ezt a saját autójában éli meg.
Akkor leszel boldog, ha olcsón veszed
Minden, ami rossz benne, azért sok pénzt kérnek. Viszont, ha ellent tudsz mondani az egódnak, lehet egy jó autód, jó áron.
Feladó: Csaba
Címzett: Sturcz Antal
Dátum: 2020. nov. 10., K, 17:48
Tárgy: Seat Tarraco 2.0 TDI alias Volkswagen DSG
Szia Anti,
Ma reggel örömmel olvastam a cikked, mert végre (rajtam kívül) más is észrevette, hogy az aktuális hétsebeséges DSG miket bénázik. 2019 áprilisában vettem át az új céges Octavia RS TDi kombimat, sajnos a hatsebességes manuált már nem lehetett rendelni hozzá (az előző az volt), hiszen a kollégáimmal, haverjaimmal ellentétben én sose preferáltam a DSG-t. Sajnos az első pár 1000 kilométer után be is igazolódtak a kételyeim.
A körforgalomban való bénázások, az autópályán, a vonatozós 100-120 km/óra tartományban való állandó ide-oda kapcsolgatásai (7. - 6. - 7.), illetve a városi forgalomban bizonytalankodó kuplung kezelése: hirtelen befordulsz a sarkon, és nem meri ráengedni a tüzet a hajtásra, ha csak nem tiprod le a pedált. Vagy a D-ből az R-be majd vissza D-be egy ipszilon fordulónál egyenlő a katasztrófával.
Próbáltam az elején teljesen manuális módban vezetni, de ilyen ugye sajnos nincs, mert valahol 1500 alatt visszakapcsol, ha akarod, ha nem, így egy kereszteződésnél, mikor az ember lendületből akar kifordulni, rohadtul elveszted a fonalat, hogy akkor most melyik fokozatban is van, volt hogy akartam akasztani egy kettest erre ő már rég befűzte, én meg visszakapcsoltam egyesbe, hurrá!
Aztán 60 ezer megtett kilométer után a következő stratégiám van: autópályán csak manuálisban, kivéve, ha dugó van. Közúton a tempó függvényében vagy Sport vagy Manual, de ha kereszteződés jön, vagy meg kell állni, visszarakom Sportba, ami városban is jó.
Szerintem a D-ben úgy kezeli a kuplungot mint egy 80 éves nyugdíjas, bár apám erre is rá tud cáfolni, az ECO program nem is tudom mi akar lenni.
Egy RS-ben nagyon nem ilyen váltó programnak kellene lennie, de egy Seat FR-ben sem.
Ehhez képest egy régi, klasszikus hidrodinamikus váltó százszor különb, akár a ZF 5HP18 vagy a GM-féle ötsebességes amit a BMW használt 30d-kben.
Van még hülyeség, de ezt sajnos majdnem az összes autógyártó rosszul csinálja: a váltó flepnik a kormánnyal forognak, de miért? A közút nem egy versenypálya és a hétköznapi autónak se 2:1-es áttételezésű a kormányműve, ergo már egy derékszögű kanyarban rossz helyre kerülnek, ezért inkább a váltókart lökdösöm, az legalább mindig a helyén van.
A következő Octaviában viszont már az sem lesz, csak valami egérgörgő-szerű izé. A P-t kirakták egy gombra, a rögzítőféket meg egy másik P gombra, mert rendes kézifék sem lesz, mekkora baromság. Az idétlen tapipados infotainmentet már nem is ragozom, ott is jobb volt a régi, nyomógombos.
Következőnek inkább egy Focus ST dízelt veszek, az legalább van manuális váltóval!
Üdv,
Csaba

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
