Használt autógumiból készült strandpapucsokkal mentene életet a Ford
Egy kétélű marketingfogást dobott be a nyár utolsó heteibe a Ford. Használt gumiabroncsokból készítenek strandpapucsokat, ami önmagában dicséretes húzás látva, hogy milyen globális probléma a gumilerakatoké a bolygón, de hogy legyen benne egy csavar, a papucsok homoknyomdaként szórnak tele strandokat egy, a vízimentők szerint fontos üzenettel (és persze a Ford nevével).
A Ford brit vízimentőkkel közösen dolgozott a papucson, életmentői oldalról pedig azt fogalmazták meg a vízimentők, hogy fontos lenne tudatosítani a strandolókban a lebegés fontosságát. Ez az a technika, amivel még a nem jól úszók vagy izomgörcsöt kapott emberek is a felszínen tudják tartani magukat pusztán abból a biológiai tényből fakadóan, hogy az emberi test nagy része víz, egy jó része pedig zsír, azaz fegyelmezett levegővétellel a vízen lebegve ki lehet tartani, amíg megérkezik a segítség.
A Ford újrahasznosított papucsai ezért a #FloatToLive üzenetet (lebegj, hogy élj) hagyják a homokban, amivel (magával a nyommal, de még inkább a papucs körüli hírveréssel) a készítők reményei szerint sikerül tudatosítani a fürdőzőkben a lebegés, mint életmentő módszer fontosságát, ez ugyanis felmérések szerint a strandolók alig több mint felének jutna eszébe vészhelyzetben.