Még egy múlt századi F1-autó is gyorsabb, mint a mai Indycar
Egy fogadásnak hála gurultak pályára Mika Hakkinen 1998-as, világbajnokságot nyerő McLarenjével Laguna Secában. A dugóhúzó kanyarjáról hírhedt kaliforniai pályán, ahol Forma-1-es autó ritkán jár, nem úgy az amerikai autósport mindenféle szériái, köztük a kontinens csúcs formulaautós bajnoksága, az Indycar. A sorozatnak minden évben van itt egy futama, ezért is érdekes, hogy ez a 23 éves F1 autó a napokban egy laza élményautózáson jobb kört futott a pályán, mint az idei legjobb Indycar-idő.
A pilóta a múlt századbeli McLarenben az a Patricio O'Ward, aki a McLaren Indycar-versenyzőjeként két futamot is nyert idén a sorozatban, amivel egyúttal megnyert egy fogadást is a csapatával, ennek hála kapta meg pár körre Hakkinen MP4-13-asát. A köridő pedig, amit ezzel a 90-es évekbeli technikával futott 1:10,3 volt, ami hét tizeddel jobb, mint amit O'Ward tudott Dallara DW12-esével az Indycar forduló időmérőjén, de fél másodperccel még Colton Herta akkori pole idejénél is gyorsabb.
A technika mögé nézve persze annyira nem is meglepő az eredmény, a 800 lóerős, 590 kilós F1-es McLaren ugyanis erősebb és könnyebb, mint az Indycarban idén használt egyenautók. Az eredmény azért meglepő, mert egy ilyen rögtönzött próba egy féltett, történelmi értékű autóval fél úton van a teszt és az élményautózás között - messze nem mennek el az autók határaiig, azaz O'Ward egy messze nem százas körrel is gyorsabb tudott lenni egy 23 éves technikával, mint az idei Indy-vel.