Leleplezték az új Volkswagen Touareget
Könnyedebb a forma, kisebb a tömeg, korszerűbb a motorválaszték, de a VW nagy terepjáróját továbbra is csak a méretei miatt vesszük majd észre.
Az első generációs Touareg az idén már nyolcéves, így épp ideje volt a modellváltásnak. A bevált alapkoncepción nem változtattak: a Touareg továbbra is óriási és arctalan. Az orr-rész kialakítása az aktuális VW-arcvonásokat viseli magán. A forma valamivel könnyedebbnek hat: a szappantartó-esztétikát, amely az évtized elején tervezett elődöt jellemezte, valamivel dinamikusabb vonalak váltották fel, bár az az érzésünk, az összhatás még jellegtelenebb. A levesestányér-méretű VW jelvény nélkül lehetne akár Toyota vagy Hyundai is, simán elhinnénk.
Az új modell 4,3 centiméterrel hosszabb, 2 centivel alacsonyabb és 4 centivel hosszabb tengelytávú, mint az előd, a szélessége pedig semmit nem változott. A belső tér továbbra is tágas – a 160 mm-nyit hosszában tologatható hátsó üléssor révén hátul is hatalmassá tehető a lábtér –, a csomagtartó pedig alaphelyzetben is 580 literes az ablakokig pakolva, azaz hosszú utazásra továbbra is kiválóan alkalmas lehet a Touareg. A nagyobb méretek azonban nem jelentenek automatikus súlygyarapodást: a tervezők igyekezetének 208 kilogramm fogyás az eredménye.
Talán a könnyebb karosszériának is köszönhető, hogy a legnagyobb motorokat kihagyták a választékből. Az 5 literes V10-es turbódízel, a V8-as Audi benzinmotor és a W12-es helyett egy hibrid kivitellel próbálja kielégíteni a nagy teljesítmény iránti igényeket a VW. Itt egy 47 lóerős villanymotor segíti az Auditól átvett, 333 lóerős, kompresszoros, háromliteres V6-ost, így az összteljesítmény elvben elérheti a 380 lóerőt. Ezzel a kombinációval persze épp elég fürge a nagydarab VW, 6,5 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, miközben óvatos pedálkezelés mellett akár 8,2 liter benzinnel is megtehet 100 kilométert.
Érdekes módon a másik benzines változatba a régi, 3,6 literes, 280 lóerős hathengerest építik, pedig feltöltős V6-osból is létezik hasonló teljesítményű kivitel. Ez a változat vegyes ciklusban minimum 9,9 liter benzint fal fel, azaz a legfalánkabb – viszont a legolcsóbb is – az összes közül. A két benzines mellett kétféle dízelmotorral is kapható lesz a Touareg. A kisebbik régi ismerős, háromliteres, 240 lovas és 550 Nm csúcsnyomatékú V6-os. Ezzel 7,4 liter a VW SUV fogyasztása, míg a 4,2 literes V8-as TDI a maga 340 lóerejével és 800 Nm-ével 9,1 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, vegyes ciklusban.
Bár aligha akad olyan vásárló, aki igazi terepjárónak nézné a Touareget, kétféle hajtásrendszert is kínálnak hozzá. Polgári felhasználáshoz elég lehet a Torsen diffis normál 4Motion, amely a hozzá hangolt ABS, kipörgésgátló és elektronikus diferenciálmű-vezérlés segítségével csúszós úton vagy laza talajon még elég lehet a továbbhaladáshoz. Aki ennél többet szeretne, az választhatja a 4XMotion rendszert: ebben a három differenciálmű közül kettő – a középső és a hátsó – zárható, így a 4Motion 31 fokos emelkedő-leküzdő képességével szemben ezzel akár 45 fokos akadályok is leküzdhetők.
A Touareg második generációjára már nem kell sokat várnunk, az első példányokkal már áprilisban találkozhatunk a Volkswagen-kereskedésekben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
