A Bugatti hivatalos fogyasztási adatai nagyon szórakoztatóak
Az EB110 volt a második utcai autó a Jaguar XJR-15 után, mely teljesen szénszálas vázra épült. A McLaren F1 lett a harmadik. A Bugatti tehát Romano Artiolinak hála 1991 óta kísérletezik a karbon különböző verzióival.
A festetlen, tehát csak lakkozott szénszálas elemeket 2007-ben vezették be a Veyron Pur Sang örömére, ma pedig kilenc árnyalatban kérhető az anyagában színezett, tökéletes szálelrendezésű karbon úgy, hogy a lakkozás színe is variálható.
Mindjárt folytatom a szénszálazás rejtelmeivel, de előbb pár fogyasztási adat, mert tényleg vicces. Ha már említettem az EB110-et, a tiszteletére gyártott Bugatti Centodieci a WLTP szerint városban 40,31 litert fogyaszt, miközben veretve csak 22,15-öt, nagyon gyors tempónál pedig 17,89-et. Tehát gyorsan kell vele menni.
A Chiron, a Profilée, a Pur Sport és a sima Sport 44,56 - 24,8 - 21,29 litert fogyaszt terheléstől függően, a Super Sport és a Super Sport 300+ trió viszont hatékonyabb a maga 40,31 - 22,15 - 17,89 literes eredményével. Ennyit számít az aerodinamika.
Érdekes, hogy a limitált Divo és az egyedi La Voiture Noire még jobb, hiszen 43,33 - 22,15 - 17,99 litert nyel be. Nem szeretik a városi forgalmat, az egyszer biztos.
A W16-os motornak speciel vége, a Bugatti jelenleg gyártott legnagyobb szénszálas eleme viszont a kétméteres oldalpanel, amit majdnem egy hét megcsinálni, és két órán át sül 120 fokon nagy nyomás alatt, mielőtt indulhatna a felületkezelés.
Ha látszanak, a szénszálak 45-fokos szögben fedik egymást, és a dizájnerek döntik el, milyen vonalakat szeretnének még dinamikusabban megmutatni az anyaggal.
1-2 fokos eltérés, illetve bármilyen más tökéletlenség automatikusan a panel újragyártásához vezet, hiszen itt nem takar a festék.
Kemény matekozás ez, hiszen a karosszériaelemeknek az illesztési hézagokkal együtt kell tökéletesen passzolniuk egymáshoz, hogy ne törjék meg a szénszálas mintázat irányát.
A Bugatti karbon divíziója innentől a Rimac technológiáját is használhatja, mivel a két cég kvázi egyesült a Volkswagen esernyője alatt.
Hibrid hajtással talán egy Bugatti is kikerülhet majd a 'G' hatékonysági osztályból. Mosógépből, hűtőből biztos nem vennél olyat.
A Bolide és a W16 Mistral fogyasztási adatairól egyelőre nincs hivatalos kommunikáció, mivel még nem ért véget a típusengedélyezési folyamat.