Másfél milliárd egy sikertelen Maseratiért
Többször összetörték és átépítették. Bár nagy sikerek nincsenek a múltjában, az ötvenes évek legnagyobb versenyzői hajtották, így nem kizárt, hogy másfélmilliárdot is adnak majd ezért a Maseratiért az RM Auctions május 10-i árverésén.
A képen látható autót egy hathengeres 350S-nek építette a Maserati 1956-ban. Az évben Stirling Moss indult vele a Mille Miglián, ahol rögtön sikerült összetörtni. Moss és navigátora egy fának ütköztek vele, amely megvédte ugyan őket attól, hogy egy szakadékba essenek, de az autó komoly károkat szenvedett.
Egy nagyobb átépítés után a Maserati visszahozta az autósportba. A munka részeként szereltek bele egy 5,7 literes V8-ast, nyújtottak a tengelytávján és együlésessé alakították. Ekkor lett belőle 450S, melyből mindössze tizenegyet épített a Maserati. Ez amolyan prototípus volt. 1957-ben Moss és Juan Manuel Fangio, a kor legsikeresebb autóversenyzője próbálkoztak vele a Buenos Aires-i 1000 kilométeres futamon, amin váltóhiba miatt nem értek célba. Még ugyanebben az évben Jean Behra újra összetörte a Mille Miglián. Az autó rövid versenykarrierjének ekkor jó ideőre vége lett: nyugdíjazták, és csak 1965-ben adták el, akkor is motor nélkül.
Miután sok tulajdonost megjárt, a vörös 450S kapott egy egész korrekt restaurálást a nyolcvanas években. Egy új V8-assal elindultak vele az 1987-es Mille Miglián, azóta pedig – az RM közlése szerint – klímakontrollált helyen, kiemelt figyelem mellett töltötte éveit, így állapota kiváló. Hiába nem voltak nagy sikerei, kalandos múltja sokat emel értékén, amit az árverés előtt 4 és 5,5 millió euró (1,2-1,7 milliárd forint) közé becsülnek.