Ma nyílt meg a Szöul Motor Show, ahol elsősorban a helyi gyártók mutogattak érdekes dolgokat, miközben a többiek New Yorkban lövik el a puskaport, vagy épp Sanghajra tartogatják a nagy durranást. A legtöbb modell ma már a színtiszta világszínvonal, de a Ssangyong standon azért áll valami, ami a régi szép időket idézi, abban az értelemben, ahogy a koreai autók tizenéve még a maguk borzalmas módján igyekeztek eredetiek lenni.
A Ssangyong XAV tanulmányban ugyanis nagyon fura mód keveredik egymással a szemtelen ötletlopás és az eredeti koreai formatervezés esztétikai tévedéseivel. A tető kialakítása, és az autó jellege úgy általában azonnal a Toyota FJ Cruisert juttatja az eszünkbe: ugyanaz az ál-tetőoszlop, ugyanaz a fehér tető, ugyanolyan műanyag sárvédő-peremek adják az autó karakterét. Magyarázat persze van: az 1996-ban bemutatott első generációs Korando terepjárót igyekeztek felidézni, ami tényleg nem mai gyerek, de annyira azért nem is veterán, hogy bárki könnyes szemmel gondoljon vissza a vele eltöltött régi szép időket. Mindeneserte az autó orrán tényleg felbukkan a Korando néhány jellegzetesen rémes vonása. Az összkép így közel olyan kusza, mint a legendás Actyon vagy Rexton formái, különösen szemből és hátulnézetből, viszont az is egyértelmű, hogy a koreai gyártónál ez továbbra sem zavar senkit.
Az persze egyáltalán nem valószínű, hogy ebből is globális modell lesz, az olyan típusok, mint az aktuális Korando, már nem is csúnyák, inkább csak amolyan átlagosan semmilyenek – és persze ez a koreai gyártó legjobb esélye a sikeressé válásra.