Gyorsnak ígérkezik a vadiúj kupás Peugeot
A Peugeot eddig az RCZ versenyváltozatával szervezett márkakupát, ám jövőre leváltják a kétüléses kupét, méghozzá az aktuális 308-as eddigi legdurvább kivitelével. A GTI változaton alapuló modellbe ugyanaz az 1,6 literes turbós benzinmotor kerül, amit az utcai sportmodellben is használnak, de a teljesítményét – a számot stílusosan megválasztva – 308 lóerőre emelték.
A versenygép azonban nem csak a 38 többlet lóerőben különbözik a GTI-től: szélesítettek a futóművön, és ennek megfelelően a karosszérián is – a versenyautó 1,91 méter széles lett – és 1050 kilogrammra csökkentették a tömegét. Emellett természetesen építettek bele bukócsövet, az autóra ható leszorítóerőt pedig a nagy hátsó légterelő és az első lökhárító alatti karbon splitter növeli. A motorhoz hatfokozatú váltó csatlakozik, amelyet a kormány mögötti fülekkel lehet kapcsolni.
Először a Frankfurti Autószalonon lesz látható az új kupás 308-as, menet közben viszont csak az október 24-25-ei hétvégén fut majd nyilvánosan a Paul Ricard versenypályán.