A két gyártó lecseréli a Master-Movano párost két vadonatúj modellre, így tovább erősíthetik piaci részesedésüket a 2,8-4,5 tonnás kategóriában.
Ahogy korábban is, a két típus csupán kozmetikai eltéréseket mutat: más a hűtőmaszkjuk és a motorháztetejük, a többi részlet – még az első lökhárító is – tökéletesen azonos, ami érthető is, hiszen a két modell ugyanabban az üzemben, azonos gyártósoron készül. A Renault egy fokkal talán ijesztőbben néz ki elölről, viszont használati értékben nincs semmi különbség. Az új modellek valamivel nagyobbnak tűnnek, mint az elődeik, és persze igen sokféle kivitelben lesznek elérhetőek: összesen 29 különböző karosszériaváltozat lesz, különböző tengelytávolsággal, magassággal, ajtóelrendezéssel és kabinbeosztással. A Master-Movano páros teherbírása 2,254 és 2,495 tonna közé esik, a legnagyobb modellbe maximum 17 köbméternyi árú pakolható, és a meximális hasznos raktérhossz 4,4 méter.
A karosszériával ellentétben a motorválasztékkal nemigen variáltak. Egyféle motort, egy 2,3 literes négyhengeres dízelt kínálnak háromféle teljesítményszinttel. A leggyengébb változat 100 lóerős és 285 Nm csúcsnyomatékú, a középső 125 lóerőt és 310 Nm-t adhat le, a csúcsváltozatot pedig 150 lóerő és 350 Nm mozgatja. A motor elvben meglehetősen takarékos: a gyártó 7,8 literes átlagfogyasztást ad meg 100 kilométerre, és 203 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást. A hajtáslánc hasonlóképp rugalmas, mint a konkurenseknél: a furgonból készül első- és hátsókerék-hajtású kivitel is.
A furgon-változat mindkét márkanév alatt áprilistól lesz kapható, a többi kivitel pedig az év folyamán fokozatosan válik elérhetővé. Az Opelnek és a Renaultnak azonban nem lesz egyszerű dolga, hiszen a Mercedes-Volkswagen, a Peugeot-Fiat és a Ford is igen erős ebben a kategóriában.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
