A Project 7-ben minden összejött, ami a Jaguar alkatrész-raktáraiban passzol egy igazán komoly sportkocsiba. És ez már a gyártásra szánt változat, amelyet a Goodwood Festival of Speeden mutattak be.
Szigorúan véve ez az F-type eddigi legradikálisabb pályaautó-változata. Az 5 literes kompresszoros V8-as legerősebb, 575 lóerős és 680 Nm csúcsnyomatékú kivitele került az orrába. Az alumínium kétüléses a látszat ellenére nem könnyű, 1585 kilogrammot nyom, de így is képtelenül dinamikus: 3,9 másodperc alatt eléri a 100 km/h-s sebességet, és valószínűleg jócskán túlléphetné a 300 km/h-t, ha az elektronikus korlátozás nem akadályozná meg ebben.

A nyitott karosszéria persze már ránézésre is sokban különbözik a szokványos F-type-okétól. Meglehetősen látványos kötényezést kapott, hatalmas plusz légbeömlővel elöl, határozott diffúzorral hátul. A legfeltűnőbb változtatás azonban a sofőr mögötti áramvonalas bukókeret-burkolat, amely egyértelmű utalás a D-Type és az XK-SS típusokra. Az összkép egyértelműen versenyautós, ahogy a legtöbb műszaki részlet is. Az elektronikus aktív differenciálmű (EAD), a karbon-kerámia fékrendszer és a hátsó fékekkel megvalósított nyomaték-elosztás a két hátsó kerék között. Az egy szem kakukktojás a nyolcsenességes ZF automata váltó – ez ugyan nem passzol a képbe, de a Jaguar motorjához semmilyen más váltót nem gyártanak, így ezzel kell beérni.
A típus igazi jelentősége azonban nem a képességeiben, vagy a külsejében rejlik, hanem hogy ezzel a modellel teszi le a névjegyét a Jaguar legújabb részlete, a Special Vehicle Organization, vagy röviden SVO. Ez a szervezeti egység a jövőben is rétegmodelleket állít majd elő kisebb sorozatban, amivel a Jaguar ugyan aligha keres majd pénzt, viszont a különleges modellváltozatok révén sokat javíthat saját arculatán. Az SVO így áttételesen mégis hozzájárulhat az üzlet fellendítéséhez.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
